Jump to content

de redactie

Members
  • Content Count

    9,059
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

de redactie last won the day on August 31 2017

de redactie had the most liked content!

Community Reputation

251 Excellent

About de redactie

  • Rank
    Redactielid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Armin van Buuren moet volgende week vroeg uit de veren. De dj voegt zich woensdag 30 oktober toe aan het team van De 538 Ochtendshow. Hij schuift als sidekick aan bij Frank Dane, naast vaste sidekicks Jelte, Hannelore, Jelmer en nieuwslezer Henk Blok. Armin's uitstapje in de vroege ochtend is een opwarmer voor vrijdag 1 november. Die dag organiseert hij samen met 538 een unieke ‘ochtendrave’ in Amsterdam, speciaal voor luisteraars van De 538 Ochtendshow en 538 Members. Frank Dane: "We weten allemaal dat Armin één van de beste dj's van de wereld is, maar daarbij is hij ook een fanatieke radiomaker. Ik ben heel erg benieuwd hoe hij het zal doen als sidekick in ons team. En of hij weet hoe de koffieautomaat werkt. Ik drink mijn koffie graag zwart, Armin!" Armin van Buuren: "Ik kijk er ontzettend naar uit om volgende week onderdeel te worden van het ochtendritueel van de 538 luisteraars! Eerst bij Frank en het team van de ochtendshow en een paar dagen later bij de exclusieve ochtendrave. Misschien bevalt het wel zo goed dat ik voortaan alle shows ’s ochtends ga geven!" 538 ochtendrave De hele maand oktober is het 538 TOP 50 LIVE Maand op Radio 538. Het radiostation staat in het teken van de grootste artiesten: LIVE. Armin van Buuren sluit de maand op een bijzondere manier af met een ochtendrave op vrijdag 1 november in Amsterdam. Luisteraars maken vanaf vandaag kans op toegang tot deze exclusieve showcase. 'De 538 Ochtendshow met Frank Dane' is iedere werkdag tussen 06:00 uur en 10:00 uur te horen op Radio 538. Armin van Buuren schuift woensdag 30 oktober vanaf 08:00 uur als sidekick aan. Afbeelding: Armin van Buuren (foto 538)
  2. De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode augustus-september 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.763 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 24 minuten per dag. Stijgers: 100% NL, BNR Nieuwsradio, , NPO Radio 2, ORN Radio,, Qmusic Dalers: NPO Radio 1, NPO 3FM, NPO Radio 4, Radio 10, Radio 538, SLAM!, Sublime FM Gelijk: Classic FM, E-power Radio, NPO Radio 5, Radio Veronica, Sky Radio Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Bron: www.nationaalluisteronderzoek.nl
  3. Studio Brussel lanceert een nieuw digitaal kanaal: The Greatest Switch. Vanaf nu kan iedereen non-stop genieten van de beste dance classics via de StuBru-app of op stubru.be. Na De Tijdloze – altijd en overal de beste tijdloze muziek – is dit het tweede digitaal kanaal van de zender. Onder meer StuBru-dj's Eva De Roo en Jeroen Delodder draaiden de afgelopen 24 uur alvast de favoriete dance platen van de luisteraars tijdens The Greatest Switch on air, de jaarlijkse afspraak voor de lijst met de beste dance classics. 'Universal Nation' van Push voor het vierde jaar op rij op nummer 1 Universal Nation’ van de Belgische artiest Push is door de luisteraars van Studio Brussel, voor het vierde jaar op rij, uitgeroepen tot de beste dance classic. De track staat op nummer 1 in The Greatest Switch, de lijst met beste dance classics aller tijden. De lijst was 24 uur lang te horen op Studio Brussel. ‘Universal Nation’ kwam binnen in The Greatest Switch in 2008, op nummer 32, en klom de afgelopen jaren steeds hoger. In 2016 bereikte de track de eerste plaats en daar blijft hij ook dit jaar staan. 