Spring naar bijdragen

Zoektocht afbeelding Norderney achter het C.S. te Amsterdam in 1975/1976


CorB

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd ben ik op zoek naar naar één of meerdere afbeeldingen van het Veronicaschip de Norderney achter het Centraal Station van Amsterdam in 1975 en/of 1976. Tot op heden nog steeds zonder resultaat.

Heb het onder andere geprobeerd via Marktplaats, mijn advertentie is daar al ruim 800 keer bekeken, maar ook daar is blijkbaar niemand te vinden die een afbeelding heeft uit die periode.

Via Google kwam ik terecht bij Soundscapes.info en las daar een kort verhaal over een 'onvergetelijke herfstdag in 1975', compleet met een X aantal kleine afbeeldingen van de Norderney achter het C.S. te Amsterdam.

Nu is mijn vraag: bestaat de mogelijkheid om die foto's bij het bewuste artikel met mij te delen? Of eventueel misschien andere foto's van de Norderney in 1975/76 achter het C.S. te Amsterdam?

Eventuele kosten zullen ten alle tijden worden vergoed.

Met vriendelijke groet,

Cor

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In eerste instantie lag ze ter hoogte van het CS, aan een steiger van de KLPD aan het Westerdok (foto van Thijs) later is ze verhaald naar 1 van de steigers achter het CS (foto van Jaap). Over welke periode waar laat mijn geheugen me in de steek, maar volgens mij is ze na binnenkomst in 1975 via IJmuiden in Amsterdam direct naar de KLPD gegaan.

 

Rob V.

 

Noot: KLPD = Korps Landelijke Politie Diensten. In het gebouw zaten ook Douane ambtenaren.

bewerkt door Rob Veld
Toevoeging noot
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2023 om 10:14 zei Jaap De Vries:

Dat is het mooie van dit Forum Cor !

Helemaal mee eens Jaap, blij dat er mensen zijn die nog afbeeldingen hadden uit die periode. Eerlijk gezegd niet meer verwacht na al die jaren. Wat een oproepje al niet kan doen...onder het motto: "Men vraagt en wij draaien/plaatsen".

Nogmaals dank aan iedereen.

Cor

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Fijn je

Op 25-2-2023 om 10:51 zei CorB:

Helemaal mee eens Jaap, blij dat er mensen zijn die nog afbeeldingen hadden uit die periode. Eerlijk gezegd niet meer verwacht na al die jaren. Wat een oproepje al niet kan doen...onder het motto: "Men vraagt en wij draaien/plaatsen".

Nogmaals dank aan iedereen.

Cor

fijn je weer te treffen Cor. Jouw waanzinnige herinneringen aan de Norderney die je destijds met ons hebt gedeeld zullen me altijd bijblijven.

Ik zal onze eerste ontmoeting op de Norderney, toen het schip in Antwerpen lag, nooit vergeten.weer te treffen Cor. Veronicafans 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bart Van Peer:

Fijn je

fijn je weer te treffen Cor. Jouw waanzinnige herinneringen aan de Norderney die je destijds met ons hebt gedeeld zullen me altijd bijblijven.

Ik zal onze eerste ontmoeting op de Norderney, toen het schip in Antwerpen lag, nooit vergeten.weer te treffen Cor. Veronicafans 

En de laatste zin ging blijkbaar de mist in. 

 

Veronicafans komen elkaar altijd weer tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt als een bus Jaap, al is het dan zoveel jaren geleden. De zeezenders komen, en in mijn geval Veronica/Norderney, nog steeds wel weer een keer bovendrijven.

 

Wat leuk en fijn Bart om jou hier ook nog weer tegen te komen. Het is inderdaad lang geleden dat ik in Antwerpen samen met nog een paar anderen jou daar tegen kwam bij het Kempisch dok in Antwerpen.

Het was die dag inderdaad een mooie dag, een ieder had,zo dacht ik mij te herinneren, wel een goede herinnering aan Veronica/Norderney of welke andere zeezender dan ook.

 

Het waren zeker, en zijn het eigenlijk nog steeds waanzinnige herinneringen die ik heb, en af en toe komen ze nog weer een keer bovendrijven na al die jaren.

Ik heb nog geen idee wanneer, maar mijn vriendin is druk bezig om mijn 'verhaal/herinneringen' in boekvorm om te gaan zetten.

Tot die tijd doe ik het nog maar even met wat er nog in mijn geheugen rondzwerft. :-) In ieder geval ben ik al blij dat ik wat tastbare plaatjes/foto's heb nu van de Norderney achter het C.S. in Amsterdam.

 

Groet, Cor

 

Norderney 3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de bovenste foto (genomen vanaf de Ruiterkade richting overkant IJ, zie ik in ieder geval (vaag) het grote/hoge gebouw wat in Amsterdam Noord aan de overkant van het IJ staat.

Op de tweede foto zie ik sowieso het Centraal Station op de achtergrond. 

De twee foto's daaronder zullen ongetwijfeld ergens beneden in het schip zijn genomen en op de onderste foto zie ook het aanplakbiljet met de namen van Rob Out en Jos Bakker en die zie ik ook terug op de foto's die ik pas geleden van Albatrosstudio ontvangen heb, en uiteraard het bord met steiger 10.

Dus ja, 99,9% dat dit achter het C.S. in Amsterdam is.

 

groet, Cor

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.