Spring naar bijdragen

RadioDay discussie: toekomst radio


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Op zaterdag 13 mei werd in Harlingen de RadioDay 2023 georganiseerd. De RadioDay vond plaats in het Brouwdok aan de Nieuwe Willemskade met paneldiscussies en merchandise stands en met live radio-uitzendingen vanaf de Jenni Baynton. Eén van de paneldiscussies ging over de toekomst van de radio. Het panel werd geleid door Jelle Haaima met panelleden Herbert Visser en Leo van der Goot. Louis Stuster was erbij aanwezig, deed mee aan de paneldiscussie en schreef voor MediaPages een verslag.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar ik niks over lees in het verhaal Louis  dat er ook nog wel "andere vormen' van radio gemaakt worden dan alleen de "plaatje op plaatje af' zenders. En niet te vergeten al die dj's die kennelijk bijgestaan moeten worden door lachende "bij -zitters'. Waaronder de zoon van Leo.

 

Wat te denken van Radio 1 en Radio 4 ?

Maar daar hadden de deelnemers geen zin in of mening over.  En de panel leider Jelle kennelijk ook niet. Kortom een eenzijdige discussie.

 

Volgende keer maar in Hilversum, of in het midden van het land, kom ik ook deelnemen aan de discussie!

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio is meer dan commerciële radio, daar werd helaas alleen maar over gesproken.

Je hebt ook nog een PO en dan komen de internet (hobby) zenders er nog bij.

Radio is levend, merk ik met mijn eigen AM zender, maar er staan geen duizenden mensen meer te luisteren.

Maar er is een betrokken, gepassioneerd publiek. Mensen die zat zijn om naar het aanbod van de huidige zenders te luisteren.

 

Ik hoor van luisteraars dat ze muziek weer horen van echt lang geleden, hits van toen.

En niet de afgekouwde kluif muziek wat de huidige radio brengt, zowel PO als commerciële.

En wat ik zelf niet verwacht had, jonge mensen die dan terug koppelen: leuke muziek ken ik niet.

 

Maar ook mijn geheim wapen, mijn DJ's met een verstandelijke beperking.

Zij doen het heel goed, daar spat de passie van af uit je luidspreker.

En juist die passie, dat pikken luisteraars op

De jongste is 22 en vrouw, maar zij presteert voor 10 👌

Fred (34) en Kevin (23) zij hebben een heel eigen vorm van radio gemaakt, wat je terug doet denken aan de jonge honden zoals Jeroen van Inkel en Adam Curry.

Maar deze jongens kunnen dit niet eens weten, en ik vind het mooi dat ik als oude gast, de passie van deze 2 groot radio makers terug hoor.

En dat ze in staat zijn, om er toch een geheel eigen draai aan te geven.

 

Radio is niet dood, radio is een volwassen medium wat met zijn tijd mee gaat door zich aan te passen.

Radio heeft mensen nodig die ook willen gaat tot het gaatje.

Er uit halen wat kan en je steeds de vraag stellen: vind ik het mooi om te doen?

De luisteraar betrekken, geeft ze het gevoel dat het station van hun is.

 

En dat allemaal gebeurt nog op de AM, als hobby station 😃

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei radio tpot:

Maar ook mijn geheim wapen, mijn DJ's met een verstandelijke beperking.

Zij doen het heel goed, daar spat de passie van af uit je luidspreker.

En juist die passie, dat pikken luisteraars op

 

Ook hun leeftijdgenoten?

Want volgens Leo van der Goot luisteren jongeren niet meer naar de radio.

 

27 minuten geleden zei radio tpot:

 

En dat allemaal gebeurt nog op de AM, als hobby station

 

Daar heeft  Herbert Visser een opmerking over: '' : "Radio voor de kat z’n kut”.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ook hun leeftijdgenoten?

Want volgens Leo van der Goot luisteren jongeren niet meer naar de radio.

 

 

Daar heeft  Herbert Visser een opmerking over: '' : "Radio voor de kat z’n kut”.

 

 

Begrijp ik niet zo'n opmerking van Herbert.

 

"want de jongeren luisteren toch niet meer naar de radio"

 

 

Waarom is hij dan nu WEL baasje geworden bij een radiostation?  

 

Zou ik een ander vak kiezen....................maar ja.........................

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, je hebt volkomen gelijk, een aardig eenzijdig belichting.

Er wordt beperkt gepraat over de oorzaken, waarin ik toch aardig wat zaken mis. Ik lees eigenlijk niets over mogelijke oplossingen. Eerder het verhaal van we geven het op. Waarom je dan nog energie steekt in een panel is me al even onduidelijk.

 

Neem nu die reclameblokken. Het is hier wel eens voorbij gekomen: Hoeveel reclames zond Radio Veronica per uur uit? Was dat hindelijk en haakten er daarom mensen af?

Wordt het dan niet eens tijd om daar wat aan te doen?

Dit om eens een voorbeeld te noemen.

 

Ik lees vanmorgen weer het een en ander over de DJ stoelen dans en de veiling die er aan komt. Klaarblijkelijk heeft dan radio toch wel toekomst, want hoeveel geld gaat er om in die stoelen dans?

 

Tevens is er natuurlijk regelmatig een onderzoek naar het marktaandeel van deze en gene zender. En wat dan enorm belangrijk schijn te zijn is dan om aan de top van dat lijstje te komen.

Dat heet concurrentie, maar hoe gezond is die concurrentie?

Richt je de visie op de markt of op kwalitatief goede uitzendingen?

 

Als Herbert zijn AM 1485 voor de kat zijn ... uitzend, dan trek je de stekker eruit. Maar beste Herbert hoe weet je dat? Ben je in jouw buurt de huizen langs geweest? Daar heb ik sterke twijfels over.

En Herbert ben je langs de huizen langs geweest om AM 1485 te promoten? Wensen van eventuele luisteraars aan te horen?

Het is net zoals de uitspraak bij een woordraadsel bij Radio Veronica, "Je moet er wel wat voor doen". Het is niet een zendertje en antenne neerzetten, de PC vullen met muziek, en dan maar de "jukebox" laten draaien en klaar ben je.

 

Wat ik al jaren ms op radio en inmiddels ook op TV is creativiteit en innovatie en ja dan help je jezelf om zeep.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.