Spring naar bijdragen

Radio Caroline Club Request hour


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Henk-Anna Loog said:

Al jarenlang heb ik een kopie van een Caroline studioband in mijn bezit, de datum zou zijn 3 Juni 1973, maar ik heb mijn twijfels of dit programma ook ooit is uitgezonden, kijk, Caroline 259 en 389 waren nog bezig met nonstop testuitzendingen op 3 Juni 1973 en de officiele start met gepresenteerde programma's was op Maandag 4 Juni 1973. Weet iemand of dit programma op Zondagmiddag ook echt is uitgezonden??

Wel een leuke show, Andy Archer samen met Hans Parker, door Andy aangekondigd als "the secretary of the Caroline Club", en was dat niet Hans Verbaan van de FRC-H??? Ik dacht het wel omdat de FRC-H ook de Caroline Club runde en Hans Verbaan was uiteraard de man achter de Free Radio Campaign Holland. Ook draaien ze leuke platen voor Club leden zoals Frank Leonhard van de Free radio Campaign Germany, Roland C. Pearson (Buster) en fotograaf Theo Dencker.

Om te delen

Radio Caroline  geplande datum 3 Juni 1973   Andy Archer en Hans Parker.

 

Please login or register to see this link.

 

Henk Kruize

Beste Henk,

I already have this file, but it is dated Sunday 18th February 1973 1600-1700.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 Februari 1973 is ook niet correct, in heb hier een opname van 18 Februari 1973, moet 'm nog digitaliseren, en toen werd de Caroline Club request hour gepresenteerd door Andy Archer en Bert Bennett live vanaf het zendschip... En wat ik aanbood is een vooraf opgenomen tape uit de studio aan de Van Hogendorpstraat.

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, Henk-Anna Loog said:

18 Februari 1973 is ook niet correct, in heb hier een opname van 18 Februari 1973, moet 'm nog digitaliseren, en toen werd de Caroline Club request hour gepresenteerd door Andy Archer en Bert Bennett live vanaf het zendschip... En wat ik aanbood is een vooraf opgenomen tape uit de studio aan de Van Hogendorpstraat.

Groet

Henk Kruize

Beste Henk,

Can you check out the 18th February 1973 1600-1646, in Jan-Fre's Offshore Radio Index. This shows the programme run-down.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was ook de insteek waardoor ik deze opname plaatste. Ik vroeg me al heel lang af of deze band ook ooit is uitgezonden, weet je, veel banden werden door sommige zeezenders "her-gebruikt"  als er geen actuele tapes aan boord waren.

Als je goed luistert dan hoor je ook dat er geen enkele dag of datum wordt genoemd en ik denk dat de tape dan ook bedoeld was om uurtjes op te vullen. Vergelijk ze met de "paniek-tapes"  die bij Veronica aan boord waren.

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, Robin Westhof said:

As an example, some of the records played, are from a later date.

I've just checked that out. Tie a Yellow Ribbon was released 19th February. Carly Simon's The Right Thing to Do was released in March 1973. I'll put the file down as 3rd June and studiotape never broadcast.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I don't believe this programme was ever broadcast. Radio Caroline was still testing with non stop music 3rd June 1973 and then starting full programming the following day on 773 kHz in English and 1187 with Dutch programmes all day and English at night.

 

As far as I am aware the Caroline Club request show was never broadcast during this period of the station which ended on the 26th June with a genny failure.

 

The Caroline Club by this time was in decline having not delivered any of the promised goods to members. The money lined some pockets and I could probably guess who benefitted!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, scotty said:

I don't believe this programme was ever broadcast. Radio Caroline was still testing with non stop music 3rd June 1973 and then starting full programming the following day on 773 kHz in English and 1187 with Dutch programmes all day and English at night.

 

As far as I am aware the Caroline Club request show was never broadcast during this period of the station which ended on the 26th June with a genny failure.

 

The Caroline Club by this time was in decline having not delivered any of the promised goods to members. The money lined some pockets and I could probably guess who benefitted!

Dear Ian,

I see this argument has been going for quite some time. I've just read your post in Offshoreradio.org, dated 5th June 2007.

Best wishes,

John C 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.