Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

Deze opname heb ik al eens eerder aangeboden maar de link is al meer dan 1 jaar verlopen en in die tijd zijn er veel nieuwe leden bijgekomen. Zondagmiddag 4 Maart 1973, de Peter Brain (=van Dam) show, gevolgd door de Caroline Club Request show met Ronnie Dolman en Steve England. het is een directe digitale kopie van de originele opname, door mij opgenomen in Geldrop. Opvallend is de nog prima geluidskwaliteit, ik nam het op met een 15cm goedkoop geluidsbandje wat verkocht werd door de brillenwinkel (!) "Rinck", het was BASF band op een merkloos spoeltje met alleen een "Rinck" sticker. Toch klinkt dit bandje na 52 jaar nog prima...

Ook is deze opname wel vaker aangeboden door andere forum leden maar dan gaat het om kopie-van kopie-van kopie, ik heb deze opname in de jaren 70 en 80 heel vaak gekopieerd voor andere zeezender fans.

Leuk detail, op 8' hoor je een commercial voor "WC-pijpen voor de fijnproever...", hoe verzin je het... dan op 41:20 in de Caroline Club een verzoekje van "Lidnummer 1002" ofwel Jelle Boonstra, die wij natuurlijk kennen van het jinglegenootschap. Als laatste op 50' de Caroline "Day by day" song met het live "Caroline koor"... ging nog net op het bandje.

Let wel even op, ik knipte in die tijd soms niet-favoriete platen uit de opname, dus soms is de plaat wat korter.

Radio Caroline - Zondagmiddag 4 Maart 1973 - live Peter Brain show - "Caroline Club Request Hour" met Ronnie Dolman en Steve England

pixeldrain
No image preview

Caroline 1973-03-04 PeterBrain-RonnieDolman-SteveEnglend-...

This file has been shared with you on pixeldrain

Veel luisterplezier

img359.jpg

Hoi Henk,

Misschien had ik 'm al eerder gedownload, maar toch maar weer gedaan.

Met good old Peter van Dam, wat een genot om te horen na 52 jaar en in deze kwaliteit!

Benieuwd of de brillen van Rinck uit die tijd nog gedragen worden 🤣

Bedankt!

Groet Cas

Caroline uit het begin van 73, veelbelovend zeker toen in Juni het Caroline 1 and 2 werd via 259 en 389. Nieuwe mast functioneerde zeer goed. Maar Caroline moest uiteindelijk toch voor financiele zekerheid kiezen en ging onderverhuren. Fraaie opname.

Paul de Haan.