Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

Getriggerd door het artikel over de Summer Top 101 van Sky Radio bedacht ik me dat, toen ik hier bij de lokale omroep een gouwe ouwe muziekprogramma verzorgde, ik op of vlak na 21 Juni een aantal keren een programma maakte, waarbij in de titels, van de nummers in de playlist, het woord zomer voorkwam. Zo ook op 21 Juni 2004. In de download vind je de mp3 van dat uur maar ook een pdf van het document, dat ik als een soort "handleiding" voor mezelf maakte voor elke programma, dat ik presenteerde bij de LOS.

Het zomer gevoel van "vroeguh":

This is the hidden content, please

En de playlist:

afbeelding.png

7 uur geleden zei Ben:

Getriggerd door het artikel over de Summer Top 101 van Sky Radio bedacht ik me dat, toen ik hier bij de lokale omroep een gouwe ouwe muziekprogramma verzorgde, ik op of vlak na 21 Juni een aantal keren een programma maakte, waarbij in de titels, van de nummers in de playlist, het woord zomer voorkwam. Zo ook op 21 Juni 2004. In de download vind je de mp3 van dat uur maar ook een pdf van het document, dat ik als een soort "handleiding" voor mezelf maakte voor elke programma, dat ik presenteerde bij de LOS.

Het zomer gevoel van "vroeguh":

En de playlist:

afbeelding.png

Sky Radio.....ik krijg spontaan jeukbulten bij alleen al het horen van die naam Ben. Jouw lijst van 1 uur verslaat met grote afstand 7x24 uur SKy Radio.

Paul de Haan.

Leuke lijst.

Ach Ja, in de tropen is het altijd zomer, gaat vervelen kan ik je uit ervaring melden.

En in Zuid Africa ligt nu een berg sneeuw...

Dit zijn platen uit m'n "jeugd' ( ik was 20 ) Het jaar 1967. Zomer? .....................geen idee.

Aan het eind van dat jaar kon ik ze gewoon uit de discotheek pakken. "ik was een geluksvogel"

============

Thank The Lord For The Night Time - Neil Diamond

Mirage - Tommy James & The Shondells

I Can See For Miles - Who

Baby I Need Your Lovin' - Johnny Rivers

Ain't No Mountain High Enough - Marvin Gaye & Tammi Terrell

Girl, You'll Be A Woman Soon - Neil Diamond

Bernadette - Four Tops

The Rain, The Park & Other Things Cowsills

How Can I Be Sure Young Rascals

Up-Up And Away - Fifth Dimension

Edited by Juul

• Popular Post

Bij de zomerplaten, platen met zomer/summer in de titel mis ik nog

Long Hot Summer, Galaxy Lynn (Robbie van Leeuwen)

• Author
  • Popular Post

Ja, da's een prachtig nummer van na 31 Augustus 1974 (en daarom geen onderdeel van de "scope" van mijn programma toen), Ruud. En dankzij een "thuis opnemer" is er een tijd geleden een VCR videoband gevonden, opgenomen op een Philips N1500 type recorder, waar de videoclip opstond en op die manier heeft de AVRO die clip ook weer, want de originele opname was gewist.

Edited by Ben

6 uur geleden zei ruudam:

Bij de zomerplaten, platen met zomer/summer in de titel mis ik nog

Long Hot Summer, Galaxy Lynn (Robbie van Leeuwen)

Zomer in Zeeland - Saskia en Serge.

