Jump to content

Leendert Vingerling

Donate
  • Content Count

    748
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Leendert Vingerling last won the day on August 28

Leendert Vingerling had the most liked content!

Community Reputation

2,000 Excellent

1 Follower

About Leendert Vingerling

  • Rank
    Expert

Recent Profile Visitors

3,792 profile views
  1. Leuk dat je dit vraagt. Ik heb destijds de commercial aangebracht. Ben ook naar Texel gegaan .Eigenaar Bob Rienks wilde alleen adverteren op voorwaarde dat hij het schip kon zien. Hij wilde zeker weten dat er geen sprake van oplichterij was. Een moeilijke situatie, want het is best wel een risico als een buitenstaander zoals Bob weet waar vandaan we naar het schip voeren. Uiteindelijk is het goed gegaan. In het Belgische Nieuwpoort aten we na terugkomst in een restaurant waar hij voor het eerst kennis maakte met ‘steengrillen’. Zijn zakenpartner en restauranthouder was dermate onder de indruk, dat hij het in Nederland als eerste introduceerde en dankzij de rechten er goed aan heeft kunnen verdienen. De commercial is gemaakt door Hendrik van Nellestijn van Simrek. Een subliem bedachte korte spot, die goed bleef hangen. De laatste keer dat ik Hendrik sprak was hij bezig met een product dat de bijenstand weer kon laten groeien. Iets heel anders dus. Salut Leendert
  2. Ik ken hem niet van de periode van 1972, maar vanaf 1983. Een mens verandert niet zijn 'maniertjes' en daar kan ik aan zien dat het inderdaad Peter Chicago is. Het in de handjes wrijven, de armen over elkaar en de wat houterige motoriek zijn duidelijk herkenbare trekken. Het moet ergens in de zomer van 1972 zijn geweest, omdat mede bezoeker Arnold Layne(=Roger Scott) pas in april 1972 voor RNI ging werken. Chicago zat in september al op de Mi Amigo, die ook voor de kust van Scheveningen werd 'geparkeerd'. Bijgaand een foto van Chicago in de studio aan boord van de MEBO 2 met Tony Allan en Terry Davis. Foto is van Paul May http://www.offshoreradio.co.uk/album103a.htm Salut Leendert
  3. Vroeger was alles in een auto' mechanisch'. Met een paar steeksleutels kreeg je alles weer aan de praat. Tegenwoordig is het elektronisch en het kost bakken met geld om het te repareren. Hier Frankrijk kun je nog met een glimlach met een paar biljetten afrekenen. Dus zonder factuur. Scheelt meer dan een slok op een borrel. Ik regel ook voor enkele klanten het onderhoud van luxe auto's .Was onlangs bij Ferrari in Cannes. Stonden daar medewerkers in de Ferrari kleding, dus met rood shirt en een rode broek' en met witte handschoenen.. Even wakker worden. Een rode broek in een garage.!! Allemaal flauwekul natuurlijk, maar je betaalt wel voor deze poppenkast. Tarief was 145 per uur... Hetzelfde 'circus' ervaren bij Porsche of Aston Martin. In wat voor wereld zijn we terecht gekomen? salut Leendert
  4. Juul, Waren er ook 'werkbezoeken' van de Mi Amigo medewerkers? Dus van Radio Caroline, Atlantis en Mi Amigo? Overigens een leuk filmpje dat een goede impressie geeft hoe gemoedelijk de medewerkers van concurrerende radioschepen met elkaar omgingen. Doet me denken aan de tijd in het Engelse Knock Deep waar de schepen van de stations van Radio Caroline/Monique en Laser 558 vlak bij elkaar lagen(1984-1985). Ook toen waren er over en weer bezoekjes met de rubberboot .Zie foto met Laser dames Jessy Brandon en Holly Michaels op weg naar de Ross Revenge . En de bezoeken aan boord waren zeer gezellig, vooral door de alcoholische versnaperingen... Geen enkele vorm van vijandigheid. Ik zie nog niet zo snel Ajax fans gemoedelijk naar Feijenoord supporters gaan... Salut Leendert
  5. Rieni, Dezelfde vraag heb je ook gesteld op 18 juli 2019. Daar heb ik toen een antwoord op gegeven met foto's. Klik op de link daarover: Salut Leendert
