Spring naar bijdragen

Stereo AM, bezoek aan zender


ruudam

Aanbevolen berichten

Het ergste is dan nog, ze kunnen zich zelf niet eens in stereo beluisteren.

Ik dacht eerst dat een zo een mili watt zender was, van een knutselaar.

Maar nee het is een echt station 🙃

Maar altijd mooi om een kijkje bij een ander te hebben, deden dat maar meer.

Ook in eigen land zie je nooit een toer bij de zender in LPAM land.

Laat staan een tekening van de antenne.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei radio tpot:

 

Maar altijd mooi om een kijkje bij een ander te hebben, deden dat maar meer.

Ook in eigen land zie je nooit een toer bij de zender in LPAM land.

Laat staan een tekening van de antenne.

 

 Klopt jij en Harm zijn volgens mij de enige die wel een inkijk geven en dat is erg leuk. Ik denk eerder dat men commentaar vreest (of het is niet helemaal conform de eisen). Lekker geheimzinnig, maar zo spannend is het nu ook weer niet. Zo lijkt het of het allemaal 'groter' is dan het in werkelijkheid is. Want laten we eerlijk zijn, het LPAM kan allemaal in een 3U 19" kastje (en dan houd je nog ruimte over 😉)

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 3U dat gaat hem niet worden hoor.

Koelblokken zijn al groter dan dat, maar even los van dit.

Gewoon zien van hoe lost de ander probleempjes op? Hoe regel je je soundprocessing in hoe meet je dit?

Leren is wat ik wil, en in tussen zelf een hele leer curve gehad en dat is ook goed terug te zien aan mijn Your Tube filmpjes.

Please login or register to see this link.

Hier is een overzicht te vinden van mijn filmpjes.

En daarbij wil ik de opgedane kennis prima delen, daar het meeste ervan in het cursus boek van zendamateur terug te vinden is.

De soundprocessing was een lastige, daar ik geen vrienden heb die ik kon vragen van hoe en wat.

Ik heb de contacten niet, das niet erg maar door zelf studie en goed lezen en fimpjes kijken kom je wel ergens.

En het geeft vreselijk veel plezier als ik jonge mensen radio zie maken bij TPOT.

Zelf ben ik niet zo een radio maker, meer van de techniek denk ik.

 

Theo

 

 

 

 

bewerkt door radio tpot
link bijgevoegd
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Eric:

 Klopt jij en Harm zijn volgens mij de enige die wel een inkijk geven en dat is erg leuk. Ik denk eerder dat men commentaar vreest (of het is niet helemaal conform de eisen). Lekker geheimzinnig, maar zo spannend is het nu ook weer niet. Zo lijkt het of het allemaal 'groter' is dan het in werkelijkheid is. Want laten we eerlijk zijn, het LPAM kan allemaal in een 3U 19" kastje (en dan houd je nog ruimte over 😉)

Typerend voor de radio is dat het tot de verbeelding spreekt, of het nu NPO Radio 3, Veronica of een willekeurig LPAM station betreft, een ieder tekent onbewust een beeld op van wat je wordt aangeboden.

Zo kreeg ik de afgelopen jaren regelmatig vragen van luisteraars die graag een foto van de studio wilde zien.

Nou, mijn studio bestaat uit een mini desktop computer, beeldscherm en toetsenbord. Méér is het niet!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Harm dat is het nu net. Er valt niet zoveel te zien. Een LPAM station heeft geen NOS studio nodig. Er staat geen rij beeldschermen, een mengtafel met ik weet niet hoeveel kanalen, er hangen geen talloze microfoons voor een ronde tafel gesprek. Wie zou er nog met 2 draaitafels en tapedecks werken.

Ik denk dat diegene die een foto van een studio van een LPAM station willen zien helaas nog wel eens teleurgesteld kunnen worden.

 

Rob V. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn de meesten? Hoeveel LPAM zenders zijn er en van hoeveel heb je de studio gezien? Ik heb inderdaad ook studio's voorbij zien komen die er wel mogen zijn, een enkeling kan tippen aan een regionale dan wel landelijke zender. Maar van het merendeel en dat zijn dan de non-stoppers heb ik geen studio gezien.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-9-2022 om 01:34 zei radio tpot:

Gelukkig heb ik internet, en zie op het radio forum,  studio's voorbij komen.

Gewoon te vinden onder thuis studio.

En daar lees je ook voor wie ze produceren.

 

Theo

Gelukkig heb ik ook internet en bij tijd en wijle kijk ik eens wat er voorbij komt. Maar ik doelde op en studio die bij het radiostation zelf hoort en niet van DJ.s die vanuit hun eigen studio werken.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is leuk dat je dit zo opmerkt Rob, het verschil tussen traditioneel en kompleet uitgeruste zender studio en de thuis schuiver, is aan het verschuiven naar de thuis schuiver.

Bij de zender staat vaak nog een mixer en de sound processing.

Grote zenders hebben nog een studio waar de medewerkers naar toe komen.

Dat is bij kleine zenders omgedraaid, de medewerkers blijven thuis, vaak verbonden via het internet met de data base v/d zender.

In dat opzicht maakt het dan  ook niet meer uit waar je zit, als het draadje in de zender studio 20 meter lang is of thuis 20 km?

Internet verkleind de wereld dan letterlijk.

 

Theo

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.