Spring naar bijdragen
  • 0

Stagnatie downloaden/uploaden van/naar Pixeldrain in UK


Omnivoor

Vraag

Zeer geachte Fornax,

De laatste paar weken stagneren de downloads van Pixeldrain hier bij mij in de UK.

Uploads lukken helemaal niet meer. Ik ben niet de enige in de UK met dit probleem.

Zie plaatje. Soms gaat het goed, mn met de wat kleinere bestanden. Op een computer

met Superfast Fibre Broadband (bij mij snelheden tot 500 Megabits per seconde) gaat het nog wel,

maar ook daar loopt het vaak vast. De computer waarmee ik met name het probleem heb

loopt op iets van 33 Megabits per seconde, dit ter informatie.

Tot een paar weken terug liep alles op rolletjes. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit 

is voorgekomen. Vorig jaar had ik een dergelijk probleem, dat plots weer verdween.

enig idee, Fornax, wat de oorzaak van bovenstaand kan zijn ajb?

Vriendelijke groeten van Omni.

;) 

ps op het plaatje zie je drie pogingen om een bestand van Roel Dikse te downloaden en ongeveer wanneer het stagneert in dit geval bij een

tamelijk groot bestand rond de 40-60 Mb. Andere file-hosters hebben dit probleem niet. 

 

 

downldd.jpg

Link naar opmerking

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uur geleden zei tofra117:

Ik heb ook een probleem met pixeldrain. Als ik wil downloaden via een pixeldrain-link krijg ik de melding dat de website niet bestaat. Ik krijg de melding op pc (bedraad), tablet en pc (beiden wifi). 

Ik heb dit probleem nu ruim een week. 

Hier hetzelfde. Server van Pixeldrain niet bereikbaar.

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
  • 0

Ik denk dat Fornax op deze manier er niets mee kan. Welk land, provider, besturingssysteem, browser(s)? Een beetje meer dan 'het werkt niet' is nodig om oorzaak te kunnen vinden.

 

Ik weet dat Peter en ik dezelfde provider hebben. Peter heeft een probleem, ik niet. Onze provider kunnen we schrappen. Juul werk met OSX en Safari. Die combi kan ook geschrapt worden want werkt ook. Zelf even gekeken met Chrome/Firefox/Edge/Vivali/Opera via Ubuntu, geen probleem. Is het dan een Windows probleem? Dat kan ik net controleren.

Link naar opmerking
  • 0

Ik heb ook een probleem met pixeldrain. Als ik wil downloaden via een pixeldrain-link krijg ik de melding dat de website niet bestaat. Ik krijg de melding op pc (bedraad), tablet en pc (beiden wifi). 

Ik heb dit probleem nu ruim een week. 

Land is Nederland

Provider is KPN

Besturing is Windows 10

Browsers zijn Opera, Chrome en Firefox

Link naar opmerking
  • 0
4 minuten geleden zei Vincent:

 

Ik heb geen KPN veilig virusscanner in gebruik. Niet nodig ook omdat ik geen Windows gebruik. Kan zijn dat je het in die hoe moet zoeken.

Ik heb de virusscanner ook al een keer uitgezet en dan werkt het nog steeds niet.

Afgelopen weekend werkte het overigens nog wel.

Link naar opmerking
  • 0

Ai het is weer zo ver. Klopt het dat de meeste mensen die last hebben van dit probleem KPN gebruiken?

 

Als je pixeldrain niet kan bereiken wil je dan aangeven welke DNS servers je gebruikt? Op Linux kan je dat zien met `resolvectl status` in de terminal en op Windows met `ipconfig /all` in cmd.exe. Je moet dan kijken naar het lijstje IP adressen bij "Current DNS Server" of "DNS Servers"

Link naar opmerking
  • 0
17 minutes ago, pvanklei said:

Bij mij is de DNS Server het ip-nummer van mijn wifi router.

 

 

Dat komt ook vaak voor ja. In dat geval geeft de router de DNS requests door aan de server van je provider. De router kan dan ook de antwoorden filteren, in de naam van "veiligheid". Vaak kan je dan het adres wel vinden in de configuratie van je router.. ik snap het als dat te veel gedoe is om uit te zoeken.

 

Als degenen met dit probleem in ieder geval deze korte vragenlijst kunnen invullen zou het al een heel eind helpen: Please login or register to see this link.

bewerkt door Fornax
Link naar opmerking
  • 0

Ter info. Ik heb internet van KPN, als ik de ipconfig doe zie ik bij DNS zowel het IP adres van de router als de twee IP adressen van de KPN DNS servers. Ik gebruik Windows 10 en firefox en bij mij werkt pixeldrain prima. Ook op m'n Iphone overigens.

 

 

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
  • 0
1 uur geleden zei cdb:

Inderdaad. Het lijkt wel of Pixeldrain totaal is verdwenen. Ik gebruik Mozilla Firefox in Linux. Kan het te maken te hebben met een update van Firefox?

Ook met Windows (Windows browser) wordt ook dezelfde foutmelding weergegeven. Pixeldrain in niet te vinden.  

Link naar opmerking

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.