Spring naar bijdragen

De laatste uitzending Stenders & van Inkel


edwin8yvonne

Aanbevolen berichten

Op 19-9-2022 om 15:43 zei edwin8yvonne:

 

Na 3 jaar Curry & van Inkel moet Jeroen op zoek naar een 'vervanger' voor Adam Curry die naar z'n geboorteland Amerika terugkeert om er voor MTV te gaan werken. Een vervanger vinden voor iemand die onvervangbaar is lijkt een onmogelijke opdracht. Geen vervanger maar wel een waardige opvolger wordt gevonden in de persoon van Rob Stenders.

De eerste aflevering van hun duo-programma zou uitgezonden worden op 30 oktober 1987 maar wordt uiteindelijk 7 december 1987. Initeel wordt voor hun programma voorzichtig de oude formule van Bart & De Zwart opnieuw bovengehaald. Jeroen neemt het eerste anderhalf uur voor zijn rekening en Rob doet de rest van de show.

Al snel blijkt dat beide heren een uniek duo vormen. Vanaf 19 februari 1988 wordt de show dan ook officieel omgedoopt tot Stenders & van Inkel.

Vanaf dat moment maken Jeroen van Inkel en Rob Stenders 4 jaar lang de beruchtste radioshow van de Nederlandse radio. Stenders & van Inkel werd een fenomeen net zoals Curry & van Inkel dat was, zij het op geheel eigen wijze

 

Vrijdag 30 Augustus 1991

Duur 200.37

 

Please login or register to see this link.

Ik had altijd gedacht dat Stenders en Van Inkel met hun gezamelijk programma doorgingen tot eind september 1992; net voor de VOO op Radio 3 van de vrijdag naar de zaterdag verhuisde begin oktober 1992. 

In ieder geval ben ik weer wat wijzer geworden en is deze laatste Stenders & van Inkel een waardige aanvulling aan mijn collectie. Mijn dank is zeer groot. Dit kon ik destijds niet live meemaken omdat ik toen zelf op de lokale radio on air was.  

Het intrigeert mij dat ruim 24 uur na het plaatsen van deze download nog niemand inhoudelijk heeft gereageerd.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Bart Van Peer:

Het intrigeert mij dat ruim 24 uur na het plaatsen van deze download nog niemand inhoudelijk heeft gereageerd.

Ik ben er blij mee! ^^ Een post van Vincent met deze uitzending stond eerder online, maar die was al een tijdje niet meer binnen te halen. Wellicht dat een groot deel van de groep 'm toen al heeft mee kunnen plukken.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.