'The House of House' komt voor het eerst op plaats 2. De volledige top 3 blijft wel Belgisch: Goose bevestigt opnieuw met 'Synrise' op nummer 3. Paul Kalkbrenner is een winner De Duitse muziekproducent Paul Kalkbrenner is een duidelijke winner: hij staat met zes platen in The Greatest Switch. Dankzij het sterk stijgende 'Feed Your Head' (vorig jaar nieuw binnen op 68, dit jaar nog eens 62 plaatsen gestegen tot plaats 6) staat Paul Kalkbrenner met twee nummers in de top 10: 'Sky And Sand' staat op 9. Ook de drie andere nummers van Paul Kalkbrenner stijgen ('Cloudrider', 'Aaran', 'Altes Kamuffel') én 'A Million Days' staat voor het eerst in The Greatest Switch. Paul Kalkbrenner is niet de enige artiest die met twee nummers in de top 10 staat. Ook de Belg Axel Stephenson staat drie keer in de top 100 en zelfs twee keer in de top 10: 'The First Rebirth' (met Franky Jones) op 4, zijn remix voor RMB - 'Love Is An Ocean' (op 38) én … op nummer 2, want samen met Yves Deruyter en Franky Kloeck maakte Axel het legendarische 'The House Of House'. De hoogste nieuwkomer dit jaar is 'Solitary Daze' van Maceo Plex en Gabriel Ananda, op 61. Maceo Plex was vorig weekend nog een van de headliners op de eerste editie van Rave Rebels in Paleis 12. De sterkste stijger is 'Mi Mujer' van Nicolas Jaar: in één klap 173 plaatsen omhoog en zo op plaats 32. 'Mi Mujer' stond ook in de top drie van StuBru-presentatoren Michèle Cuvelier en Eva De Roo. De oudste plaat in The Greatest Switch is 'I Feel Love' van Donna Summer, uitgebracht in 1977 en dus 42 jaar oud. Sterker nog: 'I Feel Love' stijgt dit jaar 30 plaatsen (van 89 naar 59) en spreekt zo nog steeds een flink woordje mee in de top 100. De diepste daler (in de top 100) is 'Boots On The Run' van Insider: die verliest 167 plaatsen en zakt van 59 naar 226. De diepste daler (in de hele lijst) is Goose: 174 plaatsen verlies voor 'Bring It On' (van 105 naar 279). Met 'Synrise' blijft Goose wel helemaal bovenaan op nummer drie. De band staat met 4 nummers in The Greatest Switch, 'Control' komt zelfs nieuw binnen op 201. Dit is de volledige top 10: 'Universal Nation' - Push 'The House of House' - Cherrymoon Trax 'Synrise' - Goose 'The First Rebirth' - Jones & Stephenson 'Born Slippy (NUXX)' - Underworld 'Feed Your Head' - Paul Kalkbrenner 'The Man with the Red Face' - Laurent Garnier 'Domino' - Oxia 'Sky and Sand' - Paul & Fritz Kalkbrenner 'Afflito' - Fiocco Bekijk hier de volledige lijst.
  4. Met een marktaandeel van 11,1% laat VRT-jongerenzender MNM een sterk resultaat optekenen bij de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) voor de periode mei-augustus 2019. Rino Ver Eecke (nethoofd MNM): "We zijn ontzettend tevreden met dit cijfer. En met zoveel jonge luisteraars die ons op alle manieren vinden, via onze app, via onze uitzendingen op locatie of onze events. En zeker ook via acties als Marathonradio waarbij MNM scholieren en studenten steunt in de lastige examenperiode." Radio 2 blijft met een marktaandeel van bijna 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars uitgesproken marktleider in Vlaanderen. De actualiteitszender Radio 1 bereikt in deze golf dagelijks 600.000 luisteraars en heeft een marktaandeel van 7%. Klara blijft met 2,2% stabiel. Studio Brussel kent na de sterke voorjaarscijfers een mindere golf. Jan Van Biesen (nethoofd Studio Brussel): "Er is deze zomer wat minder naar Studio Brussel geluisterd. Tegelijkertijd zien we onze digitale community groeien met videoinitiatieven als Flowjob, Linde Volgt of Rock 'n Roll High School. Daar willen we nog meer op inzetten. Zo lanceren we dit weekend bijvoorbeeld een nieuwe digitale stream The Greatest Switch in onze app. Zo bouwen we verder op ons inspirerend verhaal, elke dag opnieuw, on air en online." Afbeelding: Marathonradio 2019 (foto MNM)
