Jump to content

Paul de Haan

Members
  • Content Count

    1,536
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Paul de Haan last won the day on August 11 2016

Paul de Haan had the most liked content!

Community Reputation

2,455 Excellent

About Paul de Haan

  • Rank
    Ex deelnemer dit forum.

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Schildmeer Aan Zee
  • Interests
    Stilzwijgend meelezer.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hartelijk dank Melle, ik was onderweg van Zoutelande Zeeland naar Groningen, kon niet luisteren. De schepen zijn dood, lang leve de schepen....
  2. Ik ben alleen programmamaker Theo. op de site staat een E mail adres voor allerhande vragen.
  3. Radio 0511, 747 - 1485- 1602- internet en Kabel Friesland. Beloofd is beloofd, geen 31-8 fragmenten meer, die zijn vanaf medio Juli volledig aan bod gekomen bij Radio 0511. Wel om 1800 uur "des 31 augustus's" platen en tussen 1900 een uur lang de beste rock and classic rock in een special met Bob Seger and tge Silver Bulliband. Paul de Haan.
  4. Radio 0511 zaterdag 24-8-2019 45 jaar na dato: Radio 0511 zaterdag 24-8-2019 tussen 1800 en 2000 uur terugkijken naar 31-8-74 onder het motto 45 jaar na dato. In het eerste uur fragmenten uit het archief Stichting Norderney, <accoord Juul > . We horen oa het marifoonverkeer tussen de Veronica tender en de Norderney, de tender zojuist vertrokken uit Skeveningen met olie, water en aflossers. Van Veronica , Noordzee en Atlantis verscheidene fragmenten maar niet de te bekende eind toespraken. In het tweede uur het doorgaan vanaf de Mi Amigo, Caroline en Mi Amigo nu sinds 29-8-74 weer verankerd voor de Engelse Essex coast. Op de foto uit medio augustus 74 , met telelens ongetwijfeld, de boordlichten van de Mebo, Mi Amigo en Norderney. Medio september 74 was er slechts 1 boordlicht te spotten, die van de Norderney nog tot augustus 1975. De Mebo en Mi Amigo waren vertrokken van hun positie zo’n 4 mijl uit de kust van Skeveningen om er nooit meer voor anker te gaan. Ik produceerde de uren voor Radio 19 in Belgie in 2013. Paul de Haan.
  5. Hier is de enigszins zo goed mogelijk verbeterde versie https://wetransfer.com/downloads/cda960ce2a5cce9b22cfd06a4dc6e3ef20190820135609/c160cae369ee4eca29c54f5a7631eff520190820135609/6d3ef0 1 item 19081989 Caroline 1000-1400 de Overval ..mp3 517 MB
  6. Ik herken de opname < Radio 819 laatste Texas top 40> , door mij verbeterd qua kwaliteit en één week geleden via Radio 0511 in een special gedraaid op zaterdag tussen 1900 en 2000 uur. Herkauwen is het kenmerk van vele zeezender opnames die her en der aangeboden worden. Om het feestje nog completer te maken zal ik met de opname aan de gang gaan. Snelheid correctie en verbetering kwaliteit. Bekende opname uit archief A-Z anorak. Als het lukt upload ik.
  7. Seagull is tussen 1900 en 0700 op de AM frequenties en 0511 van 0700-1900 op de AM frequenties. 0511 24/7 via internet en Kabel Fryslan Noord.
  8. Radio 0511 zaterdag 17 augustus 2019 tussen 1800 en 2000 een special in het kader van 45 jaar na dato, twee uur lang het RNI geluid 1970-74, eerder uitgezonden in Belgie KFM 2015, presentatie en productie Paul de Haan. Beluisteren via 402, 202 en 188 meter middengolf alsmede Kabel Friesland en internet stream. Reuring op de Noordzee in de zomer van 1970. Het was zo overzichtelijk sinds 1959, de deunen van Veronica waren inmiddels gerespecteerd en gewaardeerd en wat belangrijker was gedoogd door de politiek , totdat plotsklaps begin 70 een explosie in een verffabriek voor anker ging 4 mijl uit de kust van Skeveningen en iets verder dat leuke Groninger coastertje de Zeevaart als King David ook voor anker ging. Wat een onrust. De start van zowel RNI als Capital Radio was hakkelend en strompelend. Zaterdagavond op Radio 0511, erkend LPAM stations, tussen 1800 en 2000 pakken we de draad op in circa juni 1970 vwb RNI, Capital nemen we niet mee. Tussen 1800 en 2000 uur staat centraal Radio Nordsea International RNI . Het programma werd in 2015 uitgezonden door KFM in Belgie en is geproduceerd en gepresenteerd door Paul de Haan. In deze twee uren vanaf juni 1970 oa de misplaatste bemoeienissen van RNI met de Britse verkiezingen. De Mebo moest door een contractule verplichting verkassen naar een positie voor de Engelse Essex kust en veranderde kort van naam en werd Caroline. Onbegrijpelijk dat Me en Bo zich overlieten halen door de Ier deze naam te voeren, de Engelsen stoorden er vrolijk op los. In een fragment richt één van de deejays zich tot de nieuwe 18+ kiezers om vooral te stemmen en dan wel te kiezen voor een partij die voor , althans zo dacht men, de invoering van commerciele radio zou zijn en bij verkiezings overwinning dan ook de storing zou stoppen. We weten beter, en de heren Me en Bo hadden ook beter moeten weten. Met de staart tussen de benen keerde men terug naar Skeveningen. Prima station overigens om naar te luisteren RNI deel 1 in 1970, feitelijk een voortzetting van Caroline South International uit de nadagen augustus 67 tot maart 68. Maar het leverde geen cent op, de commercials