Spring naar bijdragen

Ik ben weer online........................


Juul

Aanbevolen berichten

Vanmiddag paniek in Flevoland waar ik woon.  Afgezette wegen hier om de hoek ( Biddinghuizen) en heel erg laag hangende hoogspanning boven de weg. Alles was weg. Stroom dat duurde niet zo erg lang, maar Internet is net (21.00 uur) weer terug. Dus maar gauw een radio op batterijen en gewoon via de FM toch wat kunnen luisteren. Tjonge, jonge zo zie je maar weer de ouderwetse radio is de redder.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland (zelfs Europa) wordt alles teruggeschaald naar geld. Strategisch en in scenario's denken doen we niet en de politiek heeft een WILl en luistert daardoor niet altijd naar de experts. Steeds meer worden meningen op gelijk niveau gesteld als feiten. De gaswinning in Groningen is daar een voorbeeld van, idem met Defensie. Dus moeten we iedere keer eerst een forse calamiteit ondergaan om dan de conclusie ' hadden we maar' te trekken. We gebruiken modellen (soms kwalitatief slecht) en daar wordt besluitvorming op gebaseerd, men lijkt steeds meer te vergeten dat er ook een realiteit/ praktijk is. Vaak komt de realiteit ook niet goed uit want dan kost het meer geld. Onbegrijpelijk dat er geen landelijk dekkende noodoorziening op bv. AM is. Maar ja, dat kost dus geld.

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei radio tpot:

ja natuurlijk 😄 maar kin tijden van nood moet je wat.

Had je de radio al weer opnieuw laten scannen?

De DAB+ zenders zijn van frequentie gewisseld, de ideale vooruitzicht om een perfecte storm te krijgen.

 

Theo

 

 

Theo,

 

Ik heb thuis geen DAB  alleen in de auto.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, je schreef:

Dus maar gauw een radio op batterijen en gewoon via de FM toch wat kunnen luisteren. Tjonge, jonge zo zie je maar weer de ouderwetse radio is de redder.

 

Daar trek ik de conclusie uit dat digitaal uitgevallen is, internet je smartfone en DAB+

Vervolgens zeg je dat je hiervoor in de auto moet moet zitten, ik denk om DAB+ te beluisteren.

 

Of heb ik je totaal verkeerd begrepen?

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

 

Ik denk dat laatste.

Met m'n iPhone en m'n prepaid doe ik niet zoveel buiten m'n WiFi bereik thuis. En dat was er dus ook niet. ZIGGO was ook uitgevallen door die grote stroomstoring. Duurde tot 21.00 uur vanaf 15.00 uur. Alle Journaals lieten vandaag wat zien.

De stroomstoring duurde hier maar ik schat een paar milliseconden. De ouderwetse wekkerradio stond te knipperen maar gaf wel nog steeds de goede tijd aan. Wel was onze warmtepomp even de weg kwijt. Die heb ik vanochtend even stroomloos gemaakt (gereset) en werkt weer naar behoren. Net als bij de buren gaf de electrische inductie kookplaat een doordringend piepgeluid tijdens die hele korte storing.

Ik denk toch dat we hoger zaten dan 230-240 volt een paar milliseconden. Verder gelukkig geen schade.

 

Juul

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag filmpjes op FB van een multimeter die slingerde tussen de 280 en 200 volt en dat toch een minuutje of langer.

Ik heb letterlijk je schrijven geïnterpreteerd Juul, van daar mijn terug vragen.

Geeft niets hoor we zijn gewoon mensen, en dat vind ik vaak het beperkende bij geschreven woord.

Want als ik je lichaam taal er bij gezien had, was het gesprek veel sneller en vlotter gegaan, zonder misverstanden.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei radio tpot:

Ik zag filmpjes op FB van een multimeter die slingerde tussen de 280 en 200 volt en dat toch een minuutje of langer.

Ik heb letterlijk je schrijven geïnterpreteerd Juul, van daar mijn terug vragen.

Geeft niets hoor we zijn gewoon mensen, en dat vind ik vaak het beperkende bij geschreven woord.

Want als ik je lichaam taal er bij gezien had, was het gesprek veel sneller en vlotter gegaan, zonder misverstanden.

 

Theo

 

 

Inderdaad Theo,

Mailen etc. is leuk maar niks is zo duidelijk als je elkaar spreekt  en nog mooier ziet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.