Posted Sunday at 12:28 PM5 days bron; USA radio museum. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
Sunday at 12:58 PM5 days En de wereldpremiere op Radio London op 12 mei 1967. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Er werd de hele dag op het station verteld hoe zij later die dag als eerste het nieuwe Beatles album zouden laten horen.Ik kan het me nog goed herinneren, het duurde nog weken voordat het in de platenzaak te koop was!Groet, Jan
Sunday at 01:38 PM5 days Mijn favoriete Beatles album, Sgt. Pepper. Ik kwam onlangs het TV programma "It was 20 years ago today", zoals dat in 1987 hier in NL op TV is uitgezonden, tegen op een Betamax band. Ik heb dat hele programma nog nooit bekeken. Dat ga ik binnenkort maar 's doen. Overigens vond ik ook de uitvoering van The Analogues van Sgt Pepper erg de moeite waard om te zien en horen.
Sunday at 08:42 PM4 days Het verhaal gaat dat BigL met chantage de tape kreeg om als eerste de LP te laten horen. Er was een soort pers of introductie voorstelling geweest waar de LP ten gehore werd gebracht. London had iemand, een secrrtaresse of zo, daar binnen weten te krijgen met piepklein bandrecordertje of dictafoon in handtas of zo. BigL dreigde de LP als primeur in slechte kwaliteit uit te zenden als ze geen fatsoenlijke kopie kregen. En toen ging de platen Maatschappij over stag.
Monday at 10:41 AM4 days 21 uur geleden zei jan227:Er werd de hele dag op het station verteld hoe zij later die dag als eerste het nieuwe Beatles album zouden laten horen.Opmerkelijke zaken: Het album ging eind van de middag volledig in première op Radio London met dj's Ed Stewart en (een huilende) John Peel.''A sponsored segment called 'It’s All Happening' that went out every Friday between 1700 and 1800 as a 'What's on in London' guide for trendy youngsters. It was during this part of the show that Stewpot introduced Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, no doubt to the delight of the sponsors. Naturally, everyone aboard the Galaxy had gathered round to listen. The sounds of Sgt Pepper's had such a profound effect on John Peel that he burst into tears, so Ed took pity on him and allowed Peelie to take over the programme'' De luisteraars die de (middag) première gemist hadden kregen in de avond nieuwe kansen om te luisteren.''The album did not merely get one airing. Everyone on the station was so bowled over by it that it was played in full several times that evening.'' Na de première op Radio London was Sgt. Pepper ook spoedig op Radio Caroline South (259) te horen, gelardeerd met Big L jingles. :-)''although Sgt Pepper's was aired with the Big L PAMS jingles played over the tracks to prevent any further bootlegging by rivals, the Caroline DJs were so keen to get their hands on it that they recorded it off air and played it to their own audience, Radio London jingles and all!'' Op 20 mei pas te horen op de BBC.'' It was May 20th before Kenny Everett got to play Sgt Pepper's. He and fellow ex-shipmate Chris Denning were now working for the BBC and Kenny aired extracts from the sensational new album on the Light Programme, during Denning's show 'Where It's At'. Needle time restrictions at the Beeb would not have allowed the album to have been played in full.'' Op 11 juni 1967 kwam de laatste track van het album ''A Day In The Life" (nooit uitgebracht als single!) binnen op nummer 1 in de BIG L Fab Forty.''Sgt Pepper's caused such a stir that Alan Keen then took the unprecedented step of placing the grand finale track 'A Day in the Life' – never released as a single – at number one in the This is the hidden content, please Sign In or Sign Up .'' This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
Monday at 11:05 AM4 days Het is toch allemaal wat! De gezamenlijke bezoekers van This is the hidden content, please Sign In or Sign Up vinden 'Abbey Road' tegenwoordig het beste album van The Beatles, op een klein afstandje gevolgd door respectievelijk Revolver, Sgt. Pepper, The White Album en Rubber Soul.
Monday at 11:11 AM4 days Author Ik denk dat het toch iets met leeftijd van doen heeft...................."naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"
Monday at 03:44 PM4 days 4 uur geleden zei Will Stevens:Het is toch allemaal wat! De gezamenlijke bezoekers van This is the hidden content, please Sign In or Sign Up vinden 'Abbey Road' tegenwoordig het beste album van The Beatles, op een klein afstandje gevolgd door respectievelijk Revolver, Sgt. Pepper, The White Album en Rubber Soul.Qua verkoop in Nederland.1 Sgt. Pepper --- 3050002 Abbey Road --- 2850003 White Album --- 2050004 Rubber Soul --- 1575005 Revolver --- 140000 This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Edited Monday at 03:45 PM4 days by Robin Westhof Aanvulling
Monday at 08:18 PM3 days A day in the life werd ook nog gedraaid in het laatste uur van BigLWas het niet de laatste plaat zelfs? Edited Monday at 08:19 PM3 days by ruudam
Monday at 08:54 PM3 days Op 8-6-2025 om 15:38 zei Ben:Mijn favoriete Beatles album, Sgt. Pepper. Ik kwam onlangs het TV programma "It was 20 years ago today", zoals dat in 1987 hier in NL op TV is uitgezonden, tegen op een Betamax band. Ik heb dat hele programma nog nooit bekeken. Dat ga ik binnenkort maar 's doen. Overigens vond ik ook de uitvoering van The Analogues van Sgt Pepper erg de moeite waard om te zien en horen.Ik denk dat je dit programma voor mij een keer hebt gedigitaliseerd in het verleden............36 minuten geleden zei ruudam:A day in the life werd ook nog gedraaid in het laatste uur van BigLWas het niet de laatste plaat zelfs?Zeker
Tuesday at 06:20 AM3 days 9 uur geleden zei Albatrosstudio:Ik denk dat je dit programma voor mij een keer hebt gedigitaliseerd in het verleden............ZekerDat zou heel goed kunnen. Dat was dan in de tijd dat ik zelf nog geen Betamax recorder had en die van jou leende (da's nu wel anders 😉). Deze opname heb ik pas geleden gedigitaliseerd en komt van een band uit een grote set Betamax banden, die ik onlangs heb binnen gekregen. Edited Tuesday at 06:28 AM3 days by Ben
Tuesday at 03:32 PM3 days Hier staan 8 delen van de documentaire: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Rink
Tuesday at 04:00 PM2 days It was fifty years ago today. Sgt pepper and beyond. (2017, 1080p bluray). Full movieduurt bijna 2 uur This is the hidden content, please Sign In or Sign Up En als je nog meer wilt zien, deze duurt 4,5 uur:The Sgt. Pepper Sessions | Beatles Documentary Film This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Ik hou het zolang niet vol....Rink
Tuesday at 04:32 PM2 days Dank je, Rink. Die van Douwe meetellend heb ik 6 verschillende opnamen van It was 20 years ago today. Maar niet allen hebben ze Nederlandse ondertiteling. De versie, waar ik hierboven naar refereer, heeft dat wel: