Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Radiotrefpunt

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RNI FM opnamen afkomstig van Off-shore Radio Sound

Featured Replies

Ik heb gisteren een set banden van Helmut gekregen waar een aantal RNI FM opnamen van 30 en 31 Augustus 1974 tussen zitten. Op die banden zit deze sticker:

This is the hidden content, please

Wie van jullie weet wie of wat deze Off-shore Radio Sound is/was?

2 uur geleden zei Ben:

Wie van jullie weet wie of wat deze Off-shore Radio Sound is/was?

Hopelijk is het nog te traceren, maar eind jaren 70 en in de jaren 80 waren er veel van zulke bandjesverkopers die onder de meest fantasievolle namen cassette's en (soms) R-2-R banden verkochten met 1e, 2e, 3e of nog hogere generatie kopie zeezender opnames. Vaak nog gemixt met meeuwengeluidjes of, en dat was nog erger, middengolf opnames en die werden dan gemaakt in een "nep-stereo" versie, links heel veel hoog en rechts heel veel laag. Niet om aan te horen... en dan heb ik het nog niet over azimuth fouten en snelheids variaties....

Groet

Henk Kruize

• Author

De kwaliteit van deze opnamen is prima. Op 9.5 cm/s op een twee sporen recorder opgenomen.

• Author

Dat hoeft niet dezelfde persoon te zijn, Omni. Bij verhuizing bijvoorbeeld kon je niet altijd je nummer meenemen (beperking van de nummer analyse in het KPN netwerk in die tijd met nog veel oude centrales).

• Author

Dankjewel, Douwe! De naam komt me wel bekend voor. De kwaliteit van de opnamen is prima, de conditie van een paar van die banden na zoveel jaar helaas niet meer 😒 Maar... het zijn opnamen die we allemaal al hebben, dus dan geeft 't niet.

10 uur geleden zei Albatrosstudio:

Niet mijn vriend

Dat had ik met Aad Jansen in 1979, een paar zeer onaangename ervaringen, laten we het zo samenvatten "He was only in it for the money..." en daarna heb ik dat boek gesloten.

Henk Kruize