Spring naar bijdragen

de redactie

Leden
  • Aantal bijdragen

    8453
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

214 Excellent

Over de redactie

  • Rang
    Redactielid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Qmusic organiseerde zaterdag 23 maart 2019, de derde editie van de Q-Run To You in Mechelen. Bijna 4000 deelnemers liepen letterlijk naar elkaar toe op een magisch verlicht loopparcours van ongeveer 5 kilometer. Na het lopen volgde er een spetterend feest op de Q-Run To You Party met onder andere Jax Jones. Qmusic-dj Sean Dhondt: “Well, that was fun! Niets zo leuk als meelopen tussen enthousiaste Q-luisteraars. Dankzij hen ging het toch vlot om de vijf kilometer ongetraind uit te lopen. Een internationale top-dj als Jax Jones moest nadien niet veel moeite meer doen om er een zalig feest van te maken.” Qmusic-dj’s Sam De Bruyn en Sean Dhondt gaven het goede voorbeeld en startten als één van de eersten. Sean was de gast in Sams al lopend opgenomen podcast: de Meeloper, die speciaal op de Q-Run To You opgenomen werd. Sam kwam tijdens het lopen ongelukkig ten val op zijn knie, maar liep de Q-Run To You uit. Zijn knie werd verzorgd en alles gaat goed met hem. Naast de vele duo’s lieten ook enkele bekende gezichten hun van hun sportiefste kant zien. Jolien & Elke van Blind Getrouwd, Buurtpolitie-acteur Andy Peelman, Tom Dice en zijn vriendin Kato en Miss België Elena Castro Suarez trokken hun loopschoenen en neonoutfits aan. Voor de Q-Run To You werden heel wat Mechelse plekjes omgetoverd tot kleurrijke, verlichte plaatsen vol beleving. Zo passeerden de lopers onder andere de Organic Christmas Tunnel, Neon Playgarden, Beams & Trees, Mirror Ball Light Tower, een Haunted Forest en de Smokey Stickmen. Het Q-avondspitsduo Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe stelde zich strategisch op aan het Break Up Point, de plaats waar duo’s opsplitsen. Qmusic-dj’s Jolien Roets en Vincent Fierens zorgden op het parcours voor de nodige sfeer en bemoedigende woorden. Heidi Van Tielen was de reporter van dienst en schakelde over naar Wim Oosterlinck in de Qmusic-studio in Vilvoorde. Heel wat flashy outfits kleurde na het lopen de Nekkerhal voor de Q-Run To You Party. De Britse dj Jax Jones, die eerder al op Tomorrowland speelde, liet het feest pas écht losbarsten. Verder kwamen Qmusic-dj’s Maarten Vancoillie en Bart-Jan Depraetere een set draaien.
  2. Donderdag 21 maart 2019 Tijdens een feestelijke en muzikale avond in Kursaal in Oostende zijn Henny Vrienten, Guido Belcanto, Miguel Wiels, Alain Vande Putte en Peter Gillis (het trio achter K3) opgenomen in De Eregalerij voor een Leven Vol Muziek. Tijdens de show waarin hun muziek centraal stond, werden ze geëerd door collega-artiesten en enkele verrassingsgasten. Met het initiatief bekronen Radio 2 en Sabam for Culture jaarlijks zowel auteurs als componisten die veel betekenen voor de Belgische muziekwereld. In december vorig jaar maakte Radio 2 al bekend dat zanger/componist Henny Vrienten en zanger/componist Guido Belcanto een plaats zouden krijgen in De Eregalerij van de Lage Landen, een speciale editie van De Eregalerij naar aanleiding van de Expo "Lang leve de muziek! - 60 jaar liedjes uit de Lage Landen" in de Sint-Pietersabdij in Gent. Ook het schrijverscollectief Miguel Wiels, Peter Gillis en Alain Vande Putte, de muzikale genieën achter K3, kreeg een ode naar aanleiding van 20 jaar K3. De zes muziekmakers krijgen deze bekroning voor hun grote betekenis voor en invloed op de Vlaamse muziek. Vorig jaar viel die eer nog te beurt aan Axelle Red, liedschrijfster Mary Boduin en auteur-componist Stefaan Fernande. Christel Van Dyck en Jelle Cleymans presenteerden de prijsuitreiking op donderdag 21 maart 2019 tijdens de liveshow in Kursaal Oostende. Roland Van Campenhout, Raymond van het Groenewoud, Bart Peeters, Tine Embrechts, Jan De Wilde, Joost Zweegers, Triggerfinger en K3 stonden op het podium. Er werd ook een eerbetoon gebracht aan de artiesten die ons vorig jaar ontvielen: Johan Stollz, Maurane (Claudine Luypaerts), Tim Visterin, Mario Vitalino Dos Santos (muzikant van Arsenal én componist van 'Saudade'), Hugo Raspoet, Willy Willy en Jean Rousseau. De Eregalerij wordt op zondag 24 maart van 13:00 tot 16:00 uur uitgezonden op Radio 2 en is vanaf dan ook integraal te bekijken op VRT NU. Afbeelding: De Eregalerij 2019: Alain Vande Putte, Peter Gillis en Miguel Wiels (foto Radio 2)
