Spring naar bijdragen

Burt Bacharach has died aged 94


Erik

Aanbevolen berichten

Legendary composer Burt Bacharach has died aged 94 at home in LA from natural causes. The 'Say a Little Prayer' creator composed more than 500 songs during his career – and won six Grammy Awards. Oscar-winning Bacharach wrote hits such as 'Raindrops Keep Fallin' on My Head' and dozens of other hits. His publicist Tina Brausam confirmed that the iconic composer had passed away on Wednesday. Bacharach had a run of top 10 hits from the 1950s into the 21st century, and his music was heard everywhere, from movie soundtracks and radios to home stereo systems and iPods 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd wat is jouw beste nummer? dit is toch wel een van de allerbeste componisten ooit, dus keuze genoeg : persoonlijk vind ik  Promises, Promises de instrumentale versie , een juweeltje waarin zijn karakteristieke stijl prachtig naar voren komt, Luister zeker ook eens naar Hasbrook Heights!

bewerkt door Erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Erik:

waar was dit ook weer een tune van?

 

'' Werd gebruikt op RNI voor de productie van de filler "RNI music."

 

Op het zelfde station werd het nummer ook toegepast tijdens de "Hou 'm in de lucht" actie en daarna nogmaals gebruikt voor de promospots van het "RNI Seven Club"-promotieteam, dat met een zestal Mini's en één Marina van British Leyland door Nederland trok.

 

Later werd er van het nummer ook een tune voor Radio Mi Amigo gemaakt en tevens voor het programma "Baken 16". Het nummer werd ook gebruikt in een speciale voor Ferry Eden gemaakte versie.

 

In 1978 werd in de zomer op Radio Caroline de programmering uitgebreid gepromoot met behulp van "South American Getaway" en wel onder het motto: "Take Caroline with you this holiday weekend."  ''

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Spangles Muldoon?

 

Of Mark Wesley?

 

 

Tsja, hoe komen we daar nu nog achter... Mijn herinnering is dat ik de filler hoorde de ochtend nadat hij gemaakt was in de show van Spangles Muldoon die het had over "our production wizard Chrispian St John", die er de hele nacht aan had gewerkt. Het is lang geleden, dus misschien waren de namen andersom, wat jij zegt kan best kloppen.

 

En @Ben bedankt voor de bestanden. Jouw versies zijn langer dan de versie die ik me herinner. Misschien hebben ze ook een ingekorte gemaakt (of misschien heeft mijn geheugen dat gedaan 👴).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei RobKi:

Tsja, hoe komen we daar nu nog achter...

 

Heb even verder gezocht.

 

'' Andy Archer is hosting RNI's penultimate morning show of 1970. He plays a jingle produced by Mark Wesley (based on South American Getaway from the film Butch Cassidy & the Sundance Kid).'' 

 

Please login or register to see this link.   (luister op 1 minuut en 30 seconden)

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.