Spring naar bijdragen

Mobilofoon met o.a. Scheveningen Radio tijdens de brand aan boord van de mebo-2 15 Mei 1971


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat het FM is geweest, en heb me altijd al afgevraagd waarom je alles dubbel gaat zeggen.

En dan weer niet, bij zendamateurs zie je dit gedrag ook terug 🙂

Grappig om te beluisteren.

Er lijkt zo geen aansturing te zijn wie waar en wat gaat doen.

Het kan zijn dat hier al afspraken over zijn gemaakt, maar dat weten we (ik) dan niet.

Dank voor het delen.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel simpel, er wordt door iemand via de mobilofoon gemeld dat ze het speedbootje van de  bommengooiers in de richting van de Veronica hebben zien varen.

Later wisten we dat de Veronica directie achter de aanslag zat, maar wellicht wisten de bommengooiers toen al wie hun opdrachtgever was. Als dat zo is was het erg dom om precies die richting uit te varen, het waren niet de slimste jongens zoals later duidelijk werd. Maar het kan ook allemaal gewoon toeval of onbedoeld zijn.

 

Ik heb toen die nacht nog op het hele uur naar Veronica geluisterd, maar er werd niets gemeld.

 

Ik was geschrokken toen duidelijk was dat Veronica, mn favoriete zender,  erachter zat, kan me voorstellen dat jullie ook geschokt en boos waren.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk wisten "de duikers" wie de opdrachtgever was. Hun contact persoon was Norbert Jurgens en die was adviseur en aandeelhouder.

 

Wij dachten eerst nog dat het een soort vergelding was omdat "de duikers" nog geld van RNI te goed hadden voor werkzaamheden.

Ja, dat laatste, dat kun je op onze website lezen.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren "de duikers" -pyrotechnisch gezien- op de hoogte van de mogelijke gevolgen van het door middel van met 1 ons dynamiet opblazen van een vermeende brandstofleiding (om kennelijk een brandstofnevel te maken) in een machinekamer die vlak ervoor in brand was gezet, daarbij gebruik makende van in benzine gedrenkte poetslappen ?

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen...

 

vr.gr. John

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.