Spring naar bijdragen

Vader Abraham overleden


Lokeend

Aanbevolen berichten

Vader Abraham is overleden, hij is 87 jaar geworden. Hij had ook een programma tot de laatste dag op Veronica. Ook bracht hij regelmatig nummers over Veronica uit. Eerder werkte hij voor RNI en later voor Radio Monique. Wel vreemd (vindt ik) dat hij op 31 augustus 1974 niet op de Norderney mocht zijn, hij was er toch tot de laatste dag. Maar misschien weet Juul de reden.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lokeend:

Vader Abraham is overleden, hij is 87 jaar geworden. Hij had ook een programma tot de laatste dag op Veronica. Ook bracht hij regelmatig nummers over Veronica uit. Eerder werkte hij voor RNI en later voor Radio Monique. Wel vreemd (vindt ik) dat hij op 31 augustus 1974 niet op de Norderney mocht zijn, hij was er toch tot de laatste dag. Maar misschien weet Juul de reden.

 

 

Hoe bedoel je : "Wel vreemd (vindt ik) dat hij op 31 augustus 1974 niet op de Norderney mocht zijn" 

 

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vaker gezegd: schrijf maar eens een goede smartlap. Blijkt veel moeilijker te zijn dan wordt gedacht. Pierre Kartner heeft heel vaak 'raak geschoten'. Met soms juweeltjes ertussen. Da's een prestatie van formaat. Het imago van 'volkse muziek' is helaas wat negatief. Het is wat het is. Ik onthoud - en koester - de juweeltjes.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is hetzelfde als met Johnny Hoes, die man werd ook verguisd, totdat men zijn "smartlappen" eens anders ging beluisteren en men tot de conclusie kwam dat het soms literatuur was.... Zo'n cabaretman als Wim Ibo stuurde zijn prijzen terug toen men de Zangeres Zonder Naam ook een prijs gaf voor haar nummers, en nu is de muziek van De Zangeres ook gewild, zelfs door cabaret fans. Tja, dat is met meer muziek. Kijk naar The Sex Pistols, verguisd toen ze bekend werden, het was "tering zooi - troep - ze konden geen muziek maken" en meer  van die kreten, en nu??? Nu is de LP "Never  mind the bollock's, here's the sex pistols" cult op platenbeurzen en worden voor originele persingen grof geld betaald. Niets zo veranderlijk als de mens, zullen we maar zeggen..

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

 Nu is de LP "Never  mind the bollock's, here's the sex pistols" cult op platenbeurzen en worden voor originele persingen grof geld betaald.

 

De elpees van Vader Abraham, daarentegen, vind je voor een habbekrats bij de kringloopwinkel. :cool:

 

Het is nooit iets voor mij geweest, maar ach, ieder zijn ding.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

De elpees van Vader Abraham, daarentegen, vind je voor een habbekrats bij de kringloopwinkel

 

Het gaat mij niet om de prijs van de LP's, het gaat mij om wat men van een artiest vind en of men die waardeert. Als je drie weken geleden zei dat je Vader Abraham goed vond werd je meewarrig aangekeken, nu ie overleden is roept men hoe "uniek" ie was, en dat was ook met andere artiesten, dat probeerde ik te zeggen. 

Henk

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

 

Dat viel in mijn tijd nog wel mee. 

 

Maar nog niet zo erg als dit: ( ben blij dat ik niet meer in t'Gooi woon.

 

Please login or register to see this link.

Blijft een Canta, een transportvehikel voor 'losers' (al draagt een aap etc...)

bewerkt door Omnivoor
r
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Pierre zette z'n grote Mercedes  op de oprit van Lapershoek altijd "redelijk in de weg" neer.

 

Kijk maar.

 

 

screen 1.031.jpg

 

 

Mijn vrouw die bij een platenmij label manager was zei altijd als weer iemand "meewarig" deed over de volkse muziek;" Die muziek verkoopt als een tierelier en van dat geld kan bijvoorbeeld The Earring weer lang in de studio opnemen"

 

Dus..................................

Grappig detail, Juul. Een van de laatste keren dat ik hem zag, was toen hij z'n Porsche Cayenne op mijn parkeerplaats had gezet. 😉

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.