Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt!

Benno

Plaatje 01.jpg

Plaatje 02.jpg

Edited by Benno Roozen

• Benno Roozen changed the title to Single "Wat is stereofonie" door Donald de Marcas.

Is aardig mishandeld,zelfs het label zit vol krassen, er loopt ook een dikke kras over de groef.

Afwassen, nat afspelen en anders digitaal oplossen zoals Juul voorstelt.

Het is geen flex plaatje, die gaf Readers Digest wel vaker uit.

In lijn met de adviezen hierboven, zo'n plaatje gaat bij mij op de Okki-Nokki (platenwasser). Vervolgens draai ik 'm dan nat af op de platenspeler. Als vloeistof gebruik ik QS Audio QS vinyl cleaner.

Daarna gaat de digitale versie door een aantal bewerkingen in Izotope RX-10 (Crackle, tikken en ruis verwijderen).

• 2 weeks later...
Op 10-6-2025 om 07:56 zei Benno Roozen:

die kraakt enorm

Benno, als je me (privé) een WAV-bestand stuurt van de single, even er vanuitgaande dat je een draaitafel hebt enzo, dan zal ik kijken wat ik ermee kan. Ik schoon wel meer vinyl op.