  6. Niet veel. Met de Aegir ongeveer 800-1000 Watt. De eerste test uitzendingen waren met 200-300 W Op de Martina : Maximaal vermogen was 600- 700 W. Het waren voornamelijk voormalige Marconi legerzenders uit Belgisch Kongo. Bedoeld voor de communicatie. Deze zenders waren goedkoop en werden voor ongeveer 500 gulden gekocht.. De zendertechnicus moest nog wel veel aanpassingen doen, om uiteindelijk er een echte middengolfzender van te maken. Dit lukte niet altijd, vandaar dat Delmare ook vaak uit de lucht was. Salut Leendert
  7. Nee, het is Jack Duijzer. Ook in de Gooi en Eemlander is zijn naam zo geschreven. Jan Kat schreef zijn naam helaas niet op de juiste manier. Wellicht ben je in de war met een plugger, zanger of producer? Salut Leendert
  8. Martin, je mag door naar de volgende ronde. Inderdaad. Het is Jack Duijzer Een vriend van de helaas te vroeg overleden Jan Kat uit Hilversum. Jan werkte voor Delmare onder de pseudoniem John Anderson. Jan legt in het Delmare dossier uit hoe het destijds begon: ... Ik woonde nog bij mijn ouders in Utrecht toen ik in mei 1974 via de 27 mc in kontact kwam met Jack Duyzer. Jack was blind maar zijn handelen leed daar niet echt onder, hij was een gezellige extraverte jongen, niet vies van een pilsje en bekend bij een grote groep Utrechtse ‘bakkies’ gebruikers. Na zijn opleiding op het blindeninstituut Bartelomeus in Zeist ging hij werken als laborant in het Academisch Ziekenhuis in Utrecht, hij woonde daar intern. Na 2 jaar maakte een allergie door het werken met chemische stoffen daar een einde aan. Dick van Amstel (Dick Heuff) was in het bezit van Sonovox apparatuur en leerde Jack ermee werken. Sonovox bestond uit twee telefoontjes die op de hals ter hoogte van de stembanden werden gedrukt. Uit de telefoontjes kwamen bijvoorbeeld synthesizer tonen door het bewegen van de stembanden. In samenspraak met de mond wekte men het typische sonore geluid op en een microfoon voor de mond legde dit vast. Steve England was op dat gebied een ware virtuoos te noemen. Landelijke bekendheid kreeg Jack toen zijn jingles konden worden beluisterd in verschillende programma's op Radio Noordzee, Radio Caroline en Radio Mi Amigo van Norman Barrington en Bob Noakes, in Hof van Holland van Ferry Eden en op Hilversum 3 in het programma van Ferry Maat. Op 31 januari 2005 verscheen er in de Gooi en Eemlander nog een triest artikel over Jack . Zijn blindegeleide hond werd door een vuurpijl getroffen en raakte in paniek en sleurde Jack mee. Die brak veel botten. Hij kan nu alleen nog op krukken lopen. Mediapages heeft dat artikel toen geplaatst. Jack heeft ook veel jingles opgenomen met Hans Knot( jawel, de enige echte 'Goeroe uit het Hooghe Noorden'). Hans deed de productie en leverde de beugelflessen om de stem te smeren... https://www.mediapages.nl/nieuws-archief/archief-2006/406-jack-duijzer Salut Leendert
  9. Dag Jan, Het antwoord is nee. In discotheek Old Vic werkte een Nederlander, die bevriend was met een kennis van Fred Bolland. Die zorgde voor het doorsturen van de Delmare post naar Nederland. In dezelfde bar/discotheek ontmoette Fred Bolland, de Spanjaard Paco Lopez. Hij werkte voor een bank. Het verhaal van de bootreizen naar Gibraltar met een boot(Sch 54/Epivan) waar Lopez de eigenaar van zou zijn, is door Fred natuurlijk achteraf 'gemaakt' om de boot op te kunnen eisen. De Officier werkte niet mee. Zelfs na het tonen van de eigendomspapieren. Salut Leendert
  10. Ferry schrijft nu een boek over de hele Mi Amigo geschiedenis. Delmare zit nog in het 'vat'... Salut Leendert
