Spring naar bijdragen

TROS 1975 06 26 3 Op je boterham Tom Collins


martinja

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei rauhfaser:

De meest door de toen nog maar pas verdwenen zeezender Veronica getinte dag ooit op Hilversum III-ooit volgens mij.

Tom Collins en Juul Geleijck in de ochtend (met veel verwijzingen naar 'vroegah'), De Vries tussen 11 en 12, Lex en Will tussen de middag en 's middags de Tipparade Top 40.


Edwin 

Ja geweldig - zo heb ik dat ook ervaren :) Mooi verwoord - moest het meerdere keren lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Spijbelde je nooit, was je niet eens ziek, wat deed je tijdens de vele schoolvakanties?

 

 

Spijbelen?  Ik spijbelde slechts één keer op de middelbare school......maandag 14 augustus 1967 Black Monday. De laatste dag voor oa Radio London. Daar zat ik dan met mijn goede gedrag om 0600 uur, de triestheid op 266 was zeer groot. Om 1500 ging de 50 kw op de Galaxy voor altijd uit. Het ozo kenmerkende fluitje op 266 verdween ook. Immers Big L zat off channel aan te drukken tegen AFN Bremerhaven op 1142 khz. Dat veroorzaakte het altijd aanwezige fluitje op Big L....althans in Groningen.

 

MBT Tom Collins....in de presentatie van Collins valt op dat hij een echte Veronica man was en moeite had met de H3 Stijl. Immers bij Veronica praatte je altijd richting commercials en op Drie moest men een bruggetje maken naar de volgende plaat. Dat viel ook op bij BBC Radio One vanaf sept 67, veel ex London jocks die niet meer "up to the commercials" konden preseteren. De BBC ving dat enigszins op door in de Radio One deejay uren veel productiewerk en prijsvragen te stoppen. Those were the days. 

BTW....hoe zou het toch met Tom Collins gaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Marinebroadcasters:

 

Spijbelen?  Ik spijbelde slechts één keer op de middelbare school......maandag 14 augustus 1967 Black Monday. De laatste dag voor oa Radio London. Daar zat ik dan met mijn goede gedrag om 0600 uur, de triestheid op 266 was zeer groot. Om 1500 ging de 50 kw op de Galaxy voor altijd uit. Het ozo kenmerkende fluitje op 266 verdween ook. Immers Big L zat off channel aan te drukken tegen AFN Bremerhaven op 1142 khz. Dat veroorzaakte het altijd aanwezige fluitje op Big L....althans in Groningen.

 

MBT Tom Collins....in de presentatie van Collins valt op dat hij een echte Veronica man was en moeite had met de H3 Stijl. Immers bij Veronica praatte je altijd richting commercials en op Drie moest men een bruggetje maken naar de volgende plaat. Dat viel ook op bij BBC Radio One vanaf sept 67, veel ex London jocks die niet meer "up to the commercials" konden preseteren. De BBC ving dat enigszins op door in de Radio One deejay uren veel productiewerk en prijsvragen te stoppen. Those were the days. 

BTW....hoe zou het toch met Tom Collins gaan? 

Viel 14 augustus 1967 niet in de zomervakantie?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2022 om 09:29 zei rauhfaser:

De meest door de toen nog maar pas verdwenen zeezender Veronica getinte dag ooit op Hilversum III-ooit volgens mij.

Tom Collins en Juul Geleijck in de ochtend (met veel verwijzingen naar 'vroegah'), De Vries tussen 11 en 12, Lex en Will tussen de middag en 's middags de Tipparade Top 40.


Edwin 

Ik snap het volkomen Edwin.

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-12-2022 om 10:23 zei martinja:

tros750626-0606-0700-DrieOpJeBoterham-TomCollins

Please login or register to see this link.

 

tros750626-0700-0800-DrieOpJeBoterham-TomCollins

Please login or register to see this link.

 

tros750626-0800-0900-DrieOpJeBoterham-TomCollins

Please login or register to see this link.

Helaas gemist en links verlopen.

Als iemand zo vriendelijk zo kunnen  zijn voor een re-upload AJB, dan zou ik dat zeer op prijs stellen 🧡

 

  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-12-2022 om 17:56 zei Marinebroadcasters:

MBT Tom Collins....in de presentatie van Collins valt op dat hij een echte Veronica man was en moeite had met de H3 Stijl. Immers bij Veronica praatte je altijd richting commercials en op Drie moest men een bruggetje maken naar de volgende plaat.

Hoewel Lex Harding jarenlang op H3 heeft gepresenteerd - langer dan op Veronica - is hij dat naar de commercials praten ook nooit verleerd. Hij praatte op 3 (althans in de Top 40) altijd naar een jingle of promo toe. Was wel makkelijk om als beginnende verzamelaar in de jaren 70 de jingles 'live' op te nemen. 
Later, toen hij ook niet-hitlijsten presenteerde (Oh wat een nacht, invallen voor Bart en de Zwart/Curry & Van Inkel en op Hilversum 2) werd hij wat losser. 

 

Edwin

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
10 uur geleden zei martinja:

Cleaned by oldies 45

 

TROS-H3-28111985ErikDeZwart-FerryMaat1400-1500Top50VanHetJaar

Please login or register to see this link.

 

TROS-H3-28111985ErikDeZwart-FerryMaat1500-1600Top50VanHetJaar

Please login or register to see this link.

 

TROS-H3-28111985ErikDeZwart-FerryMaat1620-1700Top50VanHetJaar

Please login or register to see this link.

 

TROS-H3-28111985ErikDeZwart-FerryMaat1700-1800Top50VanHetJaar

Please login or register to see this link.

 

 

 

Heeft u misschien ook de 20 minuten na 4 uur?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.