  3. Omroep Flevoland houdt in het kader van het 30-jarig bestaan van de omroep op zaterdag 6 april open huis. Flevolanders zijn tussen 10:00 en 16:00 uur welkom om de studio’s en andere ruimtes te bezoeken. 30 jaar geleden begon Omroep Flevoland als regionale radiozender voor Flevoland om vanuit Lelystad drie uur per dag een uitzending te verzorgen. Anno 2019 worden 24 uur per dag programma’s uitgezonden op radio en televisie en beschikt de omroep over een website en een app waarop continue het laatste nieuws uit de provincie gebracht wordt. Ook is het nieuws via social media (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) te volgen. Tijdens het open huis kunnen bezoekers op verschillende plekken in het gebouw bij allerlei activiteiten terecht. Er kan gekeken worden bij de live radio-uitzending, bij de weerman in de speciale weerstudio en bezoekers kunnen zelf ervaren hoe het is om op TV te presenteren of live verslag te doen. Ook kunnen bezoekers commentaar inspreken bij beelden van een voetbalwedstrijd en wordt tekst en uitleg gegeven over het maken van opnames met een drone. Daarnaast is het mogelijk om het omroepmuseum met oude radio’s en andere apparatuur te bezichtigen en kunnen bezoekers tijdens deze open dag de presentatoren van Omroep Flevoland ontmoeten. Bovendien is er live muziek in de kantine en kunnen bezoekers in gesprek gaan met ‘de baas’ van de omroep. Het gebouw van Omroep Flevoland is te vinden aan de Larserpoortweg 40 in Lelystad. Meer informatie is te lezen op de website van Omroep Flevoland: https://www.omroepflevoland.nl/info/opendag
  4. Het is de bekendste en meest geliefde aria van Johann Sebastian Bach: Erbarme dich uit de Matthäus-Passion. Voor een nieuwe editie van Speel Mee heeft NPO Radio 4 het muziekstuk opnieuw laten arrangeren voor 13 verschillende instrumenten. Amateurmuzikanten kunnen de bladmuziek gratis downloaden en thuis op hun eigen tempo de muziek instuderen. Vanaf donderdag 21 maart is op de website nporadio4.nl/speelmee alles te vinden om Erbarme dich te leren spelen: bladmuziek, meespeelopnames voor alle 13 instrumenten, ingespeeld door musici uit het Radio Filharmonisch Orkest, en een pianobegeleiding waarmee iedereen thuis het werk kan uitvoeren. Daarnaast biedt de website inspirerende artikelen en video’s over Bach en de Matthäus-Passion. Erbarme dich, gearrangeerd door componist/arrangeur Wijnand van Klaveren, is verkrijgbaar voor de volgende instrumenten: viool, altviool, cello, dwarsfluit, (alt)blokfluit, fagot, hobo, klarinet, trompet, trombone, tuba, hoorn en altsaxofoon. Presentator Ab Nieuwdorp van het NPO Radio 4-programma De Klassieken, die zelf tuba speelt, gaf donderdagochtend 21 maart het startschot van Speel mee met Matthäus. Speel mee is hét platform van NPO Radio 4 om amateurmuzikanten thuis plezier aan muziek te laten beleven. Onder begeleiding van professionele musici kan iedereen thuis op zijn eigen tempo een klassiek stuk instuderen. In eerdere edities van Speel mee met Klassiek stonden Summertime van George Gershwin en het kerstlied Joy to the World centraal. Speel Mee met Matthäus, een co-productie van NPO Radio 4 en KRO-NCRV, is het nieuwste project. Website: nporadio4.nl/speelmee
  5. De Amerikaanse rockgroep Toto staat met ‘Africa’ op één in de 80’s Top 810. Het nummer uit 1982 is ongekend populair onder de luisteraars van Radio 10. De hit steeg in de Top 4000 al van de negentiende naar vijfde positie. In de 80’s Top 810 domineert de klassieker de lijst. Radio 10 gaat deze week terug in de tijd met de 80’s Top 810, een lijst die is samengesteld door de luisteraars. Na Toto’s ‘Africa’ volgen ‘In The Air Tonight’ van Phil Collins en ‘Who Wants To Live Forever’ van Queen op de tweede en derde positie. Beide artiesten staan dit jaar vaker in de lijst dan vorig jaar, door de film 'Bohemian Rhapsody' en het concert van Phil Collins in het Goffertpark. Top 5 Toto – Africa Phil Collins – In The Air Tonight Queen – Wo Wants To Live Forever Prince – Purple Rain Michael Jackson – Billie Jean 80’s Top 810 Luisteraars hebben de afgelopen weken massaal gestemd op hun favoriete hits uit de jaren 80 en stelden daarmee de hitlijst samen. De 80’s Top 810 is te horen van maandag 18 tot en met vrijdag 22 maart tussen 06:00 uur en 23:00 uur, met de ontknoping op vrijdagmiddag om 16:00 uur. Aansluitend zijn de beste 80’s hits te horen in het ‘80’s Weekend’ tot zondag 24 maart 24:00 uur. Radio 10 sluit de 80’s week op maandag 25 maart in stijl af met een speciale ‘Movie Night’. Dj’s Gerard Ekdom, Jeroen Nieuwenhuize en Rob van Someren vullen die avond ieder een eigen bioscoopzaal en kijken samen met luisteraars naar hun favoriete 80’s movies.