  5. Qmusic wordt opnieuw marktleider bij de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen met een stevige stijging van maar liefst 5% (van 18,5% naar 23,5%). Met dit resultaat scoort de radiozender nog beter dan de zomer van 2018 (22,5%). Bij het brede publiek (12+) is Qmusic de tweede grootste zender in Vlaanderen met een marktaandeel dat stijgt van 11,8% naar 13,4%. Joe zet eveneens een mooi resultaat neer en groeit in marktaandeel bij het brede publiek van 8,5% naar 9,1%. Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 mei tot en met 31 augustus 2019, die vandaag, vrijdag 18 oktober, bekendgemaakt zijn. An Caers, directeur radio: “Het wordt opnieuw bevestigd: de zomer is van Qmusic. Vorig jaar heeft de zomermeting ons positief verrast en daarom hebben we nog meer ingezet op muziek en beleving in de zomermaanden. Dat loont. Met de Foute Party en het Q-Beach House trekken we de luisteraars naar ons toe. We blijven investeren in al onze radiozenders: Qmusic, Joe en sinds vorige week ook in onze digitale rockzender Willy, die succesvol gestart is.” Van nu maandag 21 tot en met vrijdag 25 oktober horen de Qmusic-luisteraars hun 500 favoriete platen uit de jaren 2000 tot 2009 tijdens de Top 500 van de 00's. Qmusic steekt de top dit jaar in een Idool-jasje en laat luisteraars de Idool-finale van 2003 herbeleven met een exclusief optreden van de finalisten van toen: Natalia, Brahim en Peter Evrard. In november gaat het Joe-ochtendduo Sven Ornelis en Anke Buckinx de luisteraars zo veel mogelijk inspiratie geven om leuke dingen te doen met hun ouders tijdens Schatten voor Altijd. Samen meer mooie momenten beleven, samen nieuwe dingen doen, momenten die ze al zeker in hun hoofd kunnen inkaderen voor later. Afbeelding: QBeach House Sunset Concert (foto Qmusic)
  6. Radiozender Qmusic heeft 'te koop'-borden geplaatst op verschillende nationale monumenten en panden van landelijke en lokale media. Dit deed het station in aanloop naar 'Het Huis van Q', waarbij Qmusic een jaar lang gratis wonen weggeeft in het centrum van Utrecht. Mensen kunnen zich nog steeds opgeven. Qmusic-dj Domien Verschuuren laat weten: "Het lijkt haast te mooi om waar te zijn: een jaar lang gratis wonen op een prachtlocatie. In het geval van het Rijksmuseum, de Domtoren en het Paleis op de Dam is dat natuurlijk ook zo. Maar wij hebben wél een fantastisch huis in centrum Utrecht waar twee luisteraars mogen wonen!" Marieke Elsinga vult aan: "Een huis krijgen is voor jonge mensen bijna niet meer te doen. Met deze actie willen we aandacht vragen voor dat probleem. Daarnaast geven we ook gewoon een heel vette prijs weg! Mattie en ik gaan de hele inrichting verzorgen." De te koop-borden zijn onder andere geplaatst bij Utrecht Centraal, het Paleis op de Dam, het Rijksmuseum de Domtoren, Beeld en Geluid, de Koninklijke Schouwburg en Paradiso. Qmusic heeft daarnaast ook de panden van verschillende media in de verkoop gedaan. Zo hangen de te koop-borden onder andere bij redacties van De Telegraaf, RTL Boulevard, Sanoma, LINDA., de NOS, het Utrechts Nieuwsblad, Indebuurt.nl en de studio's van Pauw en De Wereld Draait Door. De borden zijn met dubbelzijdige tape bevestigd en ook weer gemakkelijk - zonder sporen - te verwijderen. Koppels kunnen zich aanmelden via Qmusic.nl en de Qmusic-app. Twee koppels worden geselecteerd en gaan vanaf 28 oktober bij Domien strijden voor de sleutel. Mattie en Marieke houden zich intussen bezig met de inrichting. Afbeelding: Paleis op de Dam (foto Qmusic)
