Spring naar bijdragen

nieuwe zender in gebruik genomen


Aanbevolen berichten

Vandaag de laatste metingen gedaan aan de Panasonic en de harmonische welke hier uit komen is min 55 dBm onderdrukt.

Dat is maar 5 dBm af van de wettelijke eis van 60 dBm.

Daarna komt een filter welke 70 dBm doet, versterker en weer een filter van 70 dBm.

 

Vanmiddag is deze zender in gebruik genomen op de 918 KHz.

 

Theo

 

bewerkt door radio tpot
Foto wil niet uploaden
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee denk het niet, mss met zons ondergang?

Maar met dit pudding vermogen ben ik tevreden met 30 km rondom Gasselternijveen Juul.

Ik mag 25 watt en gebruik 3 dB meer, das net wat comfortabeler om over de storing en ruis te komen.

Na 60 km hoor je al niet veel meer van het signaal.

Meting is gedaan op de 747 maar op 918 was het natuurlijk gelijk.😊

 

Theo

20230528_135405.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst s nachts de hele MG afgefiets met een Philips D 2999.

Storing viel me mee, op sommige kanalen was het behoorlijk stil, en dat midden in de nacht, dat zijn dus de clear channels.

 

De storing varieert bij mij , soms is het heel rustig, soms is de halve band dicht.

LG is bijna niet meet storingsvrij te krijgen.

Zelfs als ik mn auto parkeer komt er een hoop rotzooi uit de panden waar hij voor staat. Soms ook op MG. Ja er is hoop vervuiling, die je niet weet.

 

Volgens mij zit er hier een andere zender op 918 in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk vaak ff "in de rondte" d.m.v. de vele KiwiSDR's die her en der te beluisteren zijn. Vooral 's avonds en 's nachts (of course) zijn sommige LPAM-stations tot een eind over onze grens te beluisteren, zoals op één van de betere ontvangers in de UK (waar je niet na 20 minuten afgegooid word): 5th KiwiSDR at GB3WB (websdr.uk).

Om radiostations over de hele wereld te beluisteren, zoals de ontvangst dáár is, kun je doen door op de locaties te klikken, waarna de link van de desbetreffende ontvanger volgt: Map of SDR Receivers | World of Receivers and Transmitters (rx-tx.info).

 

Ideaal voor zowel de luisteraars, als de stations zelf. 😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet de zender s'avond en s'nacht uit.

Het heeft geen zin om dan uit te zenden, de concurrentie met TV is te groot.

Dat er dat flinke afstanden te werken zijn, geloof ik wel.

Maar na 7 jaar heb je van al deze DX ers ook al wel eens een QSL gehad.

Ik gebruik de kiwi SDR in Nederland wel eens om s'avonds te kijken na waar waar ik zo door kom.

En waar ik nooit reacties krijg van mensen, maar dan blijkt dat ik richting zuid dus wel te horen ben.

Zuid Nederland, rond Rotterdam bv, of België Frankrijk, maar bijna nooit reactie krijg.

Zuid Limburg heb ik nog nooit iets van gehoord, dus daar wonen geen middengolf enthousiasten denk ik dan😃

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.