Spring naar bijdragen

Bestaat Radio Noordzee Internationaal al sinds 1073 ( en is het daar mee de oudste zeezender ???


andre ph5c

Aanbevolen berichten

van de jingle web site geplukt, het gaat vooral om de laatste regel!

 

06.01.2023 – De Dik Voormekaar Show bestaat morgen – zaterdag 7 januari 2023 – precies 50 jaar. Gefeliciteerd aan beide makers, André van Duin en Ferry de Groot. Voor André van Duin was het altijd nog het leukste dat hij ooit heeft gedaan, zei hij deze week nog in “10 vragen” met Rob Kemps op SBS6. De Dik Voormekaar Show werd op 6 november 2019, toen de radio precies 50 jaar bestond, uitgeroepen tot het beste radioprogramma van honderd jaar radio. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 7 januari 1073 op zeezender Radio Noordzee Internationaal.

  • Bedankt 2
  • Haha 1
  • Verward 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Vincent:

Tikvoutje? Misschien dat je makers even kan mailen, staat ongetwijfeld een contactmogelijkheid op de site. Lijkt me een betere optie dan het er zo in te wrijven.

 

16 uur geleden zei Martin1968:

Tja, hier kan je wel reageren. En daar - waar het thuishoort - niet. 😉 Jelle en Benno houden graag de regie in handen.

 

Ik vindt het wel een beetje humor hebben past mooi bij de vorm van de show waar het over gaat, eerlijk gezegd...

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-1-2023 om 20:11 zei andre ph5c:

van de jingle web site geplukt, het gaat vooral om de laatste regel!

 

06.01.2023 – De Dik Voormekaar Show bestaat morgen – zaterdag 7 januari 2023 – precies 50 jaar. Gefeliciteerd aan beide makers, André van Duin en Ferry de Groot. Voor André van Duin was het altijd nog het leukste dat hij ooit heeft gedaan, zei hij deze week nog in “10 vragen” met Rob Kemps op SBS6. De Dik Voormekaar Show werd op 6 november 2019, toen de radio precies 50 jaar bestond, uitgeroepen tot het beste radioprogramma van honderd jaar radio. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 7 januari 1073 op zeezender Radio Noordzee Internationaal.

Ze maken wel meer voutjes 😅 Ik moet nog steeds hartelijk lachen om bepaalde 'feitjes' uit de eerste editie van hun Tunes Boek. Maar da's ook meteen het ding; waar research gedaan wordt, zullen er fouten worden gemaakt, ontstaan en hopelijk ook opgespoord. Maar als je dan gaat publiceren, dan moet je ook durven toegeven, erkennen en herstellen. ^^

bewerkt door Samba-boy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Samba-boy:

Ze maken wel meer voutjes 😅 Ik moet nog steeds hartelijk lachen om bepaalde 'feitjes' uit de eerste editie van hun Tunes Boek. Maar da's ook meteen het ding; waar research gedaan wordt, zullen er fouten worden gemaakt, ontstaan en hopelijk ook opgespoord. Maar als je dan gaat publiceren, dan moet je ook durven toegeven, erkennen en herstellen. ^^

Hoe meer informatie er op je af komt, hoe meer foutieve informatie daarbij zit. Wie zelf weleens geïnterviewd wordt zal het wel herkennen: doe je je stinkende best om het de journalist uit te leggen, staat er navrante onzin in de krant. Het doet een mens twijfelen over het waarheidsgehalte van andere schrijfsels. En podcasts (en Netflix-series) blinken vaak ook uit in onvolledige en onjuiste informatie.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, twee reacties die exact de essentie pakken van wat ik eigenlijk probeer te zeggen. En toegegeven, het komt inderdaad ook van meerdere kanten: hoe iets gezegd of geschreven stáát, en hoe iets gezegd wórdt of bedoeld wordt, het kunnen twee totaal verschillende dingen zijn. Zeker in het vak van gesproken interviews om te zetten naar tekst is het de kunst om de context waarin iets gezegd of geopperd wordt niet te verliezen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Martin1968:

Hoe meer informatie er op je af komt, hoe meer foutieve informatie daarbij zit. Wie zelf weleens geïnterviewd wordt zal het wel herkennen: doe je je stinkende best om het de journalist uit te leggen, staat er navrante onzin in de krant. Het doet een mens twijfelen over het waarheidsgehalte van andere schrijfsels.

 

Kritisch blijven kan geen kwaad. Maar laten we niet vergeten dat het hierboven eenvoudig om een typefout gaat.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.