  7. Op Radio Veronica werd de afgelopen weken het zenuwslopende spel ‘Veronica Snipperhit’ gespeeld, waar het aan de luisteraars was om een ultrakort muziekfragment te raden. De tweede ‘Snipperhit’ opgave bleef tot de allerlaatste speeldag onbekend, tot Eva de Graaff uit Eesveen het verlossende antwoord wist te geven. Zij herkende tijdens het ontknopende finalespel op 11 oktober het nummer ‘Gives You Hell’ van The All-American Rejects en haalde daarmee de jackpot binnen van maar liefst € 12.150,-. Veronica-dj Wilfred Genee overhandigde gisteren in de studio de cheque aan de dolgelukkige Eva. Eva de Graaff: ”Ik heb de hele week in de auto geluisterd en elke keer dacht ik: ‘ik herken het’. Alleen ik kwam er maar niet op. Bij de tweede hint dacht ik opeens: ‘ja, dat is ‘m!’. Ik kan het echt niet geloven. Ik sta te trillen op mijn benen. Ik wil het liefst heerlijk op reis, naar Thailand met mijn gezin en nog meer van dat soort leuke dingen doen. Veronica Snipperhit Met de laatst geraden opgave komt de ‘Veronica Snipperhit’ tot zijn einde. Het radiospel is tussen 30 september en 11 oktober gespeeld op Radio Veronica. Luisteraars kregen iedere werkdag de mogelijkheid om titel en artiest herkennen uit een kort muziekfragment. Bij een onjuist antwoord werd de jackpot met € 150,- verhoogd, dit kon oplopen tot een maximumbedrag van € 15.000,-. Eerder wist Evert Kok Fleetwood Mac met ‘The Chain’ te herkennen, hij won daarmee de jackpot van € 2.850,-.
  8. Kris Kross Amsterdam, Maan, Tabitha en Bizzey doken samen de studio in en het resultaat hiervan, ‘Hij Is Van Mij’, werd een groot succes. Drie weken na release van de song hadden zij al een nummer één-positie in de 538 TOP 50 te pakken. De artiesten hebben met het nummer een brug geslagen tussen verschillende genres en dat werd omarmd door de luisteraars. Daarom werden zij vandaag verrast met een 538 TOP 50 Award voor ‘grootste Nederlandse hit’. De mannen van Kris Kross Amsterdam namen de award zojuist in 'De Coen en Sander Show' in ontvangst, ook namens Maan, Tabitha en Bizzey. Kris Kross Amsterdam: "Wauw! We hebben laatst een Buma Award ontvangen, maar dit is wel even iets anders. Kippenvel!" 538 juryrapport: "’Hij Is Van Mij’ is het resultaat van een unieke samenwerking van vier Nederlandse acts. De combinatie van Maan met het frisse, nieuwe geluid van Tabitha, Bizzey en de internationaal georiënteerde zwoele reggaeton-beats van Kris Kross Amsterdam zorgt voor een verrassende creatie. Nooit eerder kwamen deze genres in één Nederlandstalig nummer bij elkaar. Het is een blijvende hit die direct in de smaak viel bij het Nederlandse publiek en letterlijk verschillende muziekculturen bij elkaar heeft gebracht." De award voor Kris Kross Amsterdam, Maan, Tabitha en Bizzey is de derde TOP 50 Award die deze maand is uitgereikt. Eerder ontving zangeres Mabel al een 538 TOP 50 Award in de categorie ‘Beste Nieuwkomer’. Ook Nielson viel in de prijzen. Uit handen van 538-dj Ivo van Breukelen ontving hij de ‘Member Favorite’ Award voor zijn hitsingle ‘IJskoud’. 538 TOP 50 LIVE Maand Radio 538 staat heel oktober in het teken van de grootste artiesten: LIVE. Luisteraars maken kans op toegang tot exclusieve showcases van Davina Michelle en Armin van Buuren. Ook brengen artiesten een bezoek aan de 538-studio voor live covers en luisteraars maken kans op concerttickets voor Shawn Mendes, David Guetta en een grote artiest die later tijdens de 538 TOP 50 LIVE Maand bekend wordt gemaakt. 