Spring naar bijdragen

Radio Caroline 648 diverse wetenswaardigheden...


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Robin Westhof:

Bereik:  '' we are the most popular station in Calais

 

Het is natuurlijk geweldig dat Caroline die frequentie heeft bemachtigd.

 

Maar een Engelstalig middengolfstation dat het 'populairste' station is van Calais, een Franstalige stad van meer dan 70.000 inwoners? Leer mij de Fransen kennen. Als dat klopt, dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Helmut:

Jammer genoeg is dit maar een deel van dat wat Alan Beech verteld heeft.

 

Vandaar ook de link naar de rest van het (uitgebreide) verhaal op Woodleynet,  zodat je daar alles zelf kan lezen.

 

Maar goed het gaat dus om dit citaat: '' so we may find that if the other 4 masts put a 20dB notch or null into Holland or Germany so we may get a 3dB increase in signal in the UK but if we lose 20dB in Holland or Belgium, then would have to decide what is the best option to go for.'' 

 

En ga er maar vanuit, dat ze dan gewoon gaan voor de 'goede' ontvangst, aan onze kant van de Noordzee.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Am 14.10.2022 um 11:27 schrieb Robin Westhof:

 

Vandaar ook de link naar de rest van het (uitgebreide) verhaal op Woodleynet,  zodat je daar alles zelf kan lezen.

 

Maar goed het gaat dus om dit citaat: '' so we may find that if the other 4 masts put a 20dB notch or null into Holland or Germany so we may get a 3dB increase in signal in the UK but if we lose 20dB in Holland or Belgium, then would have to decide what is the best option to go for.'' 

 

En ga er maar vanuit, dat ze dan gewoon gaan voor de 'goede' ontvangst, aan onze kant van de Noordzee.

Maar met die 5 masten kun je alles me doen. Maar een absoluut rondstraalende karakteristiek zul je daar nooit me behalen. En zij spreken al lang erover met deze antenne iets te doen. Ze hebben er een tijdje me uitgezonden en nu is de 2.5 kW Nautel zender voor reserve met deze antenne verbonden.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
12 minuten geleden zei Robin Westhof:

'' Saturday 14th Jan,   Our 648 service has had issues overnight and is currently running on approx 1/2 power on our reserve transmitter and antenna..'' 

 

Please login or register to see this link.

Ah, wat zei ik... 

Gisteravond om 11 uur was hij nog goed, vanochtend 5 uur was het niet om aan te horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei ruudam:

Ah, wat zei ik... 

Gisteravond om 11 uur was hij nog goed, vanochtend 5 uur was het niet om aan te horen. 

Om 5u, 6u en ook om 7u toen Emperor Rosko met het programma begon was het niet om aan te horen. De stream werkte wel. En 1368 kon ik om 7u ook nog ontvangen aan de Belgische kust, maar daar werd het signaal van Caroline North nog niet doorgegeven en was het nog Manx radio.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik voorop stellen dat ik respect heb voor vergevorderde ouderdom. Aangezien ik een vroege vogel ben stemde ik af op de stream van Carol North zaterdag JL. De zelfbenoemde keizer uit de USA die in de zomer van 66 ook al mijn oren teisterde< totdat RTL France hem meer bood dan de 25 pond per week van Ronan> vroeg, nee schreeuwde om elke andere plaat om Merci. Aan wie werd deze smeekvraag gesteld? Hopelijk aan de vroege luisteraar die geheel ongevraagd aan een spervuur van  bombastische eigen ego strelende reutelarij werd blootgesteld. 30 september 1967 en de keizer teisterde het pas geopende BBC Radio One om 1200 s middags, om 1230 volgde het BBC nieuws gelezen door een keurige BBC nieuwslezer die onderkoeld opmerkte dat het nieuws aanstaande was......in Engels. Wat is het toch met die Yanks. In mei 66 schreeuwden Boss Jocks ons ook al toe dat ze Boss waren en de keizer bedient zich ook van de techniek luisteraars toe te schreeuwen ipv "met ze te spreken". Wat een armoe. In de loop van de dag op Caroline North Lewis en Harris, zij verstaan de kunst van het communiceren wel. Een verademing. Tja, om nu te zeggen dat Rosko ook maar iets toevoegd aan Caroline.....nee. 

