Spring naar bijdragen

Radio Nationaal-2001 07 01 1200 1330 Bart van Leeuwen


martinja

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
Op 9-12-2022 om 20:49 zei Juul:

 

Mijn oud collega Karel van Cooten was directeur van Radio Nationaal. Hij stuurde mij onlangs een hoop foto's van dat project. In de toenmalige studio in de oude VPRO villa in Hilversum.  Karel is tegenwoordig ook zendamateur. (PA0KVC )

 

©Karel van Cooten.

 

Je ziet Bart van Leeuwen en Karel zelf.

 

Ook de zender en de mast in Hunsle (Achterhoek)  op 1332 Khz.

 

 

Hunsel ligt in Limburg vlak bij Weert en de middengolfzender zond uit op 1035 kHz. Dat kun je ook op 1 van de foto's zien.

 

1332 kHz was de zender in Lopik.

Hierop heeft ook Radio 192 uitgezonden.

 

Rink

 

 

Op 9-12-2022 om 20:49 zei Juul:

 

 

 

 

screen 1.527.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2022 om 01:22 zei bert ree:

dit is eigenlijk al de 2e opening, de eerste was op 5.5.2000 op 1332 1035 khz maar in 2001 moest worden uitgeweken naar het VK "vanover de Noordzee is dit radio Nationaal" "Van 5u tot 20u" klonk bekend wie naar zenders vanop de Noordzee had geluisterd.

 

Op 12-12-2022 om 01:22 zei bert ree:

dit is eigenlijk al de 2e opening, de eerste was op 5.5.2000 op 1332 1035 khz maar in 2001 moest worden uitgeweken naar het VK "vanover de Noordzee is dit radio Nationaal" "Van 5u tot 20u" klonk bekend wie naar zenders vanop de Noordzee had geluisterd.

 

Op 12-12-2022 om 01:22 zei bert ree:

dit is eigenlijk al de 2e opening, de eerste was op 5.5.2000 op 1332 1035 khz maar in 2001 moest worden uitgeweken naar het VK "vanover de Noordzee is dit radio Nationaal" "Van 5u tot 20u" klonk bekend wie naar zenders vanop de Noordzee had geluisterd.

 

Op 12-12-2022 om 01:22 zei bert ree:

dit is eigenlijk al de 2e opening, de eerste was op 5.5.2000 op 1332 1035 khz maar in 2001 moest worden uitgeweken naar het VK "vanover de Noordzee is dit radio Nationaal" "Van 5u tot 20u" klonk bekend wie naar zenders vanop de Noordzee had geluisterd.

 

 

Radio Noordzee Nationaal was in de zomer van 2001 goed in Antwerpen te ontvangen. 

Het openingsprogramma met Bart van Leeuwen dat Bert onlangs aanbood heb ik helaas over het hoofd gezien.

dWil iemand dit nogmaals plaatsen?

De gulle gever, en ook Bert, ben ik alvast heel dankbaar.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bart Van Peer:

 

 

 

 

 

Radio Noordzee Nationaal was in de zomer van 2001 goed in Antwerpen te ontvangen. 

Het openingsprogramma met Bart van Leeuwen dat Bert onlangs aanbood heb ik helaas over het hoofd gezien.

dWil iemand dit nogmaals plaatsen?

De gulle gever, en ook Bert, ben ik alvast heel dankbaar.

werd aangeboden door Martin, ik probeer het hier eerstdaags op te snorren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zijn er nog meer foto's van de mast in Hunsel?

Ik ben voor foto's op veel plekken geweest waar zenders en masten stonden.

Maar daar was ik nooit. Waarschijnlijk omdat het nog bijna naast Hulsberg de dicht bij zijnde plaats van me is haha

 

@ruudam Dit is de plek waar je toen dacht, dat die niet bestond.

bewerkt door Helmut
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-12-2022 om 20:49 zei Juul:

 

 

Ook de zender en de mast in Hunsle (Achterhoek)  op 1332 Khz.

 

 

 

 

2000-02-22_Neef_1332kHz 001 kopie.jpg

2000-09-13_Hunsel 005 kopie.JPG

screen 1.527.jpg

Sorry voor late reactie. 

Het is dus Hunsel, en dat ligt niet in de Achterhoek maar in Limburg. Opstelplaats was officieel Echt 1035 kHz directioneel. 

1332 was 2 kW in Lopjk. 

Ik ben bij de mast in Hunsel geweest. Was wat lastig te vinden en erg drassjg. 

Ik had die 1035 in 2003. 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het pand van Radio Nationaal aan de 's Gravelandseweg in Hilversum en twee foto's van de bouw van de studio's.
Voor die tijd was er al een berg werk verzet. Dat is o.a. te zien via de onderstaande link naar een 'videoclip' die Karel van Cooten ooit maakte n.a.v. de terugkeer van Radio Nationaal. De kwaliteit is niet al te best, maar het gaat om het idee nietwaar? De zang is van Justine Pelmelay.

Please login or register to see this link.
 

Bouw studio1c.jpg

Bouw studio1-d.jpg

Het pand.jpg

bewerkt door Rene Verstraten
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rene Verstraten:

Het pand van Radio Nationaal aan de 's Gravelandseweg in Hilversum en twee foto's van de bouw van de studio's.
Voor die tijd was er al een berg werk verzet. Dat is o.a. te zien via de onderstaande link naar een 'videoclip' die Karel van Cooten ooit maakte n.a.v. de terugkeer van Radio Nationaal. De kwaliteit is niet al te best, maar het gaat om het idee nietwaar? De zang is van Justine Pelmelay.

Please login or register to see this link.
 

Bouw studio1c.jpg

Bouw studio1-d.jpg

Het pand.jpg

 

Bedankt voor je reactie Rene wat leuk je hier weer te zien in dit forum lang geleden allemaal. 

Had op de YouTube link geklikt maar hij geeft aan dat de video prive is. 

 

Met vriendelijke groet, Marcel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Marcel1981:

 

Bedankt voor je reactie Rene wat leuk je hier weer te zien in dit forum lang geleden allemaal. 

Had op de YouTube link geklikt maar hij geeft aan dat de video prive is. 

 

Met vriendelijke groet, Marcel 

Vreemd, hij staat toch echt op openbaar. Overigens niet voor het eerst dat ik ruzie heb met Youtube 🙂

Nog maar een keer de link (voor de zekerheid):

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog contact gehad met Riny, oftewel onze Arnhemse trompettist Marty over overname van de 1035 10 kW zender.

 

Voor de Randstad was het 1332, maar die werd s avonds heftig gestoord door de Romeinen.

Toen ik op bezoek was bij Nationaal aan de s Gravelandse weg, beetje eind middag in de winter, kon ik de zender niet goed ontvangen. Lullig was dat mijn 1584 aldaar in Hilversum wel goed door kwam.....

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.