Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

Nico Verbeek heeft in de periode 1965-1974 een aantal malen de Veronica studio's bezocht, is met een trip naar de MEBO II mee geweest en heeft een serie foto's gemaakt van de gestrande Norderney in april 1973. Ik heb een tijdje geleden zijn fotoboek geleend en heb inmiddels scans gemaakt van de fotoprints. Ik moet nog flink wat foto's bewerken maar de foto's van de Norderney op 't strand staan inmiddels op Flickr:

This is the hidden content, please

Edited by Ben

• Ben changed the title to Nico Verbeek's foto's van de gestrande Norderney (April 1973)
  • Author
  • Popular Post
9 minuten geleden zei Juul:

Ben wie is Nico Verbeek?

Da's een kennis van me. Op de website van Jon Myer staat nog meer materiaal van Nico:

• Author

Bedankt voor jullie reacties. Als ik die filmpjes en foto's van de boottochten bekijk zie ik best wel veel mensen met foto- of filmcamera. Er bestaat denk ik een redelijke kans dat er nog veel meer materiaal op zolders ligt of mensen hebben hun privé collectie bij B&G ondergebracht.

"of mensen hebben hun privé collectie bij B&G ondergebracht."

Bespeur ik hier een beetje narrigheid" Ben?

Bedoel je soms de inmiddels over bekende films van Ad die door de VOO eindeloos zijn uitgezonden?

Die liggen inderdaad bij B&G omdat de VOO destijds een Publieke Omroep was.

En trouwens mensen moeten toch zelf weten wat ze met prive materiaal doen? Ze hoeven toch niet alles in het publieke domein te laten zien? Als ik, wij, al onze foto's en documenten op internet "gooien" en er komt een boek uitgever of omroep die er gebruik van wil maken is het toch niet gek en dat wij daar een fee voor vragen om onze Stichting kosten af te dekken? Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerd en die komt iedere keer weer opzetten...........

Ik weet inmiddels als het over Veronica gaat precies wat er daar is, ( maar nog niet zichtbaar ) maar niets wijst op jou suggestie.

Op zolder zou kunnen en nog aannemelijk ook. Ik heb ook nog een Veronica collega die vele uren film heeft : " Ja, ik moet het nog eens uitzoeken ...." Is steevast het antwoord.

Edited by Juul

• Author
  • Popular Post
3 minuten geleden zei Juul:

"of mensen hebben hun privé collectie bij B&G ondergebracht."

Bespeur ik hier een beetje narrigheid" Ben?

Bedoel je soms de inmiddels over bekende films van Ad die door de VOO eindeloos zijn uitgezonden?

Die liggen inderdaad bij B&G omdat de VOO destijds een Publieke Omroep was.

Absoluut geen "narrigheid" van mijn kant, ik vrees dat je mijn woorden op een andere manier leest dan ik ze bedoeld heb.

Ik ken een aantal personen/verenigingen, die hun privé verzameling 8mm films bij B&G of een ander archief ondergebracht hebben. Zelf ben ik betrokken geweest bij het onderbrengen van de film uit 1959 van m'n geboortedorp bij het Gelders Archief, waar deze voor de komende generaties beschikbaar zal zijn. Voor de huidige generatie heb ik die op 4K kwaliteit laten digitaliseren en bewerkt en op youtube gezet. En daar heb ik heel veel mensen, en niet alleen de ouderen, die op de film voorkomen, maar ook hun (klein)kinderen een groot plezier mee gedaan (is mij meerdere malen verteld). Want, in een archief onderbrengen is prima voor de toekomstige generaties, maar toegankelijkheid voor een ieder die het nu wil zien heeft voor mij de prioriteit. Maar dat is mijn mening en ik respecteer een ieder die daar een andere mening over heeft.

• Author
  • Popular Post

Ik heb net nog twee zwart-wit foto's op publiekelijk zichtbaar gezet. Dat zijn foto's waar Nico zelf op staat, die ik in eerste instantie had gezien als privé. Dus zie hier op de voorgrond, de eigenaar van de foto's:

• Author
  • Popular Post

Ik heb net 9 foto's toegevoegd aan het album op Flickr met foto's van een trip naar de MEBO II. Deze foto's staan achter de foto's van de gestrande Norderney.

Het album vind je hier:

• Author
  • Popular Post

Nico bezocht de studio aan de Zeedijk in 1967 en 1968. Ik heb net aan het begin van het album 7 Z/W foto's toegevoegd van die bezoeken:

En in 1973 reisde Nico af naar Lapershoek, de dertien foto's van dat bezoek heb ik achteraan in het album toegevoegd:

Dit is de link naar het album op Flickr :