  6. Nederlandse 55-plussers stemmen massaal af op het MAX-programma Haandrikman! op NPO Radio 5. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde radioluistercijfers. Haandrikman! is met een luisteraandeel van 11,5 over januari en februari 2019 het best beluisterde radioprogramma onder 55-plussers op de zender. Het programma van presentator Bert Haandrikman is sinds september vorig jaar een vaste waarde bij MAX op NPO Radio 5. Bert reageert op het nieuwste radiocijfer van Haandrikman!: “Om dit resultaat binnen een jaar voor elkaar te krijgen, overtreft mijn stoutste dromen. Het voelt heel erg goed dat de luisteraars mij zo omarmen.” Elke maandag tot en met donderdag tussen 12:00 en 14:00 uur worden luisteraars getrakteerd op een vrolijk lunchprogramma, met daarin het nieuws van de dag, de beste muziek ooit gemaakt en een prominente rol voor het luisterend publiek. Afbeelding: Bert Haandrikman (foto Nico Kroon / MAX)
  7. Radio 10 heeft in de meetperiode januari-februari'19 de meeste luisteraars gewonnen. In één jaar tijd stijgt het marktaandeel in de doelgroep 10+ met 38% naar 9,8%. Maar liefst 2,2 miljoen verschillende luisteraars stemmen wekelijks af op de zender, dit zijn er ruim een half miljoen meer dan dezelfde meetperiode vorig jaar. In de belangrijke doelgroep 30-59 jaar stijgt Radio 10 met 33% naar 12,4% en in 20-49 jaar met 60% naar 11,7%. De zender met de grootste hits aller tijden scoort hiermee binnen al deze doelgroepen de hoogste luistercijfers ooit in de periode januari-februari. Dit blijkt uit de luistercijfers die vandaag door NLO/GfK zijn gepubliceerd. Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: "De mooiste beloning voor de radiomakers van Radio 10 is dat ze veel luisteraars blij kunnen maken met de programma’s. Deze periode hebben we veel meer mensen bereikt dan vorig jaar en daarom zijn we zo trots dat we de grootste stijger zijn in de radiomarkt. Luisteraars waarderen het muziekformat met de grootste hits aller tijden en de unieke programma’s in de ochtend- en middagspits. In de ochtendspits stijgt het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar van 7,6% naar 12,2%, een groei van 61% voor 'Ekdom in de Morgen'. En ook in de middag gaat ‘Somertijd' wederom door het dak en stijgt de show van 11,1% naar 13,1% in één jaar tijd." Bron: NLO/GfK, ma-zo 06:00-24:00 uur, 10+, 30-59 jaar, 20-49 jaar, marktaandeel, weekbereik en luistertijd.
