Jump to content

Leendert Vingerling

Donate
  • Content Count

    1,089
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Leendert Vingerling last won the day on December 20 2019

Leendert Vingerling had the most liked content!

Community Reputation

3,363 Excellent

2 Followers

About Leendert Vingerling

  • Rank
    Expert

Recent Profile Visitors

8,096 profile views
  1. Dag Juul, Op de eerste foto in de messroom vlnr: hoofd met krullen is van Caroline dj Simon Barrett. Hij was als 18 jarige correspondent voor het Engelse popnieuws in het Popjournaal van Lex Harding. Simon werkte voor een Engels poptijdschrift. Dan met de microfoon: Johnny Lewis. Zat ook op de Mi Amigo onder een andere naam: Stephen Bishop, vervolgens Tony 'the Fisherman'. Een fan die later ook als kapitein aan boord heeft gediend. Rechts van hem Peter Philips, die met zijn donkerbruine stem de bijnaam' The BBC Worldservice' kreeg.
  2. Caroline 21st Birthday Celebrations APR 7 1985 Mooie compilatie van programma's die een speciale herinnering oproepen. Ik heb het misschien al eens eerder vermeld, maar we waren toen aan boord gebleven na een bevoorrading. Er werd een dart competitie gehouden in de mess room. Chris Pearson zat in de Caroline studio boven en er was af en toe contact met Johnny Lewis en Simon Barrett in de mess room. Marjo houdt de microfoon vast voor Simon en Fiona Jeffreys zou de 'beker' uitreiken. Schipper Tony 'the fisherman' mocht na afloop de winnaar bekend maken(zie f
  3. Dat schijnt niet helemaal te kloppen. Nico Volker heeft tegen mij gezegd ,dat hij de generator heeft betaald in ruil voor gratis promotie van zijn drive-in show. Hij heeft het geld aan Fred gegeven en die heeft hem afbetaald bij de leverancier. Bijgaand foto's van de generator inladen op de werf in Scheveningen en aan boord van de Mi Amigo Salut Leendert
  4. Beste Anouschka, Dat is geweldig goed nieuws. Fijn om dat te horen. Heb vroeger met je moeder spannende Radio Delmare avonturen meegemaakt en daarna nog de periode dat ze in Kapelle en Wemeldinge woonde en een winkel had. Gerard van Dam vertelde mij dat hij gehoord had dat je moeder een dodelijk auto ongeluk op de Zeelandbrug heeft gehad, waarbij zij om het leven is gekomen en de kinderen het overleefd zouden hebben. Dat verhaal klopt dus gelukkig niet. Het bericht is zoals je kunt zien al meer dan vier jaar geleden geplaatst. Ik zal de tekst
  5. Wat vliegt de tijd toch. Alweer zes jaar geleden. Het is goed dat er registraties van herinneringen zijn. Toen 'Warenhuis Wim' de vragen stelde was het alweer 36 jaar geleden dat de Delmare avonturen zich afspeelden. De beide Ronald's vertellen het zeer beeldend. Niet alles klopt, maar dat is verklaarbaar door de lange periode die er inmiddels was verstreken. Het geheugen is nu eenmaal selectief. We zagen elkaar weer op een radiodag in Amsterdam(zie foto) Delmare heeft nooit veel 'zeezender' aandacht gekregen. Waarschijnlijk omdat het kortstondi
  6. Mee eens. Hij heeft ook nog een korte periode programma's voor de WOS (jou wel bekend) gemaakt. Ron Koene leidde begin 90 er jaren de WOS en kende Dick van de Haagse radiopiraten en natuurlijk radio Monique. Dick had geen rijbewijs en was afhankelijk van het openbaar vervoer. Het was een ramp voor hem om de bus te nemen van Den Haag naar de studio in 's Gravenzande. De bus was of te laat, of te vroeg, of was uitgevallen. Ron heeft hem af en toe opgehaald of weer naar Den Haag gebracht. Hij kreeg 25 gulden per uur plus een onkostenvergoeding voor de bus.
