Spring naar bijdragen

Vormgeving NOS Avondspits


Gerrit Lettinck

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Gerrit Lettinck:

Hallo,

 

Op maandag 29 mei 1978 begon Frits Spits met zijn legendarische programma de Avondspits.

Nu alweer precies 45 jaar geleden!

 

Een mooie gelegenheid om de vormgeving ervan aan te bieden.

De NOS Avondspits jingles, fillers en tunes, alles “schoon” en in WAV.

 

De WeTransfer downloadlink is;

Please login or register to see this link.

 

Veel plezier ermee,

Gerrit Lettinck

Waarom gebruik je geen pixeldrain?

Mijn apple laptop heeft enorm veel problemen met we.tl.

Op de een of andere mannier heeft de laptop ( heb verder geen andere computers ed) problemen met we.tl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Ben:

 

Hartelijk dank voor al het werk dat je erin gestopt hebt, Gerrit! Ze klinken heel mooi!

Het is maar een vraag heb veel problemen met we.tl

De uploader doet goed werk!

maar voor een forum als dit zal het misschien slim zijn om het bij een upload platform te blijven een geen andere om problemen te voor komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei andre ph5c:

Waarom gebruik je geen pixeldrain?

Mijn apple laptop heeft enorm veel problemen met we.tl.

Op de een of andere mannier heeft de laptop ( heb verder geen andere computers ed) problemen met we.tl

Een paar maand geleden begaf mijn windows 10 computor het. Noodgedwongen schakelde ik een tijdje over op oude windows Xp computors, maar ik kon het hier wel allemaal lezen maar reacties plaatsen ging niet. En we transfer downloaden werkte ook niet.  In het computortijdperk zorgen fabrikanten ervoor dat vertrouwde apparatuur na een tijdje nog moeilijk werkt om je te verplichten weer iets nieuws te kopen.

En het bewaren wordt ook altijd moeilijker. Floppy disks, diskettes, minidisks, CD's... kunnen na enkele jaren niet meer op nieuwe apparatuur gebruikt worden want in de allernieuwste computors krijg je weer andere aansluitingen en is er geen plaats meer voor dat oude spul want er zijn nu nieuwere mogelijkheden.... Het bewaren voor de toekomst wordt moeilijker want als je niet oplet heb je geen apparatuur meer die werkt die het kan afspelen.

Het voordeel van pixeldra aan de andere kant is natuurlijk dat het niet na een week verdwijnt, maar pas 2 maand na de laatste download.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bert ree:

Een paar maand geleden begaf mijn windows 10 computor het. Noodgedwongen schakelde ik een tijdje over op oude windows Xp computors, maar ik kon het hier wel allemaal lezen maar reacties plaatsen ging niet. En we transfer downloaden werkte ook niet.  In het computortijdperk zorgen fabrikanten ervoor dat vertrouwde apparatuur na een tijdje nog moeilijk werkt om je te verplichten weer iets nieuws te kopen.

En het bewaren wordt ook altijd moeilijker. Floppy disks, diskettes, minidisks, CD's... kunnen na enkele jaren niet meer op nieuwe apparatuur gebruikt worden want in de allernieuwste computors krijg je weer andere aansluitingen en is er geen plaats meer voor dat oude spul want er zijn nu nieuwere mogelijkheden.... Het bewaren voor de toekomst wordt moeilijker want als je niet oplet heb je geen apparatuur meer die werkt die het kan afspelen.

Het voordeel van pixeldra aan de andere kant is natuurlijk dat het niet na een week verdwijnt, maar pas 2 maand na de laatste download.

Gelukkig zijn computers naar verhouding veel goedkoper dan die prachtige analoge apparatuur van vroeger. Voor nog geen duizend euro archiveer je digitaal tienduizenden uren oude radio, wat je analoog het honderdvoudige kostte. Maar ik ben het met je eens dat de ontwikkelingen elkaar snel, misschien wel té snel opvolgen.

 

Stuitend vind ik het wel, als hier weer eens iemand komt huilen dat z'n harde schijf het begeven heeft en ie nu zijn hele collectie kwijt is. Tegen een minimale investering voorkom je dat. Zelf archiveer ik in drievoud. Was in het analoge tijdperk onbetaalbaar, maar nu voor iedereen bereikbaar.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Digitale techniek he?   Ik ben een analoog freak en mijn oudste grammofoonplaat, "Hallo Bandoeng" van Willy Derby uit 1929 (!!) speel ik nog gewoon af met een Lenco L75 platenspeler met Philips GP400 element met 78 toeren naald. Ook al mijn oude geluidsbanden van de jaren 60 en 70 spelen nog gewoon op mijn (gereviseerde) revox A77 recorders die nu weer zeker zo'n 35 jaar meegaan.

Ook ik deed veel downloads in het begin van het nieuwe millennium en brandde deze op vele CD-R's... ben nu bezig om deze allemaal op een externe harde schijf ( 2 stuks) te zetten. 

Digitale techniek heeft vele, vele voordelen op analoog, ben ik helemaal mee eens, maar analoog heeft ook zijn pluspunten.. Tja, ieder zijn "meug" he?

 

Fijne 2e Pinksterdag

Henk Kruize

Hallo henk-Anna Loog, Jou reactie brengen veel memories naar boven voor mij.

De lenco L75 was toen een goede platenspeler en ja met een GP 400 heb ik ook erg lang gedraaid. Helaas zijn mijn Revox recorders(2X A77 4poren en 1X A77 2 poor) allemaal overleden. De laatste zelfs uitgebrand. Al de banden waren niet meer te spelen(helaas). 

groetjes

Dyo

Aussieland

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.