538 TOP 50 De 538 TOP 50 is de meest actuele hitlijst van Nederland. De lijst wordt dagelijks samengesteld op basis van streamingcijfers, airplay van alle Nederlandse radiostations en de favorieten van 538 Members die invloed uitoefenen door te stemmen. Op deze manier weerspiegelt de lijst de daadwerkelijke populariteit van de muziek bij het publiek. De 538 TOP 50 wordt gepresenteerd door Ivo van Breukelen en is iedere vrijdagmiddag van 14.00 uur tot 18.00 uur te horen op 538. Daarnaast neemt Barend van Deelen iedere maandag tot en met donderdag tijdens zijn programma om 19.00 uur de belangrijkste verschuivingen en opvallende tracks horende bij het nieuws van die dag door tijdens de Mobiel.nl Dag Top 5 Afbeelding:Kris Kross Amsterdam, Coen en Sander (foto 538)
  9. Uit het jaarlijkse dance-onderzoek van het ING Economisch Bureau in samenwerking met 538 blijkt dat dance de drijvende kracht is achter de Nederlandse muziekexport. Ruim 75 % van de muziekexport is dancemuziek en dit percentage blijft stijgen. Het grootste deel is afkomstig uit optredens: 94%. De totale Nederlandse exportwaarde van dance-optredens komt dit jaar naar verwachting voor het eerst ruim boven de 150 miljoen euro uit. Nederland hofleverancier Al zeven jaar op rij bestaat de wereldwijde DJ top 10 voor de helft (of meer) uit Nederlandse DJ’s: het aandeel van Nederlandse dj’s in deze lijst is 70%. De dj’s zelf profiteren ook van het jarenlange succes van dance; de top 10 best betaalde internationale dj’s verdient samen ruim 230 miljoen euro per jaar, vorig jaar was dit nog een kleine 220 miljoen euro. In de top 10 internationale grootverdieners staan drie Nederlandse DJ’s: Tiësto, Martin Garrix en Armin van Buuren. Redenen waarom je als dj veel geld kunt verdienen zijn dat topoptredens schaars zijn, dancemuziek populair is en dat dj’s lage productiekosten hebben. DJ wel een zwaar beroep Ondanks dat DJ’s goed verdienen, willen maar weinig mensen DJ worden (25%). Danceliefhebbers in Nederland en België denken dat DJ zijn een zwaar beroep is door de lange dagen, het ’s nachts werken en veel van huis zijn. Meer dan 400.000 bezoekers komend Amsterdam Dance Event Van 16 t/m 20 oktober 2019 wordt voor de 24e keer het Amsterdam Dance Event (ADE), de grootste danceconferentie ter wereld georganiseerd. Tijdens ADE ontmoet de wereldwijde dance-industrie elkaar, van startende tot ervaren DJ’s, producers tot vertegenwoordigers van platenlabels. In verschillende uitgaansgelegenheden in Amsterdam draaien internationale DJ’s. Het aantal bezoekers van ADE is in tien jaar tijd verviervoudigd en gaat naar verwachting in 2019 voor het eerst door de 400.000 bezoekersgrens. Afbeelding: Armin van Buuren (foto 538)
  10. Sky Radio verwelkomt Mark Labrand als nieuwe stationvoice. De radio-dj en muziekdeskundige van Shownieuws gaat Kas van Iersel vervangen. Labrand is vanaf de kerstperiode te horen als nieuwe stem van Sky Radio. Hij combineert zijn inspreekwerk voor het non-stop muziekstation met zijn werkzaamheden voor Shownieuws en Radio 538, waar hij iedere werkdag om 10.00 uur te horen is. Mark Labrand: “Ik vind het een eer om de nieuwe stem te worden van Sky Radio. Niet alleen om hiermee onderdeel te mogen zijn van zo’n begrip in het radiolandschap, maar ook omdat ik hiermee Kas van Iersel mag opvolgen. Ik kan niet wachten om te beginnen!” Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio: “Ik ben heel blij dat Mark Labrand de nieuwe stationvoice gaat worden van Sky. Mark is een vakman met een bijzonder prettige stem die het feelgood gevoel van Sky Radio perfect zal neerzetten.” Afbeelding: Mark Labrand (foto Sky Radio)
