Spring naar bijdragen

Radio Veronica live vanaf de Norderney


Helmut

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Wat mij ook opvalt is dat de Engelsen waanzinnig trots zijn op wat er nog van hun "piraten verleden" over is, "project Red Sands", Caroline met zijn Ross Revenge, daar zijn ze beretrots op, en hier in Nederland wordt er een beetje laatdunkend over gedaan.

Drie jaar piraterij leidde in Engeland tot een serieuze aanpassing van het radiolandschap. Na veertien jaar piraterij ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep, die nog jarenlang éénoog in het land der blinden bleef. Tja, soms zijn die Engelsen zo gek nog niet. 😉

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

 

Wat mij ook opvalt is dat de Engelsen waanzinnig trots zijn op wat er nog van hun "piraten verleden" over is, "project Red Sands", Caroline met zijn Ross Revenge, daar zijn ze beretrots op, en hier in Nederland wordt er een beetje laatdunkend over gedaan. Een beetje trots, dat zouden wij ook moeten zijn, kijk naar het REM-eiland, ook totaal verbouwd, maar..... het bestaat nog... net als de Norderney... Weet je, ik, als "Boomer" (bouwjaar 1955) vind het gewoon leuk dat die dingen er nog zijn... soort tastbare herinnering uit mijn jeugd.

Henk Kruize

Nou dat valt nog al tegen, er is wat schepen uit die tijd (60er jaren) niets meer over of gesloopt en gezonken, fort opgeblazen, één fort(en) over, that's all.

Nico.

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

 

15023604287_1556ed1899_o.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Martin1968:

Drie jaar piraterij leidde in Engeland tot een serieuze aanpassing van het radiolandschap. Na veertien jaar piraterij ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep, die nog jarenlang éénoog in het land der blinden bleef. Tja, soms zijn die Engelsen zo gek nog niet. 😉

 

Martin, da's lekker makkelijk zo'n opmerking:

"Na veertien jaar piraterij  ( ????  fout ) ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep"

 

Als jij huis en hypotheek enz. hebt en je hebt de keuze om weer verder te gaan met je vak waar je ziel en zaligheid ligt, ga jij dan "lekker niks doen?"

 

Kom op zeg, Martin!  Je valt mij tegen.

Gaat het een beetje met je ?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

 

Martin, da's lekker makkelijk zo'n opmerking:

"Na veertien jaar piraterij  ( ????  fout ) ging bij ons een groep medewerkers als een soort overlopers aan de slag bij de staatsomroep"

 

Als jij huis en hypotheek enz. hebt en je hebt de keuze om weer verder te gaan met je vak waar je ziel en zaligheid ligt, ga jij dan "lekker niks doen?"

 

Kom op zeg, Martin!  Je valt mij tegen.

Gaat het een beetje met je ?

Juul, ik had misschien hetzelfde gedaan. Maar dat weet ik niet, want ik stond niet voor die keuze.

Te laat geboren...

 

Ik vind het gewoon wrang, hoe het bij ons gelopen is. Pas onder druk van Europa mocht er hier (vanaf 1989) meer.

 

Met mij gaat het overigens best redelijk.

 

Groetjes,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Mooi Martin dat het je redelijk gaat. Goed om te horen.

 

PS. Maar waarom schrijf je dan zoiets als je zelf waarschijnlijk hetzelfde gedaan zou hebben. Ik voel mij nu in jou ogen  en oren een "overloper".

Je tilt er nu echt te zwaar aan Juul. Ik begrijp heel goed dat jullie weinig of geen keuze hadden en dat de schoorsteen moet roken. Sorry, als ik je beledigd heb.

57 minuten geleden zei dave76:

Martin1968 zeker. Ja die ken ik wel. Die heeft het wel met meer mensen aan de stok gehad

Sorry Dave, dat ik geen allemansvriend ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Commentaar leveren op het schip of wat er nog over is ! Wees blij dat het er nog is en geniet van een afstand van de Norderney . En deze week klinkt er muziek uit het schip , het schip waar we jaren van hebben mogen genieten elke dag weer tot 31-08-74 de zender uit moest . Net genoten van Lex Rob en de muziek uit de jaren 70 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Helmut:

Ik meen daar is dan ook eerst de antenne van de mast afgehaald. Iemand uit grunnen zul de antenne hebben meegenomen. Misschien vind je die terug en Theo en ik kunnen zij door meten^^

 

Helmut toch mien jong....sukse dingng doun Grunninger noit. Deur meet'n. Huft ja noit. T was een schier lang ding zo as je noar ploatjes kiek'n. 

 

Heb de foto's terug gevonden, morgen even scannen.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Helmut:

Rob Stenders nu in gesprek met Lex Harding live aanwezig op de Norderney.


Maandag 13 feb. was ik op de Norderney. Puur toeval dat Lex aanwezig was in de Bonanza van Rob en Carolien. Leuke uitzending, beslist de moeite van het terugluisteren waard! De aflevering staat op de site van Veronica om terug te luisteren.

 

Weet iemand hoe deze aflevering eventueel gedownload kan worden, om hem als MP3, in ‘t archief op te slaan (of is dat illegaal)? Of heeft iemand hem al opgenomen om te delen op dit forum ?

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 14-2-2023 om 08:55 zei Jan-2:

Weet iemand hoe deze aflevering eventueel gedownload kan worden, om hem als MP3, in ‘t archief op te slaan (of is dat illegaal)? Of heeft iemand hem al opgenomen om te delen op dit forum ?

Ik heb deze zoveel mogelijk wel gedownload. Maar waarom weet ik ook niet, maar de terugluister functie haperde tijdens deze week. met name de ochtend programma's vanaf 0900 uur zijn niet compleet.  Ik zoek ze wel op en moet  ze dan  online zetten. Via een Pb kan je verzoeken om de link  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.