Spring naar bijdragen

Kunstmatige intelligentie radio


radio tpot

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Robin Westhof:

Dat soort dj shows (met veel interactie) dus juist niet. 

 

 

Klopt, maar ik vraag me inmiddels af hoe lang dat nog gaat duren.

 

Vergeleken met een paar jaar geleden zijn de mogelijkheden van AI tot interactie opzienbarend toegenomen. Dat merk je als je 'in gesprek gaat' met ChatGPT.

 

Het is een vreemde wereld waarin we leven. De mogelijkheden (en risico's) van wetenschap en technologie nemen almaar verder toe.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

Klopt, maar ik vraag me inmiddels af hoe lang dat nog gaat duren.

 

Nog jaren.

Net zo als bijvoorbeeld voor de vertaalmachines.

 

1 uur geleden zei Will Stevens:

Het is een vreemde wereld waarin we leven. De mogelijkheden (en risico's) van wetenschap en technologie nemen almaar verder toe.

 

Van bijvoorbeeld de beeldgenerator Midjourney gaat de ontwikkeling heel snel en de resultaten zijn behoorlijk indrukwekkend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Robin Westhof:

Nog jaren.

Net zo als bijvoorbeeld voor de vertaalmachines.

 

Waar baseer je dat op? Heb je recent nog weleens een vertaalmachine geprobeerd?

 

Ik heb net aan chatgtp gevraagd om een stukje uit The Guardian van vandaag voor mij te vertalen. Zie hier het resultaat. Er staan nog steeds fouten in ('lethal aid' is natuurlijk geen 'dodelijke hulp', maar een verwijzing naar wapens die kunnen doden, bijvoorbeeld), maar het is al wel stukken beter dan Google Translate een paar jaar geleden.

 

 

putin 1.jpg

putin 2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.

 

Een zo'n (vertaal)foutje van een kranten artikel is niet zo erg.

 

Maar stel, jij komt tijdens je vakantie in een ver buitenland op de Spoedeisende Hulp van een ziekenhuis terecht,  na onwelwording of ongeluk, vertrouw jij dan een vertaalmachine voor de vertaling van je (misschien wel behoorlijk

uitgebreide) medische voorgeschiedenis?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het zo mooi dat je hier aan het begin staat van een revolutie in radio maken.

Niemand zag ook het potentiaal in van de eerste elektronische rekenhulpen, gevoed door ponskaarten.

En kijk waar de computer nu wel ingezet en gebruikt wordt.

AI, ik voorspeler een mooie toekomst van.

En ja bij het manipuleren van geluid en beeld, zullen ongelukken gaan gebeuren.

Soms is wat je ziet niet wat ziet en hoort, maar bewust gemaakt om een persoon of instantie in het diskrediet te brengen.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

Maar stel, jij komt tijdens je vakantie in een ver buitenland op de Spoedeisende Hulp van een ziekenhuis terecht,  na onwelwording of ongeluk, vertrouw jij dan een vertaalmachine voor de vertaling van je (misschien wel behoorlijk

uitgebreide) medische voorgeschiedenis?

 

 

Ik moet er niet aan denken, maar hetzelfde probleem heb je met een menselijke tolk als vertaler. Je moet er maar op vertrouwen dat zo iemand niet al te veel steken laat vallen. Dat geldt bijvoorbeeld ook als je in het buitenland voor de rechter moet verschijnen.

 

 

1 uur geleden zei radio tpot:

 

En ja bij het manipuleren van geluid en beeld, zullen ongelukken gaan gebeuren.

Soms is wat je ziet niet wat ziet en hoort, maar bewust gemaakt om een persoon of instantie in het diskrediet te brengen.

 

 

Dat kan ook onbewust gebeuren, bijvoorbeeld omdat de informatie waarmee zo'n softwareprogramma gevoed wordt niet het hele verhaal vertelt. 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rechter tegen verdachte:

Hier op dit beeld, dat ben jij toch?

En kijk en hier schiet jij het slachtoffer dood.

Niets van dit is waar, maar bewust zo gemanipuleerd zodat het lijkt of iemand schuldig is of iets gezegd heeft.

En daar gaan we ook sterke staaltjes van mee maken in de toekomst.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei radio tpot:

Rechter tegen verdachte:

Hier op dit beeld, dat ben jij toch?

En kijk en hier schiet jij het slachtoffer dood.

Niets van dit is waar, maar bewust zo gemanipuleerd zodat het lijkt of iemand schuldig is of iets gezegd heeft.

En daar gaan we ook sterke staaltjes van mee maken in de toekomst.

 

Theo

 

 

352AFE6D-E204-43FD-AEC6-072B5AD45E79.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.