  7. Ik herinner me nog dat ik Dick voor de eerste keer ophaalde in Den Haag. Voordat we weg reden naar de tender in Nieuwpoort in België , schonk zijn vrouw een borrel in. Dat mocht toen nog. Was niet verstandig met een autorit van 2.5 uur voor de boeg. Zijn vrouw Sylvia had de broek aan en Dick vond dat wel best. Zolang hij maar met radiozaken bezig kon zijn, maakte het hem niets uit. Dick vond ik een 'aparte vogel'. Hij viel op, door niet op te vallen. Er zat helaas niet veel initiatief in hem. Hij had een uitstekende stem en had zich verder kunnen ontwikkelen, maar 'he
  8. Als de Mi Amigo niet zou zijn gezonken, dan zou er een 'transitie' hebben plaatsgevonden van het station naar een ander schip. Net zoals Radio Veronica in 1964 van het schip de' Veronica ' (let op: dus niet de Borkumriff) afscheid nam en haar uitzendingen voortzette vanaf het nieuwe schip de' Norderney'. Eind 1977 bleek al dat de Mi Amigo haar beste tijd had gehad. Toen in 1978 Tack zijn zakelijke overeenkomst met O'Rahilly (onder druk van de Spaanse overheid ) opzegde, kwam eind november 1978 Gerard van Dam van Delmare met een voorstel: Alles van de Mi Amigo overz
  9. Het niet geplande interview met Gerard kent een lange voorgeschiedenis. Jan Kat en ik hadden Gerard al een 'eeuwigheid' niet meer gezien en wisten ook niet precies waar hij woonde. En of hij nog wel leefde. De laatste keer voor was mij 1984, toen hij in Kapelle- Biezelinge woonde en een drukkerij had.(REVA) Eind december 2002 verscheen Gerard ineens in een TV uitzending van Spoorloos(KRO). De reden: Twee jaar geleden overleed zijn moeder en bij het opruimen van haar appartement vond hij in een kistje een brief. Daaruit bleek dat hij wel eens een halfzus zou kunnen
  10. Misschien aan Gé en Arie Temmes ? Zie bijgaande foto en vooral de tekst: In de oorlog moesten wij de radio verstoppen, zodat de Duitsers hem niet zouden vinden en vijftig jaar later kunnen we er zelf niks meer op vinden ( foto uit boek Ons kent Ons, de types van Van Kooten en De Bie) Salut Leendert
  11. Radio Delmare was de De 'Ryan Air' of' Easy Jet' onder de zeezenders. Alles low-cost begroot. Geen service en onbereikbaar voor klachten. Het verhaal is bekend neem ik aan. Delmare was eigenlijk een soort 'crowdfunding zeezender' .Iedere medewerker of 'toevallige passant' investeerde in tijd of geld. Niemand kreeg betaald. Er waren weken dat er in de 'knip' van Gerard van Dam nog geen 25 gulden zat om het station draaiende te houden. Papat en witte bonen bleken de rauwe honger te stillen. Erbarmelijke tijden, waar ik zelf heel veel van heb geleerd. K
  12. Scherp gezien. Ik bedoel natuurlijk 12 000 gulden. Heb het in de posting aangepast. Het bedrag dat Monique betaalde aan O’Rahilly was achteraf te hoog. Dat is door Fred Bolland ook erkend. Monique wilde te graag en dat had Ronan blijkbaar in de gaten. Er ging voor ongeveer 25.000 gulden per maand aan dieselolie op. Dan moest er nog proviand naar toe, afgerond 5.000 Scheeps-en zenderonderdelen per maand 5000 gulden. Tenderkosten ook globaal 5000 gulden. Totaal:40,000 gulden. Ronan hield dus zeker in het begin aardig wat over.
  13. De satelliet schijf leverde soms 2500-3000 gulden op. Daarnaast waren er niet zoveel plug platen. De stal BN deejays maakte gratis programma’s en daarin zaten hun eigen plug platen. (Tony Berk,Joost den Draaijer,Eddie Ouwens,Vader Abraham, etcetera ) Salut Leendert
  14. Bedankt voor het antwoord. Lijkt me vanuit zakelijke overwegingen een logisch verhaal. Salut Leendert Zo zal het destijds waarschijnlijk ook zijn gegaan met de kleine hand transistorradio's met het speciale Veronica embleem en afstemming. Ik herinner me nog dat er werd gesuggereerd dat je Veronica er beter op kon ontvangen. Salut Leendert
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.