Jump to content

Leen1956

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

About Leen1956

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Een leuk punt van discussie is of de verwijswoorden naar 'schip' mannelijk of vrouwelijk moeten zijn. Dat is kennelijk niet helemaal eenduidig. Zie het volgende citaat dat ik tegenkwam op: https://onzetaal.nl/taaladvies/het-schip-en-haar-zijn-reis/ "Waarom is de zin 'Het nieuwe schip liep tijdens haar eerste reis op de klippen' fout? Het geslacht van schepen is in het algemeen toch vrouwelijk? Nee, het woord schip is onzijdig: we spreken over het schip. Naar onzijdige woorden wordt niet met haar maar met zijn verwezen: 'het schip en zijn bemanning', 'het bestuur en zijn beslis
  2. Hierbij nog een begin- en een eindjingle die gebruikt zouden zijn in de periode dat men bij Veronica voor het eerst met nieuwsuitzendingen begon. Helaas heb ik geen fragment kunnen vinden waarin ze daadwerkelijk gebruikt worden. Ik heb dus niet kunnen nagaan of bovenstaande werkelijk waar is. Wie weet meer? https://pixeldrain.com/u/xvFcXgAm https://pixeldrain.com/u/FfQHUAQ3
  3. Hierbij een montage van Radio Veronica met het nieuws van 27 oktober 1972 om 17:00 uur. Hierin worden dezelfde jingles gebruikt als bij het BBC Radio One News in 1968. In dit bulletin wordt echter geen aparte weerjingle gebruikt. De begin- en eindjingle in de bijlage is gebruikt tot aan het einde op 31 augustus 1974. Ook nog bij het allerlaatste bulletin halverwege het laatste uur. Misschien kan Juul de geschiedenis eens vertellen van de nieuwsjingles die gemaakt zijn uit Dragnet en Rawhide van Frank Chacksfield & His Orchestra. Dit zijn waarschijnlijk eigen Veronicaproducties. B
  4. Werd rond dezelfde tijd ook door BBC Radio One gebruikt, meen ik.
  5. Hoi Leendert, Nadat Caroline gestopt was als zeezender is de Voice of Peace toch nog een paar jaar in de lucht gebleven als ik het goed heb? Grtz, Leen1956
  6. Louis, Erg leuk en interessant deze verhalen. Zo terugkijkend zijn het toch wel barre omstandigheden waaronder jullie de programma's maakten. Alle lof voor de doorzetters! Grtz, Leen1956
  7. Lijkt me nautisch welhaast onmogelijk. Dit gezien de staat van het schip. Denk aan het ontbreken van ballast. Zit die zijdeur er trouwens nog in? Groet, Leen
  8. Hierbij een link naar een Youtube-filmpje wat illustreert hoe de zee tekeer kan gaan. Je ziet de Ross Revenge, gefilmd vanaf de Communicator. Haast ongelooflijk dat de originele mast nog zo lang op de Ross Revenge heeft gestaan. De materiaalbelasting moet enorm zijn geweest. Grtz, Leen Nog een filmpje over de soms barre omstandigheden op de Noordzee. Op 3.51 is trouwens te zien dat de ankerketting bij deze wind en golven nog niet strak komt te staan. Dit waarschijnlijk door het hoge gewicht en
  9. Vooropgesteld dat ik geen enkele nautische ervaring heb, lijkt het me dat een schip tijdens behoorlijke stroming en storm juist van het anker weggeduwd wordt en dat daardoor de ketting strakker komt te staan en dat dien ten gevolge het anker zich steviger ingraaft tot het moment dat de trekkracht zo groot wordt dat het anker gaat krabben. Dan wordt ook het gewicht van de op de bodem liggende ketting meegezeuld. Al met al is er nog een flinke weerstand waardoor het schip niet zo heel snel van zijn vaste ankerplaats zal wegdrijven. Er is dan ook nog steeds de kans dat het anker weer
  10. Lijkt me een soort isolator voor een antenne-installatie om de (regen)waterstroom langs de antennedraad te onderbreken. Komt 'ie van de Ross Revenge? Grtz, Leen
  11. Rob en Juul, bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Leen
  12. Inderdaad bedoel ik de voet die nog aan de buis op de allereerste foto zit. Leen
  13. Wel een apart geval dit. Hij is kennelijk met voet en al verwijderd. Lijkt me een omslachtige werkwijze. Grtz, Leen
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.