Maar , wel respect hoor voor deze 80 jarige krasse oude baas maar in de badkamer onder de douche een potje zingen helpt ook. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Laat ik voorop stellen dat ik respect heb voor vergevorderde ouderdom. Aangezien ik een vroege vogel ben stemde ik af op de stream van Carol North zaterdag JL. De zelfbenoemde keizer uit de USA die in de zomer van 66 ook al mijn oren teisterde< totdat RTL France hem meer bood dan de 25 pond per week van Ronan> vroeg, nee schreeuwde om elke andere plaat om Merci. Aan wie werd deze smeekvraag gesteld? Hopelijk aan de vroege luisteraar die geheel ongevraagd aan een spervuur van  bombastische eigen ego strelende reutelarij werd blootgesteld. 30 september 1967 en de keizer teisterde het pas geopende BBC Radio One om 1200 s middags, om 1230 volgde het BBC nieuws gelezen door een keurige BBC nieuwslezer die onderkoeld opmerkte dat het nieuws aanstaande was......in Engels. Wat is het toch met die Yanks. In mei 66 schreeuwden Boss Jocks ons ook al toe dat ze Boss waren en de keizer bedient zich ook van de techniek luisteraars toe te schreeuwen ipv "met ze te spreken". Wat een armoe. In de loop van de dag op Caroline North Lewis en Harris, zij verstaan de kunst van het communiceren wel. Een verademing. Tja, om nu te zeggen dat Rosko ook maar iets toevoegd aan Caroline.....nee. 

Maar , wel respect hoor voor deze 80 jarige krasse oude baas maar in de badkamer onder de douche een potje zingen helpt ook. 

Ik heb het ook niet geplaatst omdat ik het nu zo geweldig vind.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 hours ago, Marinebroadcasters said:

Laat ik voorop stellen dat ik respect heb voor vergevorderde ouderdom. Aangezien ik een vroege vogel ben stemde ik af op de stream van Carol North zaterdag JL. De zelfbenoemde keizer uit de USA die in de zomer van 66 ook al mijn oren teisterde< totdat RTL France hem meer bood dan de 25 pond per week van Ronan> vroeg, nee schreeuwde om elke andere plaat om Merci. Aan wie werd deze smeekvraag gesteld? Hopelijk aan de vroege luisteraar die geheel ongevraagd aan een spervuur van  bombastische eigen ego strelende reutelarij werd blootgesteld. 30 september 1967 en de keizer teisterde het pas geopende BBC Radio One om 1200 s middags, om 1230 volgde het BBC nieuws gelezen door een keurige BBC nieuwslezer die onderkoeld opmerkte dat het nieuws aanstaande was......in Engels. Wat is het toch met die Yanks. In mei 66 schreeuwden Boss Jocks ons ook al toe dat ze Boss waren en de keizer bedient zich ook van de techniek luisteraars toe te schreeuwen ipv "met ze te spreken". Wat een armoe. In de loop van de dag op Caroline North Lewis en Harris, zij verstaan de kunst van het communiceren wel. Een verademing. Tja, om nu te zeggen dat Rosko ook maar iets toevoegd aan Caroline.....nee. 

Maar , wel respect hoor voor deze 80 jarige krasse oude baas maar in de badkamer onder de douche een potje zingen helpt ook. 

I totally agree with you. Never could stand him, I only listened to John Peel. What a relief it was when Rni came along in 1970. March 1968 until January 1970 seemed a lot longer than 22 months.

Mvg,

John C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei JOCOOLE:

I totally agree with you. Never could stand him

 

"The Radio 1 blast-off left me with mixed feelings.  Perhaps I had been led by the enormous advance publicity to expect too much.

Perhaps my loyalty to the pirates had a biased effect, but to me Radio 1 resembled a poor Big "L" played at half speed.

 

So who came out best?  Tony Blackburn got the most publicity; Rosko had the best show; Procol Harum, Nancy Sinatra, Bee Gees, Box Tops, and Hollies the most plugs.

 

But by Monday morning my radio dial had moved on from 247 to 259"

 

 

Disc And Music Echo - David Hughes 7 Oktober 1967

 

 

'' For an hour today, in the pop vernacular, Auntie blew her mind with Emperor Rosko's Midday Spin.

But for the rest it was a bit of an anticlimax, although to be fair it is early days yet.'' 

 

Evening Standard - Ray Connely 30 September 1967

 

4 uur geleden zei JOCOOLE:

March 1968 until January 1970 seemed a lot longer than 22 months.

 

Because you were a young lad. :-)

 

March 2021 until Januari 2023 went a lot faster for you I suppose, because your now an 'old' man. 😉

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

 

 

 

Op 14-1-2023 om 16:46 zei ruudam:
Op 14-1-2023 om 16:30 zei Robin Westhof:

'' Saturday 14th Jan,   Our 648 service has had issues overnight and is currently running on approx 1/2 power on our reserve transmitter and antenna..'' 

 

Please login or register to see this link.

Ah, wat zei ik... 

Gisteravond om 11 uur was hij nog goed, vanochtend 5 uur was het niet om aan te horen. 

 

Na bijna 3 weken weer terug op hoog vermogen.

bewerkt door Robin Westhof
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.