Spring naar bijdragen

tangerine dream programma overzicht


hans knot

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei Will Stevens:

De versie hierboven komt van een compilatie-album uit 2006. De oorspronkelijke versie van dit nummer staat op het album Phaedra uit 1974. Het duurt een paar minuten langer en klinkt duidelijk anders.

 

Het kan niet anders of Lex gebruikte onderstaande versie.

 

De titel is trouwens: Mysterious Semblance at the Strand of Nightmares. Niet onbelangrijk, want als je goed luistert, hoor je het geruis van het water.

 

 

het was te koud op het strand

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Een fragment werd ook gebruikt in een documentaire over de stranding van de Norderney op 2  april 1973.

Zelf vind ik dit een van de mooiste nummers die Tangerine Drieam ooit heeft gemaakt.

  

 

 

een blik in de discografie leert dat die verwijzing er al bij staat en aan het fragment in het archief kan ik zien dat in 2008 al die aanvulling is gemaakt www.soundscapes.info en dan in rechterbalk verwijzing naar zeezenderdiscografie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bart Van Peer:

Een fragment werd ook gebruikt in een documentaire over de stranding van de Norderney op 2  april 1973.

 

 

Dat klopt, Bart. Het nummer doet me vaak denken aan de nadagen van zeezender Veronica.

 

Zoiets heb ik trouwens ook met 'The Coldest Day of my Life' van The Chi-Lites. Ik kan me vagelijk herinneren dat het gedraaid werd in de laatste nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Will Stevens:

 

Dat klopt, Bart. Het nummer doet me vaak denken aan de nadagen van zeezender Veronica.

 

Zoiets heb ik trouwens ook met 'The Coldest Day of my Life' van The Chi-Lites. Ik kan me vagelijk herinneren dat het gedraaid werd in de laatste nacht.

Chi-lites - Coldest Days Of My Life (Brunswick). Dit nummer werd op Radio Veronica gebruikt voor een Candlelight-jingle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Will Stevens:

 

Dat klopt, Bart. Het nummer doet me vaak denken aan de nadagen van zeezender Veronica.

 

Zoiets heb ik trouwens ook met 'The Coldest Day of my Life' van The Chi-Lites. Ik kan me vagelijk herinneren dat het gedraaid werd in de laatste nacht.

Volgens de Offshore Radio Index van Jan Fre Vos niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Helmut:

Tangerine Dream is een formatie afkomstig uit Duitsland^^

 

Absoluut! Afkomstig uit Berlijn, al braken ze internationaal pas door toen ze platen gingen maken voor het Britse Virgin-label.

Ze waren ook een inspiratiebron in de 'Berlijnse jaren' van David Bowie, toen die laatste samenwerkte met Brian Eno.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-3-2023 om 23:09 zei hans knot:

Chi-lites - Coldest Days Of My Life (Brunswick). Dit nummer werd op Radio Veronica gebruikt voor een Candlelight-jingle.

Was volgens mij geen Veronica-jingle. De plaat stamt uit 1972, de tijd dat Jan al weg was bij Veronica. De jingle is volgens mij van het AVRO-pakket met zang van Patricia Paay uit decemberc1975. Jan van Veen heeft de jingleal die jaren bij de AVRO (1975-1991) gebruikt en zelfs daarna op Sky ook nog volgens mij.

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.