  11. Victor Jacobs uit Baarn heeft €29.400,- gewonnen door het herkennen van 'De Lach van 10', een spel dat de afgelopen twee weken gespeeld werd bij Radio 10. Iedere werkdag kregen luisteraars de lach van een bekend persoon te horen en mochten zij raden van wie deze lach was. De eerste opgave, de lach van Davina Michelle, werd na een paar dagen geraden, maar de tweede bleek een stuk lastiger. Tot op het laatste moment was onduidelijk wie er achter ‘De Lach van 10’ zat en daarom werd op 10 oktober tijdens 'Somertijd' het spannende finalespel gespeeld. Victor Jacobs uit Baarn herkende de lach van Jan Joost van Gangelen en won hiermee de jackpot van €29.400,-. Vandaag kwam de dolblije winnaar langs in de studio om de cheque uit de handen van Radio 10-dj Rob van Someren in ontvangst te nemen. Victor Jacobs: “Ik kijk regelmatig naar FOX Sports, waar Jan Joost van Gangelen natuurlijk presentator is. Daar heb ik hem vaker horen lachen, dus ik had een vermoeden dat hij ‘De Lach van 10’ kon zijn. De kans is natuurlijk één op een miljoen dat je erdoor komt, maar ik had ineens geluk! Ik kan het nog steeds niet geloven.” De Lach van 10 ‘De Lach van 10’ werd van maandag 30 september t/m donderdag 10 oktober iedere werkdag gespeeld bij Radio 10. Luisteraars kregen ieder uur de lach van een bekend persoon te horen en door te raden van wie deze lach was, maakten zij kans op de jackpot. Deze begon iedere opgave met €1.000,- en bij een fout antwoord werd deze met €200,- verhoogd. Tijdens de finaledag op 10 oktober, de 'Dag van 10', kwam daar nog eens €10.000,- bovenop. Afbeelding: Victor Jacobs met Rob van Someren
  12. Drie kwart van de Vlamingen is het erover eens: ouders verdienen het om eens goed verwend te worden! Maar tegelijk beseffen ze dat ze daar beter snel werk van maken, want ongeveer de helft vreest dat de tijd dringt. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX dat in opdracht van Joe werd uitgevoerd bij 35 tot 54 jarigen. Met de actie Schatten voor Altijd willen Joe-dj's Sven Ornelis en Anke Buckinx mensen helpen hun ouders in de watten te leggen. "Een ouder verdient het om verwend te worden. Vaak zijn we erg druk bezig geweest met onze eigen kinderen en vergeten we om leuke ervaringen op te doen met onze ouders." In november gaan Sven en Anke Joe-luisteraars tijdens hun ochtendshow zo veel mogelijk inspiratie geven om leuke dingen te doen met hun ouders. Samen meer mooie momenten beleven, samen nieuwe dingen doen, momenten die ze al zeker in hun hoofd kunnen inkaderen voor later. Hoog tijd voor meer happy moments met ouders Kinderen zien hun ouders genoeg, maar niet altijd op een kwalitatieve manier. Dat is één van de conclusies van het onderzoek dat bureau iVox uitvoerde in opdracht van Joe bij meer dan 1000 Vlamingen die minstens één ouder hebben die nog in leven is. 3 op de 4 ziet zijn ouders wekelijks en ook technologie geeft een boost aan deze relatie. Ongeveer 72% hoort zijn ouders minstens wekelijks via Whatsapp of telefoon. 5% ziet zijn ouders nooit. Vlamingen wonen ook zelden écht ver van hun ouder(s): gemiddeld zo'n 20 kilometer. Opmerkelijk is dat 45% zelfs binnen een straal van 5 kilometer woont. Veel ondervraagden willen echt wel meer kwalitatieve momenten met hun ouders en ongeveer de helft vreest dat de tijd daarvoor tikt, want ouders worden er niet jonger op. Bij de groep van 45 tot 54 jarigen ligt dat besef nog hoger dan bij de 35 tot 44 jarigen (58% versus 47%). De meeste Vlamingen (60%) geven toe dat hun relatie met zijn of haar ouder(s) vandaag vooral bijzonder praktisch is. Ouders helpen bij klusjes in huis, het opvangen van kinderen enzovoort. De nood om samen meer ervaringen op te doen met ouders is groot zoals samen gaan fietsen, wandelen in de natuur of een langere reis maken. Joe-actie 'Schatten voor