Spring naar bijdragen

tony berk radio hollandia


hans knot

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei hans knot:

Het was Tony Berk die het nummer gebruikte in zijn programma van 19 oktober 1978 op Radio Hollandia als afsluiter van het eerste uur. Het was de bedoeling dat op die dag Radio Hollandia van start zou gaan vanaf de MV Mi Amigo als opvolger van Radio Mi Amigo. Een groot probleem met de generator aan boord van het zendschip, een dag eerder, voorkwam dat het station ooit in de ether kwam. Wel zijn de programmatapes bewaard gebleven.

De generator begaf het pas een dag later, op vrijdag 20 oktober 1978 tegen het middaguur. Een nieuw radiostation lanceer je toch niet op een donderdag?

 

Overigens houd ik me aanbevolen voor meer Radio Hollandia programma's. Pas deze week dook hier het eerste gepresenteerde op, na eerder twee uurtjes non stop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was niet de generator wat voorkwam dat het station ging uitzenden vanaf de Mi Amigo. Sylvain Tack dreigde de Mi Amigo naar binnen te halen en daarnaast leverde de onderhandelingen tussen Ronan en Hollandia geen resultaat op. Een en ander is terug te lezen in het boek van Ferry Eden.

bewerkt door Roel Dickse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Martin1968:

De generator begaf het pas een dag later, op vrijdag 20 oktober 1978 tegen het middaguur. Een nieuw radiostation lanceer je toch niet op een donderdag?

 

Overigens houd ik me aanbevolen voor meer Radio Hollandia programma's. Pas deze week dook hier het eerste gepresenteerde op, na eerder twee uurtjes non stop.

Ik zal de laatste zin aanpassen in de uiteindelijke publicatie op soundscapes. door toevoeging van het woord 'onder meer'.  Er was namelijk nog een aantal redenen maar dat is voor 'boeken' en niet voor korte beschrijvingen van gebruikte muziek

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.