  11. Het is mij niet bekend wie de Epivan, de voormalige Scheveningen 54, na de inbeslagname uiteindelijk heeft gekocht/gesloopt. In het kort zal ik uitleggen wat er speelde: Er is door Fred Bolland een rechtszaak tegen de Staat der Nederlanden aangespannen uit naam van de Spanjaard Juan Francisco Lopez uit Marbella. Dat was een relatie van een Spaanse vriend van Fred. Lopez wilde een schip dat kon worden gebruikt voor bootreizen van Marbella naar Gibraltar, zodat de Spanjaarden daar belastingvrij hun inkopen konden doen. Fred kocht voor hem een boot via Gerard van Dam. Bolland kreeg het geld van Lopez, gaf dit aan van Dam die de Scheveningen 54 wist te kopen van een zekere J. de Groot uit Schiedam . De registratie vond plaats op naam van Lopez, die daarmee dus eigenaar werd. Het schip werd echter voor andere doeleinden gebruikt... Zijn vriend wist niet dat van Dam zijn schip oneigenlijk had gebruikt. Na de inbeslagname voerde Bolland daarom diverse processen die hij keer op keer verloor. Uiteindelijk werd de Epivan in mei 1982 door de Staat verkocht. Onbekend is of dit een sloper was. Hoogstwaarschijnlijk wel. Na aftrek van de bewaarkosten door de Dienst der Domeinen zou de waarde nog amper 4000 gulden bedragen. De Aegir werd inderdaad door Van der Marel in Ouwerkerk gesloopt. Gerard en ik hebben daar nog de bodemplaat gezien.( zie foto) Niet veel later kocht van der Marel voor 5000 gulden op een veiling van de Dienst Domeinen ook de Martina. Deze werd ook door hem gesloopt . Daar heb ik geen foto's van. Van der Marel is de onbetwiste' hofsloper' geworden van schepen van zeezenders. Salut Leendert
  12. Zeer interessant. Een sticker. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Curieus. Een correctie van je beschrijving is helaas nodig. Deze is onjuist. Het blijft een hardnekkig misverstand dat het eerste zendschip van Veronica de naam Borkum Riff' droeg. Het schip heette 'Veronica'. Staat in de officiële scheepspapieren en daarom ook op de boeg. Kijk maar. Voor deze naamsverandering heette het schip wel ' Borkum Riff' . Als je gescheiden bent en je komt een' nieuwe' vrouw/man tegen, dan gebruik je toch ook niet de naam van je 'ex' ? Dus graag aanpassen. Salut Leendert
  13. Waarom heb je "eigenaresse" tussen leestekens gezet? Volgens de laatste berichten in de Spreekbuis is Nimet Akdemir nog altijd de eigenaresse. https://www.spreekbuis.nl/eigenaar-veronicaschip-de-norderney-het-schip-staat-niet-te-koop/ Na lezing van de reacties op het artikel is het me nog duidelijker geworden, dat het met de Norderney nooit meer iets zal worden. Het zou dan nog kunnen via een soort 'Scheveningen Pier' constructie. Verkopen voor een euro met de verplichting het te onderhouden. Het enige waar ik aan kan denken is dat Talpa dit doet. Veronica is een onderdeel van dit mediabedrijf. Maar waarom zou Talpa dit doen? Het schip zal een onkostenpost vormen op de balans en voegt geen meerwaarde toe aan het bedrijf. Dus de vraag stellen is hem beantwoorden. Salut Leendert
  14. Ik had het over de klemtoom bij 'Dolfirodam', omdat ik die afwijkend vind van de klemtoon gebruikt bij dolfinarium. Ik heb niet iets 'vreemds' gehoord in zijn uitspraak over Scharendijke. Ik ken diverse Zeeuwen en die gebruiken soms een iets andere uitspraak van een woord, dan 'de rest' van Nederland. Ik denk dat het de 'randstedeling' niet zal zijn opgevallen. Die weet niet beter. Salut Leendert
  15. Ik zou de klemtoon ook anders gelegd hebben. Het is een samenvoeging van Dolfinarium en Rotterdam . Misschien hoort het daarom ook wel zo. Ferry is altijd een' zeer precies mannetje' geweest en ik kan me niet indenken dat hij zich niet goed zou hebben geïnformeerd. De vele boeken die hij heeft geschreven weerspiegelen zijn karakter. Secuur, precies, correct. Salut Leendert
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.