Posted June 9Jun 9 Popular Post Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19800516-2200-2300-DickDeLeeuw-JanDeTijger-(Hilversum) This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19800516-2300-2400-Amanda-Petra-(Hilversum) This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19800517-0000-0100-Henk van Leer-(Hilversum)
June 9Jun 9 1 uur geleden zei Juul:Zijn dat nu mensen die we kunnen kennen?Nee, geen van genoemde DJ's hebben we later kunnen beluisteren bij b.v. de landelijke omroep.
June 9Jun 9 Een van de sleutelfiguren achter dit station was Eduard Huis in't Veld, die in zijn jonge jaren voor RNI werkte en later bekend werd als TV-regisseur. Hij is hier ook als voice-over te horen.Het station was niet vaak in de lucht, eenmaal per 3 weken omdat veel medewerkers dit als een hobby deden naast hun werk of studie. Later werd het zelfs eenmaal per maand.Ze zonden uit tussen september 1979 en april 1982.
June 9Jun 9 3 uur geleden zei multiplexfm:Een van de sleutelfiguren achter dit station was Eduard Huis in't Veld, die in zijn jonge jaren voor RNI werkte en later bekend werd als TV-regisseur. Hij is hier ook als voice-over te horen.Het station was niet vaak in de lucht, eenmaal per 3 weken omdat veel medewerkers dit als een hobby deden naast hun werk of studie. Later werd het zelfs eenmaal per maand.Ze zonden uit tussen september 1979 en april 1982.Dank voor de info. Toch leuk om te lezen.
June 9Jun 9 5 uur geleden zei Helmut:Waren dat niet ook zo programma's op cassettes voor winkelcentrum's?Nee2 uur geleden zei Juul:Dank voor de info. Toch leuk om te lezen.De programma's werden bij Eduard Huis in 't Veld thuis in zijn studio op zolder opgenomen. Ze zonden uit vanuit het Gooi en waren op de Veluwe bijv. prima te ontvangen.
June 15Jun 15 Dit vind ik heel erg leuk!Radio Holland was een piraat in Hilversum. Zij organiseerden ooit een bijeenkomst voor piraten, dat was volgens mij in een fort in Naarden. Ik werd aangemeld door collega piraten uit Naarden. En hun reactie was: Radio Mikron? Nooit van gehoord. Dat kan wel kloppen, want ik kwam de stad (Naarden) niet uit. Maar ik mocht wel komen.Ik zit het eerste uur te beluisteren en R Holland wordt zojuist voor de derde keer weggedrukt door een piraat die bij het inschakelen over Holland's frequentie loopt.Rink
June 15Jun 15 2 uur geleden zei Rink Hof:Dit vind ik heel erg leuk!Radio Holland was een piraat in Hilversum. Zij organiseerden ooit een bijeenkomst voor piraten, dat was volgens mij in een fort in Naarden. Ik werd aangemeld door collega piraten uit Naarden. En hun reactie was: Radio Mikron? Nooit van gehoord. Dat kan wel kloppen, want ik kwam de stad (Naarden) niet uit. Maar ik mocht wel komen.Ik zit het eerste uur te beluisteren en R Holland wordt zojuist voor de derde keer weggedrukt door een piraat die bij het inschakelen over Holland's frequentie loopt.RinkIk heb een keer een Radio Holland piraten bijeenkomst in een restaurant in Hilversum meegemaakt meen ik mij te herinneren..
June 15Jun 15 Popular Post 2 uur geleden zei Rink Hof:Dit vind ik heel erg leuk!Radio Holland was een piraat in Hilversum. Zij organiseerden ooit een bijeenkomst voor piraten, dat was volgens mij in een fort in Naarden. Ik werd aangemeld door collega piraten uit Naarden. En hun reactie was: Radio Mikron? Nooit van gehoord. Dat kan wel kloppen, want ik kwam de stad (Naarden) niet uit. Maar ik mocht wel komen.Ik zit het eerste uur te beluisteren en R Holland wordt zojuist voor de derde keer weggedrukt door een piraat die bij het inschakelen over Holland's frequentie loopt.RinkTsja, niet alle collega-piraten hielden altijd rekening met Holland. Er zaten er in die tijd ook wel erg veel op het stukje tussen 100 en 103 MHz.Overigens was die meeting in het fort in Naarden niet van Radio Holland, maar van een anti-Radio Holland stoorzender die zich voor de gelegenheid Radio Puinhoop noemde. Er was in die tijd wat ruzie tussen Eduard en een aantal ex-medewerkers die met onenigheid over de koers van het station vertrokken waren. Die kwamen met een tweetal parodie-zenders die onder de naam Radio Grolland en Radio Puinhoop eenmalig uitzonden. Onnodig te zeggen dat er daarbij flink wat alcohol genuttigd werd 😉. Ik heb die uitzendingen overigens nog opgenomen, voor de geïnteresseerden kan ik ze hier wel posten.Overigens heeft Radio Holland zelf ook meetings georganiseerd en zelfs ruilbeurzen ("Pirato's"), lees de FRM jaargangen van 1980 en 1981 er nog maar eens op na.14 minuten geleden zei Albatrosstudio:Ik heb een keer een Radio Holland piraten bijeenkomst in een restaurant in Hilversum meegemaakt meen ik mij te herinneren..Klopt, dat was in de Jonghe Graef van Buuren (maart 1980) en De Klikspaan (september '80).
