Spring naar bijdragen

Verschil Joe en 60-70's Talpa


Juul

Aanbevolen berichten

Ik luister in de auto tegenwoordig veel naar  Joe ,  Please login or register to see this link.  en   ook naar  Please login or register to see this link. .

Maar het valt mij op de ik Joe veel beter en mooier vind klinken. Veel meer "sprankelend".

Ik heb dat maar eens gevraagd aan mijn heel goede kennis Dennis van Benthem, hij werkt inmiddels weer bij Optimod na een aantal jaren bij de NPO en hem dat gevraagd.

Dennis was samen met Niels ook verantwoordelijk voor onze streaming tijdens de DutchMediaWeek afgelopen oktober.

 

Wat voor optimod gebruikt Joe?

Ze hebben hem in mijn oren erg goed ingeregeld.  Dit was zijn antwoord:

 

Toevallig weet ik van Joe dat er een Optimod 6300 staat. Dat is een Optimod voor Digitale doeleinden ( dus streaming, digitale mastering, TV en dus ook DAB+)
Ik weet, dat ze in NL helaas niet zo veel aandacht besteden aan het geluid op DAB+. Het moet vooral hard, net als op FM, wat eigenlijk volslagen onzin is..
Het argument is, dat het geluidsniveau niet moet inzakken of te luid worden , als de radio omschakelt van DAB naar FM..( valt wat voor te zeggen)
Helaas moduleren we in Nederland zo belachelijk luid op FM, zodat het dan op DAB ook zou “moeten “ wat echt ten koste gaat van de kwaliteit.
JA we hebben lage bitrates op DAB+ maar we hebben ook de middelen in huis, om op lage bitrate er iets moois van te maken. 
Het heeft aandacht nodig en Joe heeft daar duidelijk gehoor aangegeven.."

 

Naar welke zender luisteren jullie in de auto via DAB+ 

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei radio tpot:

Radio 1 in de keuken en in de auto heb ik geen DAB, wel prima AM

 

Theo

Hoi Theo,

 

"we hebben het toch over Joe en Radio 10 ?"

Ik zal m'n vraag wat duidelijker op schrijven.

 

"Naar welke zender luisteren jullie in de auto via DAB+  Joe of Radio 10 ?"

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn auto (lekker oud Nissan barrel uit 1996, maar still going strong) heb ik geen DAB+ maar als ik "on the road" ben dan is het ..of Caroline op 648, ja... :) mijn autoradio heeft nog MW en anders, tussen 12 en 16 uur Veronica met de Bonanza en "the mouse is in the house".

Voorheen was Radio 5 Nostalgia op 747 AM vaste prik op mijn autoradio.. maar ja... RIP 747 AM... In Eindhoven hebben we nu op 747 AM Radio4Brainport en dat is dus een leuk voorbeeld hoe het, volgens mijn mening, NIET moet op AM, veel gelul in steenkolen engels, en oeverloze praatprogramma's, maar ja, voordat men mij gaat neersabelen, dat is dus mijn point of vieuw...  

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.