Spring naar bijdragen

Extra AM schakelt eind dit jaar de AM af!


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

Eind dit jaar stoppen we met onze uitzendingen via de middengolf.

Niet alleen de hoge energieprijzen spelen ons parten, we moeten daarnaast ook afscheid nemen van onze laatste sponsor.

Omdat iedereen de torenhoge inflatie in zijn portemonnee voelt vinden we het nu ongepast om alweer een 'Crowdfund' op te starten.

Uiteindelijk is het door ons gehouden luisteronderzoek, dat inzicht moest geven in de hoeveelheid luisteraars via de AM, van doorslaggevende betekenis geweest om er dit jaar een punt achter te zetten.

 

Ondanks de charme van het uitzenden via de middengolf moeten we realistisch zijn en erkennen dat de AM geen toekomst heeft.

Aan de zender zelf ligt het niet, die is de laatste jaren een stabiele factor gebleken.

Het ontvangstgebied is groot maar in stedelijke gebieden laat de ontvangst sterk te wensen over als gevolg van 'man-made-noise'.

De stream doet het overigens wel goed, is in verhouding met het exploiteren van een AM zender goedkoop, en daar gaan we voorlopig dan ook gewoon mee door.

 

Zoals het er nu naar uitziet wordt de zender ergens tussen kerst en nieuwjaar uitgezet maar dat kan ook eerder zijn mochten de energieprijzen verder door het dak schieten!

 

DMP17.jpg

MP10.jpg

MP09.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijtig dit te horen, maar begrijp het wel. Heb m vaak bij het klussen aanstaan. Maar een luisteronderzoek heb ik blijkbaar gemist. Tja, moet ik op zoek naar een alternatief. 747 kHz is hier sterk maar niet mijn format. 801kHz vind ik een rampformat en 819 kHz is tegenwoordig Impact AM. Idem ook verschrikkelijk. Blijft er maar 1 over met een beetje signaalsterkte en regelmatig acceptabel format en dat is Caroline 648kHz. In ieder geval dank voor alles wat je hebt gedaan Harm (en uiteraard hoop ik dat er nog een wondertje gebeurt en er toch een jaartje bijkomt). 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar, maar de oude middengolfpieper in de schuur doet het prima. Ik heb nog wel een heel klein syntisezer AM zendertje liggen (paar mW). die kan ik op de PC aansluiten en dan klinkt het ook goed. Misschien een RPI daarvoor inrichten, want om nu een pc te laten draaien? Heb nog even de tijd voordat 1332 kHz uit gaat. Overigens heb ik op die manier wel oude programma's af en toe gestreamd naar de schuur. Net echt. (maar ja, het is wel illegaal, al hoor ik het 50m verderop al niet meer).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, daar wil ik het volgende over zeggen,

In de periode 2018-2019 hadden we met Polderpop Radio een licentie voor 891kHz AM, we mochten met 100W PEP uitzenden, dus de zender werd besteld en we mochten van het Eindhovense Radio4Brainport hun 20Watt reserve zender zo lang lenen totdat onze eigen zender geleverd werd, nogmaals dank aan Gerard Lockhorst voor het lenen.

De opstelling van zender en antenne was in Veldhoven en een andere gebruiker van de 891kHz was Hotradio en die hadden "iets meer power" als wij en zelfs in Eindhoven hoorde je het signaal van HotRadio door ons signaal van Polderpop Radio. We hebben toen een klacht neergelegd bij Telecom en al rap was de power van Hotradio een stuk minder.

helaas raakten we snel daarna onze plek kwijt waar we zender en antenne hadden staan en omdat we geen andere plek konden vinden was het AM avontuur voor Polderpop Radio over.

Groet

Henk Kruize

 

polderpop antenne.JPG

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben in 2020 de licentie terug gegeven omdat het moeilijk werd een locatie te vinden, alleen als je het woord "zendmast" laat vallen gaan alle "groene" figuren met alles wat ze kunnen dwars liggen. Ik had voorgesteld om alles bij mij thuis te installeren maar toen mijn achterbuurman, zo'n "wereld verbeteraars type", daar lucht van kreeg zette ie de halve wijk op zijn kop.... "Zendmast, ..... straling...oohh...ziekte, dood en verderf"... Dat blijf je nu eenmaal houden... helaas.