June 16Jun 16 15 uur geleden zei multiplexfm:Tsja, niet alle collega-piraten hielden altijd rekening met Holland. Er zaten er in die tijd ook wel erg veel op het stukje tussen 100 en 103 MHz.Overigens was die meeting in het fort in Naarden niet van Radio Holland, maar van een anti-Radio Holland stoorzender die zich voor de gelegenheid Radio Puinhoop noemde. Er was in die tijd wat ruzie tussen Eduard en een aantal ex-medewerkers die met onenigheid over de koers van het station vertrokken waren. Die kwamen met een tweetal parodie-zenders die onder de naam Radio Grolland en Radio Puinhoop eenmalig uitzonden. Onnodig te zeggen dat er daarbij flink wat alcohol genuttigd werd 😉. Ik heb die uitzendingen overigens nog opgenomen, voor de geïnteresseerden kan ik ze hier wel posten.Overigens heeft Radio Holland zelf ook meetings georganiseerd en zelfs ruilbeurzen ("Pirato's"), lees de FRM jaargangen van 1980 en 1981 er nog maar eens op na.Klopt, dat was in de Jonghe Graef van Buuren (maart 1980) en De Klikspaan (september '80).Haha, leuk om weer aan herinnerd te worden.Ik ben dus niet in Naarden geweest bij de anti Radio Holland stoorzender. Edited June 17Jun 17 by Albatrosstudio
June 17Jun 17 Op 15-6-2025 om 22:51 zei multiplexfm:Tsja, niet alle collega-piraten hielden altijd rekening met Holland. Er zaten er in die tijd ook wel erg veel op het stukje tussen 100 en 103 MHz.Overigens was die meeting in het fort in Naarden niet van Radio Holland, maar van een anti-Radio Holland stoorzender die zich voor de gelegenheid Radio Puinhoop noemde. Er was in die tijd wat ruzie tussen Eduard en een aantal ex-medewerkers die met onenigheid over de koers van het station vertrokken waren. Die kwamen met een tweetal parodie-zenders die onder de naam Radio Grolland en Radio Puinhoop eenmalig uitzonden. Onnodig te zeggen dat er daarbij flink wat alcohol genuttigd werd 😉. Ik heb die uitzendingen overigens nog opgenomen, voor de geïnteresseerden kan ik ze hier wel posten.Overigens heeft Radio Holland zelf ook meetings georganiseerd en zelfs ruilbeurzen ("Pirato's"), lees de FRM jaargangen van 1980 en 1981 er nog maar eens op na.Klopt, dat was in de Jonghe Graef van Buuren (maart 1980) en De Klikspaan (september '80).Graag, zeer welkom als je die wil plaatsen. De piratenzenders in NL waren voor mij leuk.
