Spring naar bijdragen

1133khz...266 m mw....wat hoor ik toch


Aanbevolen berichten

Prima muziek, Motown en UK/USA upbeat oldies, op 1133khz ofwel om en nabij toesikssiks medium wave. Voor het laatst hoorde ik deze prima muziek op die gelflenget tussen dec 66 en au 67...Radio London vanaf de Galaxy 4 miles off clacton....u weet wel. Af en toe hoor ik dreadful  Dutsj  hoompah op die plek recentelijk. U mag blijven, wie het ook is...wel even een goede stationsnaam en vormgeving dan komt het goed. Afkomstig uit het Grunningse...nog beter. Ik kan de helpende hand bieden met circa 7000 oldies< USA UK> en Classic Rock. Dan maken we wat moois op LPAM op toesikssiks 1134. In Delfzijl mogen we mischien de radiohut van de mijnenveger Naarden wel huren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor deze tip Paul.

 

In Noord-Brabant goed beluisterbaar. Strak signaal, geen fading. Station-ID: 'je luistert naar 1134 AM'. Op dit moment hoor ik een programma van de Belgische deejay 'Bart Motard' met het programma '' De nooit vervelende hits'.

 

update: het betreft het signaal van: Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

bewerkt door Hans Hendriks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hans Hendriks:

Dank voor deze tip Paul.

 

In Noord-Brabant goed beluisterbaar. Strak signaal, geen fading. Station-ID: 'je luistert naar 1134 AM'. Op dit moment hoor ik een programma van de Belgische deejay 'Bart Motard' met het programma '' De nooit vervelende hits'.

 

update: het betreft het signaal van: Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

 

Hans: Bedankt voor de reactie, ik vermoed echter dat het ergens uit N Nederland komt. Nu 21.30 nog steeds prima te ontvangen hier aant Schildmeer. Geen NL talig, ook goede modulatie. Er was ooit een perfecte LPAM overzicht lijst met frequenties, stationsnamen en locaties maar die is niet langer online zo te zien.

5 uur geleden zei Naamgenoot:

Ik vermoed, dat Marinebroadcasters een ander LPAM-station op de 1134 AM bedoeld dan het station in Oijen, Brabant, Hans (hoewel die het ook leuk doet!). Misschien die in Buitenpost?

Buitenpost zou kunen. Jammer dat er geen ID is.

5 uur geleden zei radio tpot:

Dat is Japie de Portier uit Buitenpost.

Wat een mooi aanbod Paul 👍

 

Theo

Japie met Engelstalig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei radio tpot:

De lijst is er nog hoor, heeft alleen een andere URL gekregen.

Please login or register to see this link.

En Japie mag toch wel andere muziek laten horen?😁

 

Theo

Okay, bedankt voor de lijst. Het moet dus wel uit B Post komen. 

918 komt hier goed door op een gewone transistor zonder externe antenne. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei radio tpot:

De lijst is er nog hoor, heeft alleen een andere URL gekregen.

Please login or register to see this link.

En Japie mag toch wel andere muziek laten horen?😁

 

Theo

Hé bedankt Theo! Zocht zo'n lijst al maanden. Lijkt erg veel op de lijst die het AT in het verleden hanteerde, maar helaas is verwijderd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ik heb deze lijst voor je: Please login or register to see this link.

Misschien heb je er iets aan.

Piet.

Hartelijk dank Piet.

2 uur geleden zei Naamgenoot:

 

Zoiets als deze, MB?

 

SW broadcasters Europe.jpg

Ook hartelijk dank Naamgenoot.

Kortegolf...neemt mij mee terug naar circa 1982. Samen met Amigo Hans Knot maakten we 5 uitzendingen onder de naam Tower Radio. Werd in USB uitgezonden op 15050 khz. Tientallen reacties uit de VS en Canada. Van 1 luisteraar kregen we een doos met circa 100 60s en 70s oldies toegestuurd. Douane in Rotterdam had de nodige vragen maar uiteindelijk kregen we de singles vanuit Rotterdam. Zijn uiteindelijk bij Mark de Haan terecht gekomen waar ze nu nog gedraaid worden. Those were the days. En anno nu is er gelukkig weer veel te beluisteren op KG, vele stations met en zonder diploma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd is er nog steeds van alles te beleven op KG, MB. Zoals je al zei, ook anno 2023 stikt het van de piraten en geprivatiseerde stations om ons heen. Vaak lijkt de inhoud op de wijze van radio-maken, zoals wij dat nog van vroeger kennen. Luister maar eens naar Laser Hot Hits, Mi Amigo, Weekend Music Radio, Free Radio Service Holland (bestaat nog steeds!), Pacman, etc. 😀

bewerkt door Naamgenoot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-5-2023 om 17:22 zei Marinebroadcasters:

Kortegolf...neemt mij mee terug naar circa 1982

Was ook de tijd dat ik veel kortegolf DX deed, met een Kenwood R1000 ontvanger en een langdraad antenne op de dak van de flat waar ik toen woonde... en die door de woningstichting weer werd afgebroken.. en ik dan weer opnieuw spande etc etc...... nu luister ik nog af en toe de KG banden af maar merk dat er veel stations "exit" zijn.

Henk Kruize

img112.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Die korte golf lijst staat hier:

Please login or register to see this link.

Bijgewerkt tot 1 juni 2023.

 

Er is nog een andere NL LPAM lijst, maar ik denk dat ie iets achter loopt:

Please login or register to see this link.

 

De lijst van AT (of hoe heten ze tegenwoordig? Ik kan het nog niet onthouden...) kent alleen vergunningsnamen, geen frequenties of vermogens, dus daar heb je niks aan,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei radio tpot:

De LPAM lijst is een copy van andere lijsten, de zelfde fouten zitten er nog in 😊

Please login or register to see this link.

Deze van Marcel is actueel en wordt per maand aangepast als dit nodig is.

En in deze staan geen aannamen wie waar een vergunning heeft.

 

Theo

Theo, de lijst van Marcel vond ik ook de beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Rink Hof:

Die korte golf lijst staat hier:

Please login or register to see this link.

Bijgewerkt tot 1 juni 2023.

 

Er is nog een andere NL LPAM lijst, maar ik denk dat ie iets achter loopt:

Please login or register to see this link.

 

De lijst van AT (of hoe heten ze tegenwoordig? Ik kan het nog niet onthouden...) kent alleen vergunningsnamen, geen frequenties of vermogens, dus daar heb je niks aan,

AT = RDI.

Voor hun complete lijst zie alhier:

Please login or register to see this link.

Met locaties, frequenties en zendvermogen.

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.