Spring naar bijdragen

Genoten van Los Vast optredens; zijn er meer opnames?


Schilperoort

Aanbevolen berichten

Ik kende Los Vast eigenlijk alleen van de Dik Voormekaar Show, maar hier stond onlangs een post van hun jubileum uitzending en ik dacht,...ach, ik luister hem eens in z'n geheel.

Ik heb vooral heel erg genoten van de live optredens van Toontje Lager en Frank Boeijen.

 

Nou vraag ik mij af, of er meer afleveringen zijn van Los vast met live optredens van populaire bands uit die tijd. Bijvoorbeeld Doe Maar, Bloem, Goede doel etc.

Hopelijk kan het jeugdsentiment nog wat worden verlengd...

Bedank!

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties. Ik zocht echt naar de bekende Nederlandse bands uit die tijd, want in die 500ste klonk het erg lekker. Gek eigenlijk,...dat ik vroeger naast Dik Voormekaar eigenlijk nooit verder luisterde en na 40 jaar heb ik het gevoel dat ik iets mis... Maar te gek natuurlijk dat hier zoveel mooie herinneringen zijn terug te luisteren!!

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Ben waarom zitten er veel tv registraties in het omroep archief van een radio programma.

Dat weet ik niet, Jaap. Het kan zijn (bij Veronica gebeurde dat ook wel) dat een bepaald programma gelijktijdig op radio en TV werd uitgezonden of dat een programma een radio en TV variant kende (zoals de TROS Top 50, ik heb daar zowel radio als TV opnamen van).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-3-2023 om 00:06 zei Moby:

 Heb alleen deze 2 opnamen in het archief.

 

Interview Andre Van Duin (NCRV Los Vast)

 

Please login or register to see this link.

 

 

19832210 NCRV Lost vast

 

Please login or register to see this link.

Het interview met André van Duin werd uitgezonden in september 1983 omdat er in die uitzending stukken van zijn nieuwe elpee Typisch André werden gedraaid. 

 

Groeten, Arnold 

bewerkt door Bosmeester
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Samba-boy:

Rond 2010-2013 heeft Best24 ze nagenoeg allemaal herhaald, heb er een flink pak opgenomen destijds.

Ik zie (in Cathy) dat ik er in Maart/April 2011 ook wat heb opgenomen van BEST24. Jammer dat dat kanaal niet meer in die vorm bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-3-2023 om 10:00 zei Ben:

Dat weet ik niet, Jaap. Het kan zijn (bij Veronica gebeurde dat ook wel) dat een bepaald programma gelijktijdig op radio en TV werd uitgezonden of dat een programma een radio en TV variant kende (zoals de TROS Top 50, ik heb daar zowel radio als TV opnamen van).

Oke Ben Ja van de Top 50 wist ik dit van lostvast eigenlijk niet ..bedankt  

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 10-3-2023 om 13:05 zei Ben:

Ik zie (in Cathy) dat ik er in Maart/April 2011 ook wat heb opgenomen van BEST24. Jammer dat dat kanaal niet meer in die vorm bestaat.

Dat kanaal is gewoon gesloopt door de bezuinigingen binnen de NPO. Was een schitterend kanaal in volledige bloei; er werden nieuwe programma's voor geproduceerd met behulp van oud archiefmateriaal, er werd moeite gestoken in het ontsluiten van (commercieel) materiaal uit andere archieven (hoogst uitzonderlijk), en toen moest ineens de volledige redactie opgedoekt worden en werd het een herhaalzender met 'Tijd voor MAX' om 22:00u. Lang leve NPO 1 Extra (Ugh).

 

Ik dwaal een beetje af. Ik ben er nog teleurgesteld over.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-3-2023 om 10:00 zei Ben:

Dat weet ik niet, Jaap. Het kan zijn (bij Veronica gebeurde dat ook wel) dat een bepaald programma gelijktijdig op radio en TV werd uitgezonden of dat een programma een radio en TV variant kende (zoals de TROS Top 50, ik heb daar zowel radio als TV opnamen van).

De NOS zond rond 1980/81 op zaterdagavond /nacht via Hilversum 1 het geluid door van de Duitse Rockpalast-concerten (o.a. The Who) . Presentatie en commentaar Felix Meurders. 

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank en leuk, die vele reacties. Ik ben op zich helemaal niet zo'n fan van live optredens en ook op TV keek ik dat nooit. Maar Bij Lost Vast op de radio klonk het lekker en was ook maar een kwartiertje ofzo. En er waren in die tijd vele Nederlandse bands waarnaar ik nieuwsgierig ben of ze ook op Lost vast radio hadden opgetreden.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Schilperoort:

Dank en leuk, die vele reacties. Ik ben op zich helemaal niet zo'n fan van live optredens en ook op TV keek ik dat nooit. Maar Bij Lost Vast op de radio klonk het lekker en was ook maar een kwartiertje ofzo. En er waren in die tijd vele Nederlandse bands waarnaar ik nieuwsgierig ben of ze ook op Lost vast radio hadden opgetreden.


Ik heb best veel opnames van live-optredens in Los Vast. De meeste dateren van 1982/1983/1984. De bekende bandjes uit die tijd, Doe Maar, Boeijen, Vitesse, Goede Doel. Helaas bewaarde ik uit Los Vast alleen de optredens, niet de aan- en afkondigingen. Dus in het kader van dit forum kunnen we daar weinig mee. 

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.