Spring naar bijdragen

Gelegenheidscassettes


Omnivoor

Aanbevolen berichten

Ik heb me nooit weer gewaagd aan deze cassettes.

Ik vond al deze voorbespeelde bandjes altijd zo vreselijk ruisen.

Dan maar door sparen voor een verzamel LP van K tel 😊

En die persingen waren ook niet geweldig, zoveel nummers er op stonden.

Maar dan had ik wel weer wat en dat nam ik zelf weer op een cassette.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Harm ten Brink:

Grappig, nooit van het bestaan geweten.

Bij K-tel kreeg je waar voor je geld totdat je er thuis achter kwam dat in de meeste nummers de schaar was gezet.

Zeer geachte Harm en radio tpot. Voor mijn verjaardag in de zomer van 1975 kreeg ik een K-tel cassette kado met daarop 20 'original' hits. Kwaliteit is nog steeds zeer goed (weinig ruis etc). Het enige nummer waarin is geknipt is dat van Hank the Knife. Goede nummers en een mengelmoes van platenmaatschappijen. 12.5 Jaar top 40 (via/van EMI-BOVEMA) cassette nog redelijk (1977) (niet in geknipt). 12 International HITS Vol. 5 (Polydor) (1977), gekocht 6 Feb 1978 (bonnetje zat nog in de cassette !) ook goede kwaliteit, niet in geknipt.

 

 

driecass.jpg

ktel.jpg

12hits.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

In 1971 werd ik door iemand getipt dat er een LP te koop was voor weinig met vele mooie nummers uit de RNI Top 50. Ik fietste naar de platenwinkel en kocht de LP, zonder deze eerst te beluisteren.

 

Thuisgekomen legde ik de LP meteen op de draaitafel en wat een teleurstelling toen bleek dat het geen originele uitvoeringen waren... :(

 

Maar gelukkig had ik de hoes ook ;)

 

Please login or register to see this link.

 

Er zijn heel veel van deze LPs uitgebracht : Please login or register to see this link.

 

 

Daar ben ik als tiener ook weleens in getrapt. Wat een enorme teleurstelling was dat.

 

Later, in het cd-tijdperk, had je weleens verzamelalbums waarop stond: 'Original Artists.'. Dat was nog steeds oppassen, want vaak bleken het dan niet de orginele opnames te zijn, maar dezelfde artiesten die tien of vijftien jaar later hun oude hitjes voor de tweede keer hadden ingespeeld, maar dan een stuk minder geinspireerd (want alleen om een zakcentje bij te verdienen).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kocht ik eens albums van  Blue Öyster Cult en Demis Roussos Greatest Hits: bleken het live recordings te zijn. Nadere inspectie van de CD's bleek niet veel op te leveren. De remakes, zoals Will Stevens beschrijft, waren inderdaad het toppunt van afzetterij.

In 1978 dacht ik een mooi album te hebben gekocht met alle tunes van Ruimte series/ Science Fiction van de BBC.

Bleken allemaal orkest uitvoeringen te zijn. Zo'n album wil je dan als discusschijf hoog de lucht in gooien om dan op de tegels in stukken uiteen te zien vallen :angry:

 

 

5.jpg

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze cassette lijkt me een beetje voorloper van "De Hooge Noot", Radio Hollandia cassette's in 1978

Ik zag in het boek van Ferry Eden een foto staan van de Hollandia cassette's, is er iemand op het forum die ook deze "Radio Hollandia" cassette's heeft en ze online wil zetten? Ben reuze benieuwd hoe die klonken...

 

Groet

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ben:

In 1971 werd ik door iemand getipt dat er een LP te koop was voor weinig met vele mooie nummers uit de RNI Top 50. Ik fietste naar de platenwinkel en kocht de LP, zonder deze eerst te beluisteren.

 

Thuisgekomen legde ik de LP meteen op de draaitafel en wat een teleurstelling toen bleek dat het geen originele uitvoeringen waren... :(

 

Maar gelukkig had ik de hoes ook ;)

 

Please login or register to see this link.

 

Er zijn heel veel van deze LPs uitgebracht : Please login or register to see this link.

 

Is mij dus ook overkomen. Wat een deceptie, inderdaad. Maar ja, soms kocht je de LP ook wel een beetje vanwege de hoes 🙂

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.