June 17Jun 17 7 uur geleden zei martinja:Graag, zeer welkom als je die wil plaatsen. De piratenzenders in NL waren voor mij leuk.Ik heb ook interesse!Rink
June 17Jun 17 Op 15-6-2025 om 20:51 zei multiplexfm:Tsja, niet alle collega-piraten hielden altijd rekening met Holland. Er zaten er in die tijd ook wel erg veel op het stukje tussen 100 en 103 MHz.Overigens was die meeting in het fort in Naarden niet van Radio Holland, maar van een anti-Radio Holland stoorzender die zich voor de gelegenheid Radio Puinhoop noemde. Er was in die tijd wat ruzie tussen Eduard en een aantal ex-medewerkers die met onenigheid over de koers van het station vertrokken waren. Die kwamen met een tweetal parodie-zenders die onder de naam Radio Grolland en Radio Puinhoop eenmalig uitzonden. Onnodig te zeggen dat er daarbij flink wat alcohol genuttigd werd 😉. Ik heb die uitzendingen overigens nog opgenomen, voor de geïnteresseerden kan ik ze hier wel posten.Ik heb me ongetwijfeld vergist. Het is ook alweer 45 jaar gelden....Ik ben zeer geinteresseerd in de uitzendingen van Radio Puinhoop, mocht je deze kunnen plaatsen. Als ik me goed herinner, (maar daar mankeert het soms dus wel eens aan) heeft men in het fort opnames gemaakt voor een latere uitzending.Rink
June 17Jun 17 Popular Post Bij deze... This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De opname in het fort is inderdaad eerder gemaakt; op zondag 31 mei 1981. De uitzending was de vrijdagnacht erna tussen 00.00 en 01.00 op dezelfde frequentie als Radio Holland (ja het was bedoeld als stoorzender...). Naar verluid gebruikten ze een zender van wel 200 Watt ergens op de Gooise hei. Alleen raakte de accu aan het eind leeg waardoor de zender begon te verlopen, vandaar dat de opname aan het eind nogal rommelig is.Overigens was ik bij de opname zelf ook aanwezig en dat wordt ook genoemd ('Multiplex uit Hilversum'). Ik was in die tijd ook correspondent voor het FRM en het werd me daar niet in dank afgenomen dat ik meedeed met deze bierzuipende stoorders 😁Ik ben overigens later nog wel bij Eduard thuis geweest om het bij te leggen en kreeg een allerhartelijkste ontvangst. Ik heb ook de studio op zolder nog gezien.Het was daarna ook wel klaar met die stoorzenders; Radio Holland ging vanaf meerdere locaties tegelijk uitzenden.Er is ook wel eens een practical joke met ze uitgehaald; een paar conculega-piraten hadden ze uitgepeild op de hei en wisselden het programma-bandje met een met kinderliedjes terwijl de Holland-medewerkers op afstand in de auto zaten mee te luisteren. Leverde hilarische verhalen op 😂Ik heb overigens nog meer opnames van Radio Holland uit de periode 1981-1982 (ook met een gast-uur gepresenteerd door Douwe), als er belangstelling voor is kan ik die ook wel hier posten.groeten, Jan.
June 26Jun 26 Jazeker: belangstelling!Ik werd trouwens in de introductie ook genoemd, al moest ik mijn naam eerst zelf zeggen: KNOP.Dat was de naam waaronder ik toen QSO's maakte met anderen.Ik had een 3 elements FM antenne en een 5 elements voor 2 meter op het dak van mijn ouderlijk huis.Als ik je vertel dat de K van kleine is, mag je zelf de rest van de afkorting invullen :-)Rink
July 4Jul 4 Popular Post This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Uitzending van Radio Holland op 6/7 november 1981 met Douwe in het eerste uur en Henk van Leer in het tweede uur.Band draait zo te horen iets te snel, ik weet niet of dat al in het oorspronkelijke materiaal zat of dat het aan mijn recorder lag (die is inmiddels onbruikbaar geworden...)groeten, Jan. Edited July 4Jul 4 by multiplexfm Links aangepast
July 5Jul 5 Author Popular Post Zelfde twee uurtjes, maar dan uit het archief van Douwe Dijkstra: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19811106-2300-2400-Douwe-OffshoreRadioSpecial-(Hilversum) This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19811107-0000-0100-HenkVanLeer-(Hilversum)
July 5Jul 5 De nabespreking van de Radio Holland uitzending van 6 nov 1981 staat hier in het FRM op blz 15 rechterkolom: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Rink
July 5Jul 5 Ik hoorde zojuist het item over de Voice of Peace in de offshore special van Douwe.Was dat Kaz van Iersel?Rink
July 6Jul 6 10 uur geleden zei Rink Hof:Ik hoorde zojuist het item over de Voice of Peace in de offshore special van Douwe.Was dat Kaz van Iersel?RinkKas van Iersel
July 6Jul 6 Op 5-7-2025 om 07:52 zei Roel Dickse:Zelfde twee uurtjes, maar dan uit het archief van Douwe Dijkstra: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19811106-2300-2400-Douwe-OffshoreRadioSpecial-(Hilversum) This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Holland-19811107-0000-0100-HenkVanLeer-(Hilversum)Mooie tijden. Kijk er zo'n 45 jaar later met veel plezier op terug.
July 6Jul 6 9 uur geleden zei Albatrosstudio:Kas van IerselSorry, taalfoutje.Kas zou zichzelf in 1982 bij de TROS introduceren met de beste 1 april grap op de radio ooit (naar mijn bescheiden mening).Rink Edited July 8Jul 8 by Rink Hof (woordje "grap" toegevoegd)