Spring naar bijdragen

Radio Veronica 02-06-1974 15:11-16:16 Lex Harding Tom Collins (met morse signalen)


Ben

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei wim1958:

Eigenlijk wel grappig he, hier zaten we gewoon naar te luisteren. Die morse seinen namen we op de koop toe. Jonge mensen van nu zullen dat totaal niet begrijpen.

 

Net als fading. Dat is natuurlijk het grote verschil tussen analoog en digitaal. Tegenwoordig (digitaal) heb je wel of geen signaal. Op de middengolf kon je ook een zwak signaal beluisteren, of meerdere signalen door elkaar. Dat droeg bij aan het gevoel dat iets 'van ver' kwam.

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2023 om 14:11 zei Martin1968:

Het is wellicht handig om te weten, wat er al is van 2 juni 1974. Dit is wat ik heb verzameld:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.
 

Bedankt,Martin,voor al deze opnames.

 

Frank

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2023 om 19:50 zei Martin1968:

Oké Ben. Ik wilde je slechts opmerkzaam maken op eventuele overlapping. Tenzij een nieuwe opname aanzienlijk beter is van kwaliteit natuurlijk. Of het anders moet, weet ik niet. Doe gewoon wat je denkt dat goed is.

 

Over jouw opname: als ik als zesjarige in Sas van Gent in Zeeland mijn radio verplaatste, hoorde ik Capital Radio uit Londen. Morseseinen hoorde ik daar niet. Dat was anders bij wijlen mijn Ome Jan in Scheveningen, waar ik me herinner het wel te hebben gehoord. Jan Oosterling leverde overigens proviand aan de toen drie zendschepen een paar kilometer verderop. Saillant detail: later werd hij bode in de Tweede Kamer. Maar ik dwaal af... 😉

aan de Belgische kust hetzelfde fenoneem: radio in de ene richting: Capital, in de andere richting: Veronica en wie niet wist dat hij de antenne ook nog in de juiste richting moest draaien ontving de twee signalen door elkaar. Voor velen werd het hier dan atlantis en later ook nog Mi Amigo.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2023 om 12:32 zei Ben:

Terug naar de morse signalen. Ik heb op 't internet een paar sites gevonden, die je kunt voeden met een audiofile met morse signalen en die dan vertalen naar tekst. Dat gaat met mijn file niet zo geweldig, maar het laatste wat ik eruit haal is het volgende:

 

ALLE WAARSCHUWINZEN INZETROKKEN

 

En als ik dan de Z in een G verander is het me helemaal duidelijk :)

 

Blijkbaar was er een "STORMPAARSCHF<AA>INC" oftewel Stormwaarschuwing van kracht geweest.

blij te vernemen dat alle waarschuwingen zijn ingetrokken, alleen spijtig wie te dicht bij de kust een zuivere opname wou verkrijgen op zijn bandrecorder...

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2023 om 14:11 zei Martin1968:

Het is wellicht handig om te weten, wat er al is van 2 juni 1974. Dit is wat ik heb verzameld:


Please login or register to see this link.
 

Martin,

 

Bij deze opname heb ik als aantekening in mijn gegevens staan, dat de Vader Abraham show slechts zo'n 5 minuten duurt en je dan het einde van de Jukebox hoort, gevolgd  door het nieuws en daarna de Lexjo met een aflevering van de Beatles story.

Ik heb een klein stukje van deze opname beluisterd en geloof dat mijn aantekening van destijds ook hierop van toepassing is.

 

Gerard 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-6-2023 om 18:16 zei Gerard van den Ende:

Martin,

 

Bij deze opname heb ik als aantekening in mijn gegevens staan, dat de Vader Abraham show slechts zo'n 5 minuten duurt en je dan het einde van de Jukebox hoort, gevolgd  door het nieuws en daarna de Lexjo met een aflevering van de Beatles story.

Ik heb een klein stukje van deze opname beluisterd en geloof dat mijn aantekening van destijds ook hierop van toepassing is.

 

Gerard 

het is inderdaad een klein stukje Vader Abraham, klein stukje Jukebox en het grootste stuk Lexjo, fragmenten dus tussen 17 en 20U; 

1700-1743 mag hier aangepast worden

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.