Spring naar bijdragen

Radio Caroline 4 Maart 1973 Peter Brain, Ronnie Dolman en Steve England


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Dank voor de reacties, eerst voor Bert, het was een "gewone"  tikfout die ik zag en had niets met Peter Brain a.k.a. Peter van Dam (born as) Peter Nijdens te maken. Peter kreeg zijn baan bij Caroline op de voorwaarde dat de luisteraars niet konden horen dat hij uit Vlaanderen kwam.... Peter was een prima DJ maar als je zo de verhalen over hem leest had hij wel een "ferme alcohol inname"..

Dat deze opname al eerder circuleerde, dat zal best, na 1973 heb ik voor diverse zeezenderliefhebbers een kopie van deze opname gemaakt en er zal best wel iemand geweest zijn die hier een digitale kopie van heeft gemaakt, vaak gaat het om 3e, 4e, of zelfs wel meerdere generaties kopie van kopie van kopie... Het klinkt nog altijd het beste van de originele band.

 

Binnenkort meer Caroline uit die periode uit mijn eigen archief want er zijn ook nog opnames van Peter Sonneveld, die hier ook al eens aangeboden zijn, maar die ook door anderen gedigitaliseerd zijn van een bandkopie die ze ooit in het verleden van mij hebben gehad.. Binnenkort in een "ruim bestand" en van de originele tape...

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goede ontvangst in Geldrop zeg en mooie geluidskwaliteit had Caroline destijds.
Gebruikte je een speciale antenne of haalde je andere trucjes uit om de ontvangst te verbeteren?
Zelf heb ik Caroline in die jaren 1973-1974 nooit gehoord, wel Noordzee en Veronica. De ontvangst van beide stations in Venray was en vond ik maar matig. Op alle radio's die ik gebruikte zaten beiden behoorlijk in de middengolf-ruis.
De afstand met Scheveningen naar Geldrop of Venray verschilt toch niet zo heel veel. Voor de kenners zeg ik nu misschien iets bijzonders vreemd.... maar ik heb er dan ook geen verstand van. Toen ik in 1975 met een wat oudere buizenradio naar Mi Amigo kon gaan luisteren kwam ik zelf op het idee deze radio met een draad aan een radiotor van de verwarming te verbinden en - wauw - dat gaf een enorme verbetering. En het oog liet zien als het vermogen weer eens veranderde. Mi Amigo/Caroline op een transistorradio was in Venray vrij hopeloos.

 

Groeten,

Gerrit

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

de tikfout die ik zag : Brain waar Brian moet staan.

Geweldig goeie kwaliteit Henk. 

Ik had de opname al van verschillende bronnen, maar deze mag er best zijn.

 

In februari/maart 1975 was Peter Van Dam tijdelijk weer aan boord van de MV Mi Amigo, nadat de opnamestudio's van Radio Mi Amigo in Opbrakel door de BOB waren opgerold en Peter één nacht in de cel belandde.

Voor Caroline presenteerde hij in maart 1975 een programma onder de naam "The return of Peter Brian". IIs hier een opname van beschikbaar?

 

Caroline uit 1973/1974 is een plezier om naar te luisteren en er over te lezen.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.