Spring naar bijdragen

Zeezender schepen in ruste - De MV Magdalena


Ben

Aanbevolen berichten

  • Ben changed the title to Zeezender schepen in ruste - De MV Magdalena
19 minuten geleden zei Andries 2:

Als ik de eerste foto's van dit album van Helmut Slawik bekijk dan herken ik de Magdalena er niet op. Die had op de midscheeps toch een opbouw met stuurhuis?

Groet,

Andries

Op foto 312 is de naam Magdalena te lezen. Die gele hijskraan zie ik op alle foto's terugkomen en op basis daarvan zouden de andere foto's ook van de Magdalena moeten zijn. Mogelijk is dat niet zo, zelf heb ik eerlijk gezegd geen idee.

 

10 minuten geleden zei Hans Hendriks:

*) zie juiste locatie:

Please login or register to see this link.

- lees ook de tekst schuin links naar beneden over Van der Marel

 

groet, Hans

Hartelijk dank, Hans!

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is (nog) niet bekend, Andries. Mijn originele draadje over de dia's van Helmut is inmiddels helemaal ondergesneeuwd door een discussie over de antenne op de Norderney, maar voordat dat gebeurde stelde Paul dezelfde vraag, de discussie daarna kun je vanaf dit bericht lezen :

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lokeend:

Van der Marel zat in Viane een plaatsje vlak bij Ouwerkerk. Hij is zelf al overleden. Zijn dochter leeft nog wel en woont ook nog op Schouwen-Douweland.

Zoon woont in Noord Duitsland.

11 uur geleden zei Ben:

Dat is (nog) niet bekend, Andries. Mijn originele draadje over de dia's van Helmut is inmiddels helemaal ondergesneeuwd door een discussie over de antenne op de Norderney, maar voordat dat gebeurde stelde Paul dezelfde vraag, de discussie daarna kun je vanaf dit bericht lezen :

 

 

De onbekende trawler: Het zou kunnen , met nadruk op "zou kunnen", dat het de Tiberian GY 673 uit Grimsby is. Hoe kom ik er op? Beluisterde een BBC Radio Two  programma van 31-8-1970 gepresenteerd door John Dunn die verhaalde over zijn vistrip op een trawler welke ook voor de NL kust had gevist gedurende die trip. De naam vd trawler... Tiberian. Het zou kunnen. Zie foto.

Dan de vraag van Ben over de Norderney aan de hand van een foto. De vraag...waar is de foto gemaakt. Weet ik niet. Wat ik wel zie is dat het schip hoog in het water ligt. Ik herinner mij dat tijdens een bezoek aan de Norderney in Dordrecht Iemand druk bezig was ijzeren doppen uit het ruim te halen. Wat ik mij niet meer herinner is of er toen al een zijdeur was uitgesneden. Je zou denken van wel, hoe kwam de man anders bij deze ballast die onder de hutten en studio/zenderkamer lag. Tis al weer zo lang geleden.

Tiberian-GY-673-1200x777.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.