Altijd' Mensen willen dus wel meer doen met hun ouders, maar vaak hebben ze geen inspiratie voor leuke activiteiten. De studie toont aan dat 3 op de 4 hun ouders wil verwennen maar dat ongeveer 50% niet goed weet hoe. Met deze inzichten gaan Joe-dj's Sven en Anke aan de slag. Met Schatten voor Altijd willen ze Joe-luisteraars tijdens hun ochtendshow inspireren en aanmoedigen om ook leuke momenten met hun ouders in te plannen. Het duo heeft daarvoor heel wat in petto. Ze brengen niet alleen tips, maar laten ook warme verhalen van mensen aan bod komen. Joe zal ook enkele uitstapjes van luisteraars met hun ouders vastleggen en in reportages bewaren om in te kaderen. Sven en Anke vertrekken voor de actie ook vanuit hun eigen ervaring: "Mijn ouders hadden een frituur, toen ik kind was. Mijn liefde voor Belgische frietjes werd me dus met de frietschep ingelepeld.. Op woensdag was de zaak eigenlijk gesloten, maar mama opende haar frituur dan toch voor mijn klasgenootjes. En we mochten dan àlles bestellen waar we zin in hadden. Graag zou ik 's samen met mijn ouders frietjes willen bakken in een frituur. Destijds was ik té jong en té onhandig om ma & pa te kunnen helpen. Ben ervan overtuigd dat mijn dochter van 4, Lou, een betere sous-chef is. Dus die mag zéker mee bakken, haha", vertelt Anke. Ook Sven heeft plannen met zijn vader: "Ik neem mijn papa graag eens mee naar Barcelona. Dat doen we minstens 2 keer per jaar: een weekendje samen weg. Met z'n twee. Hij is op z'n 72ste nog altijd gezond en sportief. En hij houdt net als ik van wandelen. Dan ga ik met hem 15 kilometer stappen door de stad of de bergen, en we praten over het leven, over vroeger, nu en de toekomst. Dat zijn zalige momenten die ik enorm koester..." Afbeelding: Sven Ornelis met zijn vader (foto Joe)
  13. Op zaterdag 2 november presenteert NPO Radio 1 voor de tweede keer het Groot Dictee der Nederlandse Taal met als gastheer Taalstaat-presentator Frits Spits. Gerdi Verbeet, oud-voorzitter van de Tweede Kamer, leest het Groot Dictee der Nederlandse Taal voor. Live vanuit de prachtige bibliotheek in de Broederenkerk in Zutphen nemen twintig prominenten het op tegen twintig luisteraars van het KRO-NCRV programma De Taalstaat. De BN'ers die dit jaar hun opwachting maken zijn onder anderen schrijver Abdelkader Benali, minister Ingrid van Engelshoven, radiopresentator Ghislaine Plag, columnist Roos Schlikker, dichter Ingmar Heytze, sportcommentator Frank Snoeks, rapper Willie Wartaal, schrijver Jan Siebelink, advocaat Oscar Hammerstein, cabaretier Ronald Snijders, presentator Daan Nieber en de burgemeester van Zutphen, Annemieke Vermeulen. Wim Daniëls en Thijs Boontjes Schrijver en taalkundige Wim Daniëls schrijft voor de tweede keer het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Hij zorgt ervoor dat de tekst, die betrekking heeft op het nieuws van 2019, ook dit jaar maakbaar is voor iedereen die de spellingsregels beheerst. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door het Thijs Boontjes Dans-en Showorkest en Onze Taal kijkt de dictees na. Bibliotheken In meer dan twintig bibliotheken door het hele land kan er worden meegedaan met het Groot Dictee, onder andere in Arnhem, Haarlem, Leeuwarden en Stadskanaal. Vorig jaar werd het dictee gewonnen door Pieter van Diepen uit Leiden. Wetenschapsjournalist Govert Schilling was de beste bij de prominenten. NPO Radio 1 organiseert het Groot Dictee der Nederlandse Taal in samenwerking met De Taalstaat (KRO-NCRV), het Genootschap Onze Taal en productiebedrijf Men at Work. De Taalstaat, zaterdag 2 november van 11:00 tot 13:00 uur op NPO Radio 1 Afbeelding: Frits Spits (foto KRO-NCRV / Stijn Ghijsen)