Daarom hebben we nu alles op DAB+ ingezet... zie deze link:   Please login or register to see this link.

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn geen groene figuren maar alu hoedjes.

De meeste groene figuren die ik ken, zijn goed ontwikkelde mensen die voor rede vatbaar zijn.

Elektromagnetische energie is geen gevaarlijke  in de zin van radioactieve straling zo als deze van kernsplitsing afkomstig is.

En de mooiste en ook gevaarlijkste bron is natuurlijk de zon.

Meestal is dan de discussie al over, maar zo ver komt het natuurlijk nooit.

Je vraagt een vergunning aan voor een mast, niet over het doel ervan.

En anders zet je er een vlaggenmast neer, ook niemand die er over praat.

DSC05997.thumb.JPG.03ea5234b3dad2f30c17e38bbc459409.JPG

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

We hebben in 2020 de licentie terug gegeven omdat het moeilijk werd een locatie te vinden, alleen als je het woord "zendmast" laat vallen gaan alle "groene" figuren met alles wat ze kunnen dwars liggen. Ik had voorgesteld om alles bij mij thuis te installeren maar toen mijn achterbuurman, zo'n "wereld verbeteraars type", daar lucht van kreeg zette ie de halve wijk op zijn kop.... "Zendmast, ..... straling...oohh...ziekte, dood en verderf"... Dat blijf je nu eenmaal houden... helaas.

Daarom hebben we nu alles op DAB+ ingezet... zie deze link:   Please login or register to see this link.

 

Groet

Henk Kruize

En op windturbines en zonneparken die veel meer overlast veroorzaken komen dit soort figuren spontaan klaar.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

34 minuten geleden zei peellandfm:

Dat woord "zendmast" had je ook niet moeten laten vallen

Misschien was dat ook beter geweest, maar je kan ook een hele hoop problemen achteraf weer krijgen, je hebt er altijd zeurpieten tussen zitten die alle regeltjes uit gaan pluizen... Ik maakte het jaren geleden ook bij mijn voormalige werkgever mee, daar stonden 2 grote silo's voor bloem en suiker, ik werkte bij een bakkerij, en toen we een nieuwe buurman kregen begon die man meteen te zeuren over die silo's, "uitzicht vervuiling" noemde hij het, notabene die silo's stonden er al 30 jaar en hij woonde er maar net, meneer begon te procederen met alles wat maar mogelijk was... resultaat? Uiteindelijk, na een paar jaar procederen, moesten ze van 25 meter verlaagd worden naar 12 meter... met uiteraard gigantische kosten.

 

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben redelijk thuis in masten en zendmasten.

Maar heb nog nooit met de overheid problemen gehad, over een mast.

5 meter is vergunning vrij en alles boven de 40 meter (vanaf de grond gerekend) gaat via de provincie.

Maar wat je doet met een mast, dat staat geheel los van de vergunning.

Pas als je meer dan 1000 watt erp maakt, dan moet je een milieu vergunning aanvragen, en deze staat los van de bouw vergunning.

Mensen die beginnen over straling en dat dit gevaarlijk is, ben ik snel klaar mee.

Angsten voor het onbekende, in dit geval een mast, staat geheel los van de bouw vergunning.

 

Theo

 

 

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

 

Misschien was dat ook beter geweest, maar je kan ook een hele hoop problemen achteraf weer krijgen, je hebt er altijd zeurpieten tussen zitten die alle regeltjes uit gaan pluizen... Ik maakte het jaren geleden ook bij mijn voormalige werkgever mee, daar stonden 2 grote silo's voor bloem en suiker, ik werkte bij een bakkerij, en toen we een nieuwe buurman kregen begon die man meteen te zeuren over die silo's, "uitzicht vervuiling" noemde hij het, notabene die silo's stonden er al 30 jaar en hij woonde er maar net, meneer begon te procederen met alles wat maar mogelijk was... resultaat? Uiteindelijk, na een paar jaar procederen, moesten ze van 25 meter verlaagd worden naar 12 meter... met uiteraard gigantische kosten.

 

Henk Kruize

Mensen zijn k*t.

 

Ik denk dat daar mijn mening wel duidelijk mee is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.