Spring naar bijdragen

24 november 1987, 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

....maar niet veel later brak, door metaalmoeheid, de mast vanaf de bodem af....

 

Voor zover ik heb begrepen was het geen metaalmoeheid maar het resultaat van de zeer heftige storm een paar weken eerder. Dick Verheul zat toen aan boord samen met Sebastiaan Black en en Luc Dardin. Dick vertelde dat hij die ochtend amper in staat was om een uitzending te verzorgen. De storm was zo heftig dat op het vaste land maar weinig zenders nog actief waren, of zoals Dick vertelde: alleen Monique/Caroline vanaf de Ross en BBC 4 LW. Door deze uitzonderlijke storm zou de Ross meer dan 30 graden slagzij hebben gemaakt en dat was meer dan de mast aankon. Hierdoor werd hij verzwakt en was het wachten op een breuk.  

Ik heb ooit de uren van die dag gehad van zowel Monique als Caroline. Dick die zijn best deed om een programma te maken en op sommige momenten prikte de Engelsen op Caroline zijn pogingen door in hun uitzending. Helaas, niet meer teruggevonden.

 

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik heb al "tig" keer de video opname van Ad Roberts bekeken en beluisterd waar de mast afbreekt maar het geeft mij als kijker nog altijd kippenvel.

 

Zat Ad aan boord? Lijkt me niet, ik heb hem er nooit over gehoord. Hij was in die periode wel op Monique te horen, maar dan vanaf tape.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

Zat Ad aan boord?

Ja sorry, ik zat verkeerd, het was de videoband van Stuart Russell. Ik versprak me omdat ik tijdens het typen van het bericht naar een oude band van Ad zat te luisteren... :) tja... leeftijd he?

Thanks for the reminder

 

Henk Kruize

Stuart Russell a.k.a. Nigel Harris......

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.