werden niet betaald, we kennen de grote namen nog die men voorbij liet komen maar het was financieel gezien armoe troef. Wederom leende een vriendelijk oudere Nederlander die in de textiel zat geld , veel geld. Wel onder voorwaarde dat de Mebo moest zwijgen , aldus geschiedde in september 1970. Het broodje aap verhaal dat men als reden hanteerde bracht velen in tranen, ook dj Stephen Lad strompelde en verslikte zich in zijn woorden, mischien te veel koffie gedronken. De textielbaron kreeg de sleutels van het schip en paste er goed op, er werd een tijdelijke bemanning aan boord gezet en het scheelde weer een zeezender voor de NL kust. Ongestoord kon men de eigen activiteiten , oa sokken breien, voortzetten totdat Me en Bo in het voorjaar dmv avontuurlijke streken hun Mebo weer in bezit kregen en de masjienerie aanboord weer tot leven riepen. Een schoonzoon van de textielbaron liet geen steken vallen en samen met een collega schavuit zetten zij de NL talige RNI neer vanaf voorjaar 1971. De Engelstalige uitzendingen beperkten zich tot de avonduren. In maart 72 hoorden we oa AJ Beirens aankondigen dat in maart 270 meter in gebruik zou worden genomen voor Engelstalige uitzendingen, helaas kwam er niets van. Noordzee NL werd intussen een goliede geldmasjien en bracht Ferry Maat op het goede pad naar succes, ook na de zeezender periode, dat het zou eindigen stond ook in 1972 al wel vast. We horen het vakmanschap van Maat en ook het vakmanschap van ex Caroline en Manx Radio marinebbroadcaster Don Allen. De prachtige gecultiveerde stem van Louise van het eiland Man maakte vele prachtige non stop uren maar ook een schitterende RNI Station ID. Graham Gill, wie kent hem niet, belandde ook op de mebo 2 en maakte op zijn wijze schitterende radio en dat zeezender jocks ook anoraks zijn bewijzen Robin Banks en Bob Noakes in een oergezellige roundtour op de Mebo 2 in augustus 1974. we horen hoe Don Allen op geheel eigenwijze zijn laatste show begint met alle naamjingles die hij in de cartmasjien kon douwen, Ferry Eden probeert sinds die dag 30 aug 1974 krampachtig dat record te verbeteren....eigen naamjingles pushen. Ten slotte in deze twee uren op zaterdag 17 augustus tussen 1800 en 2000 uur op Radio 0511 horen we hoe van Amstel en de Graaf op de vroege zaterdagochtend live vanaf de Mebo 2 de laatste breakfastshow voor de NL service maken. Na sluiting van RNI zouden we nooit meer iets van het station horen, hoe het met de Mebo 2 afliep weten we. Op de foto’s zien we hoe een bijna 18 jarige PdH < met stropdas? > met verbazing een elpee bestudeert tijdens een bezoek aan de Mebo 2 op 7 augustus 1970 alsmede enkele andere foto’s met de bekende hoofden in oa de productie studio aanboord, helaas en grijze mistige dag, maar wat een belevenis. Paul de Haan. Augustus 2019.
  9. Nee. Er is een veel eenvoudiger oplossing maar die blijft onder de pet.
  10. KDRI the Drive profileert zich als Drive station en noemt ook nadrukkelijk de AM frequentie op de website. Lange afstanden daar in het Zuiden van de VS, men roemt het bereik van de middengolfzender op 830 khz, op de website wordt ook aangegeven dat aan de soundprocessing van de middengolfzender gewerkt wordt. Het station target lange afstand autorijders. Dat brengt mij terug naar 1984 en de nadagen van het legendarische Drake Top 40 station KHJ, home of Robert W Morgan. KHJ was tussen 1965 en 1980 op 930 khz het onbetwiste top 40 station in Los Angeles. Het station verloor de strijd tegen de FM stations en nam twee maatregelen; het eerste was AM stereo en men introduceerde Carradio KHJ, 24 uur per dag iedere 10 minuten traffic updates afgewisseld met prima muziek voor onderweg. In mijn oren klonk het als een klok. Hier is een aircheck uit eind 84 in AM STEREO, jawel. https://jumpshare.com/v/lLSxtvTqGpbf77u1JMVd KDRI klinkt goed maar echt nieuw is dit format niet, het is een doorontwikkeling van Easy Rock, the softer end of classic rock. De oorsprong van Easy Rock ligt in de eind 60er jaren toen veel top 40 AM stations hetzelfde programma ook op fm uitzonden. Daar kwam een verbod op en ziedaar uit de hoge hoed kwam op de fm het alternatief FM rock. Voorbeeld: WABC AM 770 top 40 format, WABC FM werd fm album rock. Eerder vanavond presenteerde een vrouw op dezelfde laid back manier zoals we dat van Jessie Brandon hoorden in 1984.
  11. Bedankt. LPAM is all about frequenties delen en dat werkt. Hier nog enkele foto's van 14 dagen geleden, het verplaatsen van de 747 zender vanaf de Jenni Baynton naar de landlocatie.
  12. Dank je. Op 17 en 24 augustus besteed ik nog twee keer aandacht aan de zeezenders op 0511 onder het motto 45 jaar na dato, zaterdags tussen 1800 en 2000 uur. Heb mijzelf beloofd het onderwerp dan te laten voor wat het is via 0511.
  13. Bedankt voor de informatie. Ik verbaas mij ook over de ontvangst van mijn autoradio, simpel standaard in recente Toyota, prima middengolfontvangst.
  14. Heb je details over welk type ontvanger? Thuis of in de auto. Indien thuis externe antenne?
  15. Bedankt Juul. Vriendenclub sinds 2004.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.