• Popular Post

Het werd zomer, van Rob de Nijs, bracht me weer terug naar de zomer van 1977. Ik was net van school en wist niet wat ik verder zou gaan doen. Als vakantiewerk ben ik bij mijn vader in de machinefabriek gaan werken. In een warme werkplaats, met een copieersnijbrander, allemaal tandwielen uitsnijden uit 10 mm staalplaat. De radio stond vlakbij dus dat maakte het allemaal wat makkelijker. Het was het begin van een carriere van 48 jaar werktuigbouw. Officieel moet ik nog tot volgend jaar oktober werken (67 jaar) maar ik kreeg op de laatste dag voor mijn vakantie een heel slecht gesprek met mijn chef. Er was ineens niets meer goed. Bla, bla, bla .... Ik hoefde niet te vertrekken, maar ..... enz. Afgelopen week heb ik het besluit genomen om vervroegd met pensioen te gaan. Dat gaf een heel ander gevoel! Nu nog twee weken vakantie en dan ga ik op een geschikt moment mijn ontslagbrief indienen. Ik zit me nu al te verkneukelen op de moeilijke gezichten die ze gaan trekken!🤣 Het leven voelt weer een stuk beter aan en de zon schijnt.

Overigens vind ik La Mer, van Charles Trenet, ook een zomers nummer maar het woord zomer komt er niet in voor. De uitvoering van Ray Conniff is mijn favoriet.

20 uur geleden zei Juul:

Dit zijn platen uit m'n "jeugd' ( ik was 20 ) Het jaar 1967. Zomer? .....................geen idee.

Aan het eind van dat jaar kon ik ze gewoon uit de discotheek pakken. "ik was een geluksvogel"

============

Thank The Lord For The Night Time - Neil Diamond

Mirage - Tommy James & The Shondells

I Can See For Miles - Who

Baby I Need Your Lovin' - Johnny Rivers

Ain't No Mountain High Enough - Marvin Gaye & Tammi Terrell

Girl, You'll Be A Woman Soon - Neil Diamond

Bernadette - Four Tops

The Rain, The Park & Other Things Cowsills

How Can I Be Sure Young Rascals

Up-Up And Away - Fifth Dimension

Heerlijke muziek Juul Deze hoorde je op de kermis samen met sanfransisco .. meteen weer iets om te zoeken nu door deze topic Summer

Saillant detail: in veruit de meeste zomerhits komt 'summer' (of 'zomer') helemaal niet voor in de titel.

En de liedjes die met die zoekterm op je scherm verschijnen waren bovendien niet altijd zomerhits.

15 uur geleden zei Ben:

Ja, da's een prachtig nummer van na 31 Augustus 1974 (en daarom geen onderdeel van de "scope" van mijn programma toen), Ruud. En dankzij een "thuis opnemer" is er een tijd geleden een VCR videoband gevonden, opgenomen op een Philips N1500 type recorder, waar de videoclip opstond en op die manier heeft de AVRO die clip ook weer, want de originele opname was gewist.

Mooi verhaal Ben.

Ja er werd wat afgewist daar in Hilversum Ja zuster......

1500 VCR was een behoorlijk goede kwaliteit net als 1700. Beter als VHS.

• Author

Helemaal eens, Ruud. Ik heb hier een aantal N1500 en N1700 serie recorders staan en geniet steeds weer van prachtige video én audiokwaliteit.

Hot summer day is ook een prachtige, Robin. Die kende ik niet. Cruel Summer (Bananarama) en Long Hot Summer (Style Council) van Omni ook niet.

Een nummer dat eigenlijk ook wel tot mijn favorieten behoort is deze uit de tijd dat RNI en Veronica ermee stopten:

Ik ben al héél lang naar een videoclip van dit nummer.

10 uur geleden zei ruudam:

Mooi verhaal Ben.

Ja er werd wat afgewist daar in Hilversum Ja zuster......

1500 VCR was een behoorlijk goede kwaliteit net als 1700. Beter als VHS.

Even een nuance Ruud.

Dat wissen werd ingegeven door de financiën. Moet jij toch weten.

• Popular Post

Ik denk altijd terug aan de zomer van 1970 als ik "Love like a man" van Ten Years After hoor, er zit geen "summer" in de titel maar het was in Augustus 1970 vaak te horen op RNI, vooral Spangles Muldoon draaide 'm vaak. Vijftien jaar was ik toen in die zomer van 1970, single is me nog steeds dierbaar

O ja, en deze... "The free electric band" van Albert Hammond (Ook "summerloos"), dan gaan mijn gedachten naar de zomer van 1973...