  14. Je leest het goed. Het Laatste Nieuws haalt het legendarische Vlaamse tienerblad ‘Joepie’ terug. “Voor dat lezers door hun dak gaan: we doen dit voor één keertje. Eén uitgave dus voor Rode Neuzen Dag” lacht hoofdredacteur Frederik De Swaef. “Het nummer is wel een Joepie nummer pur sang. Het ademt het DNA van de vroegere Joepie uit en dat is: dingen over en door jongeren bespreekbaar maken”. En dat is precies ook één van de doelen van Rode Neuzen Dag. In deze Rode Neuzen Dag – Joepie gaat het bijvoorbeeld over gepest worden, over autismestoornissen en over hoe jongeren hun lichaam zien. Vier jaar nadat het blad van het Vlaamse boekskestoneel verdween, sieren Sean D’Hondt en Niels Destadsbader de cover. In het magazine vind je posters van idolen van vandaag (Billie Eilish) en vroeger (Koen Wauters, anno 1996). “We mikken vooral op de dertigers en veertigers van nu die het magazine als tiener lazen. Natuurlijk zullen ze uit pure nostalgie in deze Joepie willen duiken. Er staat bijvoorbeeld een rubriek in over de boysbands van de jaren ‘90 en 2000”, vult De Swaef aan, “Maar tegelijk krijgen ze ook inzicht in wat nu hot is in de tienerwereld. Hun tienerkinderen kunnen dus meelezen. En wie weet eens goed lachen met de idolen uit de jeugd van mama en papa.” Joepie is vanaf dinsdag 15 oktober te verkrijgen in de kantenwinkel en kost 5 euro. De opbrengst gaat naar Rode Neuzen Dag, de goeddoelactie van VTM, Qmusic, HLN en Belfius. Joepie in cijfers: Eerste uitgave: 1973 Laatste uitgave: 2015 Gemiddeld leesbereik van 350.000 lezers Gemiddelde oplage van 90.000 exemplaren
  15. SLAM! staat deze week volledig in het teken van het Amsterdam Dance Event (ADE). Voor het vijfde jaar verhuist SLAM! naar het centrum van Amsterdam en presenteert de langste line-up van het ADE. Meer dan honderd artiesten verzorgen live sets in de tijdelijke SLAM! studio. Binnen- en buitenlandse namen als Sunnery James & Ryan Marciano, Armin van Buuren, Kris Kross Amsterdam en Sam Feldt worden verwelkomt. Vanaf woensdag 16 oktober 16:00 uur tot en met zaterdagnacht 19 oktober hoor je de SLAM! MixMarathon XXL vanuit de Q-Factory. De SLAM! MixMarathon XXL is vier dagen lang live te volgen via radio, SLAM! TV, het SLAM! Music YouTube-kanaal en de website slam.nl. Voorgaande jaren zagen miljoenen mensen de optredens bij SLAM! via livestreams en YouTube. Vanuit de hele wereld wordt er meegekeken naar de sets in de SLAM! studio, van Zuid Amerika tot aan Azië en de rest van Europa. De SLAM! MixMarathon XXL is ook dit jaar weer live te volgen via radio, SLAM! TV, het SLAM! Music kanaal op YouTube en natuurlijk slam.nl. SLAM! TV is deze week gratis beschikbaar voor iedereen die een tv-abonnement heeft bij Caiway, Delta, KPN en Ziggo. De volledige line-up en timetable worden later bekend gemaakt via slam.nl. Anton van Lieshout, Station Director SLAM!: “ADE vier je met vrienden én met SLAM!, we hebben inmiddels een fantastische traditie neergezet met de hele wereld als ons publiek! De SLAM! MixMarathon XXL is voor iedereen, of je nu de hele week in de club staat of in het zuidelijkste puntje van Limburg woont. Als dance-autoriteit is SLAM! vanzelfsprekend onmisbaar tijdens het ADE. We beloven er dan ook dit jaar weer een fantastisch feest van te maken waar je geen seconde van wil missen.” Amsterdam Dance Event Het Amsterdam Dance Event (ADE) is een muziekconferentie, festival en wereldwijde ontmoetingsplek voor de creatieve muziekindustrie. Dit jaar komen er 2500 artiesten en 600 sprekers naar Amsterdam om 1000 events in 200 venues te hosten.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.