Spring naar bijdragen

RTL - documentaire zeezenders


FrankV

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Helmut:

Zeldzaam, ik heb nooit van het programma gehoord. Erg goed geproduceerd. Dit heeft zeker niets met RTL te maken. Vermoedelijk DLF Deutschlandfunk, zeker geen commerciële zender.

Je had toen DLF en Deutschland Radio. 

Beiden zaten op de lange golf maar ook op  bvb 549 Middengolf. 

Nu alleen op FM Bundesweit en DAB. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Helmut:

Zeldzaam, ik heb nooit van het programma gehoord. Erg goed geproduceerd. Dit heeft zeker niets met RTL te maken. Vermoedelijk DLF Deutschlandfunk, zeker geen commerciële zender.

zou het kunnen dat ik de stemmen hoor van oa Hans Knot en Dennis King?

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allen,

Ik kan niet met zekerheid zeggen van welke zender juist ik dit had opgenomen. Op de cassette schreef ik RTL en destijds zat de Duitstalige RTL (Radio Luxembourg 208) op satelliet en die volgde ik regelmatig. Ik nam toen zelfs hun allerlaatste programma op, moet ik nog eens opzoeken en digitaliseren. Maar ik vind het jaartal 2003 heel bizar, mijn laatste opnames dateren van begin jaren '90.

Het belangrijkste is dat we vermoedelijk weer een aantal mensen hiermee gelukkig gemaakt hebben, de rest zal een mysterie blijven 🙂 ..

Mvg, Frank

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei FrankV:

Beste allen,

Ik kan niet met zekerheid zeggen van welke zender juist ik dit had opgenomen. Op de cassette schreef ik RTL en destijds zat de Duitstalige RTL (Radio Luxembourg 208) op satelliet en die volgde ik regelmatig. Ik nam toen zelfs hun allerlaatste programma op, moet ik nog eens opzoeken en digitaliseren. Maar ik vind het jaartal 2003 heel bizar, mijn laatste opnames dateren van begin jaren '90.

Het belangrijkste is dat we vermoedelijk weer een aantal mensen hiermee gelukkig gemaakt hebben, de rest zal een mysterie blijven 🙂 ..

Mvg, Frank

het kan natuurlijk zijn dat in 2003 een programma werd uitgezonden dat al eerder op antenne kwam.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inhoudelijk al snel duidelijk dat het van deze eeuw moet zijn omdat er kort negatief is ingegaan op de commerciële zenders in Duitsland op dat moment. Deze uitspraak paste nog niet op de 90er jaren. De CD is zeker kort na de uitzending uitgebracht.

 

Kan misschien de naam van de thread worden gewijzigd in WDR in plaats van RTL. Bedankt.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Control49:

Volgens mijn administratie betreft het; WDR5-2003-12-26-Fri-2000-2200-Offshore Documentary.

*) Dat is een andere documentaire Control49. Mijn administratie zegt:

 

WDR 5, Sonntag, 2. Weihnachtstag, 26. Dezember 2004, 20.03 - 22.00 Uhr

Streng öffentlich

Entertainment an der Front, AFN und BFN in Deutschland, Herbert Hoven und Hans Jacobshagen

 

AFN (American Forces Network) und BFN, der spätere BFBS (British Forces Broadcasting Service), waren weit mehr als die Rundfunkdienste für die Angehörigen der amerikanischen und britischen Streitkräfte in der Bundesrepublik Deutschland.

Spätestens seit Anfang der 50er Jahre gehörten auch junge deutsche Jazzmusiker wie Albert Mangelsdorff oder Ekkehard Jost zu den regelmäßigen Hörern. Denn in den Nachtprogrammen von AFN und BFN wurden sie mit der Musik versorgt, die prägend für ihre spätere Laufbahn war. Ein gewisser Chris Howland war bei BFN in Hamburg zuständig für die Unterhaltungsprogramme. Er sprach seine Hörer direkt an, vermied die große Geste und wurde Vorbild für eine ganze Generation deutscher Radiomoderatoren, von denen Frank Laufenberg nur ein Name unter vielen ist.

In ihrem Feature "Entertainment an der Front" zeichnen Herbert Hoven und Hans Jacobshagen dieses wenig bekannte Kapitel bundesrepublikanischer Rundfunkgeschichte nach.

Redaktion: Hans Jacobshagen

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hans Hendriks het gaat blijkbaar om een programma van Kerstmis 2003 en het andere van Kerstmis 2004. 

 

En Radio Popular? Wat was dit voor een station, dacht altijd dat het uit Spanje of Portugal kwam?

En wie is Walvlis, heb die naam al een keer gehoord?

Het wordt war ingewikkeld lijkt me xD

 

@MvdVen Jij weet er alles over, heb ik gehoord^^

bewerkt door Helmut
Toevoeging
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Helmut:

@Hans Hendriks het gaat blijkbaar om een programma van Kerstmis 2003 en het andere van Kerstmis 2004. 

 

En Radio Popular? Wat was dit voor een station, dacht altijd dat het uit Spanje of Portugal kwam?

En wie is Walvlis, heb die naam al een keer gehoord?

Het wordt war ingewikkeld lijkt me xD

 

@MvdVen Jij weet er alles over, heb ik gehoord^^

 

4 uur geleden zei Helmut:

@Hans Hendriks het gaat blijkbaar om een programma van Kerstmis 2003 en het andere van Kerstmis 2004. 

 

En Radio Popular? Wat was dit voor een station, dacht altijd dat het uit Spanje of Portugal kwam?

En wie is Walvlis, heb die naam al een keer gehoord?

Het wordt war ingewikkeld lijkt me xD

 

@MvdVen Jij weet er alles over, heb ik gehoord^^

Radio Popular was een vrije radio eerst aktief in Zeeland maar om inbeslagnames te vermijden week men uit naar juist over de Belgische grens. Dit verhaal hield op in de tweede helft van de jaren 80. Begin deze eeuw kwam Popular terug als internetstation en hier had je elke dag om middernacht een programma van zeezenders. Samenstelling van het programma Johan Blankenstein, hier ook bekend als WalVlis. Na het plots overlijden van de eigenaar van radio Popular kon de naam niet meer worden gebruikt en ging het station onder diverse namen nog even verder.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.