August 12Aug 12 Popular Post In mijn garage kwam ik een klein donkerbruin typisch WW2 verzetskoffertje tegen: van mijn grootvader geweest.Na het overlijden van mijn moeder ''georven''.Er zat(en) geen bom of illegale krantjes of een morse-radio in, maar een hele stapel zwart-wit fotootjes.Een van deze fotootjes toont een vooraanzicht van het AVRO-gebouw aan, vermoedelijk met mijn moeder ervoor met een andere dame.De auto links is zo te zien een DeSoto na-oorlogs. Ik denk dat de foto zo rond 1950 is genomen. Voor de liefhebber!Omni This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
August 12Aug 12 Leuk, als geboren en getogen Hilversummer weet ik dit aanzicht maar al te goed. Als ik naar de middelbare school moest op de fiets kwam ik er langs
August 12Aug 12 Popular Post Bijzonder! Die belettering ken ik niet. In mijn herinnering zag het er uit zoals hieronder (foto van Wikimedia Commons). Dat beeld hangt er trouwens nog steeds. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
August 13Aug 13 Popular Post 19 uur geleden zei Will Stevens:Bijzonder! Die belettering ken ik niet. In mijn herinnering zag het er uit zoals hieronder (foto van Wikimedia Commons). Dat beeld hangt er trouwens nog steeds. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De belettering met het door Peter Starreveld ontworpen beeldhouwwerk De Zaaier is in 1957 ter gelegenheid van 25-jarig jubileum aangebracht.
August 13Aug 13 Dank voor die info. Voor wie nog iets zoekt: het pand is te huur. 😀 This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Ik vind het jammer dat ze het niet gewoon in gebruik hebben gehouden, zoals het Broadcasting House van de BBC in Londen en het monumentale pand van de Franse publieke radio in Parijs. Edited August 13Aug 13 by Will Stevens
August 14Aug 14 Is ooit sprake van geweest maar niet door gegaan want meneer Kroymans zag er toch maar van af.........................................
August 14Aug 14 13 minuten geleden zei ruudam:Is dat Kroymans, de dealer van dure autoos in Hilversum.Jazeker. Ik praat je nog wel een keer bij. Edited August 14Aug 14 by Juul