Spring naar bijdragen

RNI bomaanslag 15 mei 1971


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Ben:

Zo te horen zijn dat Top 50 opnamen van 16 Mei (niet 15 Mei), die vermoed ik door Ad Couwenberg zijn gemaakt.

 

Henk, ik weet niet of je ze al hebt of interesse hebt. In het verleden heb ik allerlei opnamen, die Ad Couwenberg had gemaakt, on-line gezet. Ze staan hier:

 

Please login or register to see this link.

 

Klopt Ben wordt ook vermeld na elke seconden als je de band afspeelt .

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarmee was de stok gevonden om de zeezenders uit de lucht te krijgen.

Een welkome reden voor de politiek om het verdrag in te voeren, wat dus ook gebeurde.

Dit stukje in de geschiedenis, daar was ik toen heel boos over dat het gebeurt is.

Niet de dag van 31 augustus zelf, dat vond ik een goed voorbeeld van krokodillen tranen.

Het pure kapitalistische winst denken en het alleen recht willen hebben, dat heeft de zee zenders het zwijgen opgelegd.

Dat vond ik toen en heb dat een tiental jaren zo gevonden.

 

Maar nu zo veel jaar later, merk ik dat het mij niet zo veel meer doet.

Het is gebeurt en het is maar zo, wat ik er toen van vond ach ik was jong en was mijn zender kwijt.

Het waren andere tijden toen.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Ben:

Zo te horen zijn dat Top 50 opnamen van 16 Mei (niet 15 Mei), die vermoed ik door Ad Couwenberg zijn gemaakt.

 

Henk, ik weet niet of je ze al hebt of interesse hebt. In het verleden heb ik allerlei opnamen, die Ad Couwenberg had gemaakt, on-line gezet. Ze staan hier:

 

Please login or register to see this link.

 

Bedankt,Ben voor deze opnames.

 

Frank

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei radio tpot:

Het pure kapitalistische winst denken en het alleen recht willen hebben, dat heeft de zee zenders het zwijgen opgelegd.

Toen Veronica uit de lucht ging had de directie een "gouden handdruk"  aan de medewerkers beloofd, maar blijkbaar waren de aandeelhouders het daar niet helemaal mee eens, uiteindelijk is na veel overleg toch een regeling gekomen, ik denk dat Juul ons daar wel meer van kan vertellen. Kijk, Veronica, maar zeker RNI waren leuke stations, maar uiteindelijk waren het gewoon moneymakers voor de directie, met alle respect naar de stations uiteraard. Radio Atlantis was er ook gewoon om de hempjes van Carnaby te verkopen en in een heel wat mindere mate voor de promotie van Vlaamse muziek al liet men dat op de radio wel zo overkomen. En toen het niet meer mocht???? Toen ging gewoon de stekker eruit, hard, maar wel realistisch.

Tja, als je geld in een project steekt dan wil je het er uiteindelijk ook uit krijgen, en liefst meer....

 

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Omnivoor:

Even een bomaanslag te plegen omdat iets je niet bevalt, hoe laag bij de grond iemand kan zijn.

Nou, zo simpel lag het niet. 

De aanwezigheid van de Mebo 2 betekende het einde van Veronica. 

De sterke zenders konden aanleiding zijn voor anti piraten wetten omdat de politiek maar 1 zender op zee gedoogde. Daar waren "afspraken" over. 

Daarom moest de Mebo 2 van zee. En niet vanwege geld of concurrentje. 

 

De aanslag is niet goed te praten natuurlijk. Volkomen verkeerde uitvoering. Daarvoor zijn de verantwoordeljjken terecht gestraft. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.