Rob Out had ooit het nummer gespeeld en daarna gaf ie een hele reeks adressen op waar je lid van de V.O.O. kon worden, dat was o.a. bij "Randstad uitzendburo" in Eindhoven, daarna snel op de fiets en in de volle zomerzon de 6km naar Eindhoven gefietst en daarna was ik zowaar lid van de "Veronica Omroep Organisatie".... zomerhits, terugdenken aan iets leuks uit die tijd.... mooi toch!!!!

Henk Kruize

img344.jpg

hoes - 10 years after.jpg

Edited by Henk-Anna Loog

• Popular Post
9 uur geleden zei Ben:

Hot summer day is ook een prachtige, Robin. Die kende ik niet.

De groep It's A Beautiful Day is denk in Nederland het meest bekend met het nummer ''White Bird.''

De groep trad ook op tijdens het Holland Pop Festival (1970) in Kralingen Rotterdam, eind deze maand (al weer) 55 jaar geleden.

Hun optreden ging gepaard met hevig onweer na een ''Hot Summer Day''.

Written in Music
No image preview

Holland Pop 1970, Stamping Ground en Fifty Up | Written i...

Het is inmiddels vierenvijftig jaar geleden dat het legendarische Holland Pop Festival plaatsvond in Kralingen, Rotterdam. Het festival was het eerste grootschalige meerdaagse popfestival in de ope...

.. en wat te denken van het wondermooie "The Summer is over" van Dusty Springfield.

Iedereen kent wel de mooie jingle die Radio Veronica hiervan maakte!

Mvg, Frank

12 uur geleden zei Juul:

Even een nuance Ruud.

Dat wissen werd ingegeven door de financiën. Moet jij toch weten.

Ja, die 2 inch Ampex banden waren peperduur en Loeizwaar, ik heb ze zelf nog afgedraaid in een professionele Studio in Utrecht.

Maar alvorens te wissen had men ze kunnen kopieren naar een goedkoper semi professional consumenten systeem op 1 inch Bvb. Was het IVC systeem er al?

In muziekkrant Oor augustus 1981 schreef Hubert van Hoof een heel leuk artikel over zomerhits

en herinneringen aan zg zomerplaten, Wat toen al duidelijk werd was dat veel zg zomerplaten vaak

vast zitten aan persoonlijke herinneringen die iemand aan de zomer heeft en een bepaald nummer.

Dat nummer hoeft zelf niks met het onderwerp zomer te maken te hebben,

Dat nummer heb ik nog wel heb de oor jaargangen vanaf 1971 tot ongeveer 2000 compleet.

Summer in the city van The Lovin Spoonfull werd uitgeroepen tot beste zomerplaat allertijden!

Wie spreekt hem tegen??? Ik niet

Maar ik bewaar de beste herinnering aan A whiter shade of pale van Procol Harum

Dat nummer hoorde ik zo ongeveer elk uur uit de radio komen in 1967 .... Ik was toen 8 jaar.

Mooi verhaal Rob.

Ik heb ook nog zoveel plaatjes in m'n geheugen, wat te denken van "Groovin'" van de Young Rascals. Midden in de zomer van 1967......... Ik denk dan weer aan het zwemmen in de Loosdrechtse plassen met vrienden en vriendinnen,, verbranden en dan weer een paar dagen "ziek"...............Niet ingesmeerd.

Maar gelukkig wel "Groovin'" van de Young Rascals. Toen ik bij Veronica ging werken een paar maanden later heb ik gelijk de USA persing uit de discotheek "geleend'. (we hadden er toch 3). Ik heb 'em nog steeds.

Edited by Juul

• Author
  • Popular Post

Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen en Ron, die mag inderdaad niet ontbreken!

In Augustus 1971 stond er op het gedrukte exemplaar van de RNI Top 50 een advertentie voor een plaatje dat helemaal past in de categorie van Plaatjes met het woord zomer in de titel:

Sjefke - Zomer.jpg