  8. Uit de vandaag gepubliceerde cijfers door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over januari-februari blijkt dat De Wild in de Middag van KRO-NCRV DJ Ruud de Wild op NPO Radio 2 met afstand de nummer 1 middagshow van Nederland is. Het radioprogramma is al marktleider in de middag sinds december 2017. De afstand tot de nummer 2 (Radio 538) is inmiddels opgelopen tot 2,7% onder de groep luisteraars van 10 jaar en ouder. En ook is de afstand tot de ochtendshow van Radio 538 nagenoeg gelijk. Ruud de Wild: “Deze cijfers daar had ik nooit van kunnen dromen. Wie wil er nu niet nummer 1 zijn! Trots op mijn hele team”. De Wild in de Middag is sinds 2 januari 2017 een dagelijks programma op NPO Radio 2. De luisteraar heeft het programma omarmd door bijvoorbeeld elke dag massaal te reageren op het item De Top 5 over 5. NLO maakt maandelijks de luistercijfers bekend over de afgelopen tweemaandelijkse periode. De Wild in de Middag, elke werkdag tussen 16:00 uur en 18:00 uur bij KRO-NCRV op NPO Radio 2. Afbeelding: Ruud de Wild (foto KRO-NCRV)
  9. Een op vier Vlamingen slaapt slecht. Soms is de nacht donker en wanhopig, soms poëtisch en creatief. Van woensdag 27 tot en met zaterdag 30 maart zet Radio 1 zijn deuren open voor De Slapelozen. Annick Ruyts, zelf een slapeloze, praat vier nachten lang van 23.00 tot 03.00 uur met ervaringsdeskundigen en experten over onze slaap. Trauma-expert Erik De Soir komt langs voor een gesprek, huisarts Tom Jacobs vertelt over de slapeloosheid van zijn patiënten, toxicoloog Jan Tytgat maakt een analyse van onze slaapmiddelen, jongerenpsychiater Binu Singh heeft het over het slaapgedrag bij jonge kinderen en bioloog Dirk Draulans over dat van dieren. Muzikant Frank Vander linden vertelt wat hij na een concert doet, schrijfster Lize Spit ontleedt haar nachtelijke piekerproblemen en acteur Luc Wyns beschrijft hoe hij er al jaren een apart slaappatroon op nahoudt. In De Slapelozen belt Annick Ruyts met tal van lotgenoten over hun slaapprobleem en over alles wat ze geprobeerd hebben om het op te lossen. Ze nodigt haar luisteraars uit om hun slaapervaringen en verhalen te delen via slaap@radio1.be. De vier nachten nachtradio resulteren later dit najaar in een televisiereeks van vier afleveringen op Canvas. De Slapelozen: van woensdag 27 tot en met zaterdag 30 maart van 23:00 tot 03:00 uur op Radio 1. Afbeelding: Annick Ruyts (foto Koen Broos)
  10. 100% NL, de zender met de beste muziek van Nederland, laat wederom een flinke stijging zien in de doelgroep vrouwen 20-49. Het marktaandeel heeft in een jaar tijd een groei doorgemaakt van 32%. Daarmee staat het marktaandeel nu op 4,5%. 100% NL is na Sky Radio de meest vrouwelijke radiozender van Nederland. De Barry Paf Show groeit het hardst in de doelgroep Vrouwen 20-34, het marktaandeel is deze meting bijna verdrievoudigd in vergelijking met een jaar geleden (van 2,2% naar 6,1%). Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode januari – februari 2019. “Met de vorige meting hebben we bij 100% NL al laten zien dat we aan populariteit winnen bij de jongere doelgroep. Nu blijkt dat we ook nog eens enorm scoren bij de Nederlandse vrouwen! Dat die groei voornamelijk te zien is bij Vrouwen 20-34, is natuurlijk fantastisch nieuws.” Vertelt Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp. “De Nederlandse popmuziek zit in de lift en is geliefder dan ooit, we kijken met smart uit naar de rest van het jaar!"
  11. Opnieuw mooie luistercijfers voor Qmusic. Na de beste december/januari-meting sinds de start van de zender in 2005, behaalt Qmusic ook recordcijfers in de januari/februari-meting. In de belangrijke doelgroep 20 - 49 jaar groeit het marktaandeel naar 14,8%. Dat is een groei van 15% ten opzichte van dezelfde meting vorig jaar en 10% ten opzichte van vorige meting. Hiermee staat Qmusic stevig op de positie van tweede zender van het land. Ochtendshow en middagshow De ochtendshow met Mattie & Marieke blijft in populariteit toenemen. Waar het tijdvak 6.00 - 9.00 vorige meting al een stijging van 30% liet zien, is deze meting opnieuw een stijging te zien van 31%. Nooit eerder scoorde de ochtendshow in januari/februari zo hoog. Ook de middagshow met Domien Verschuuren is populair: deze stijgt met 20% ten opzichte van vorig jaar. Dit is ook voor de middagshow de beste januari/februari-score ooit. Martkleider 20 - 34 jaar Deze maand verstevigt Qmusic de positie van marktleider in de doelgroep jong volwassenen 20 - 34 jaar. Het marktaandeel is 18,4% (vorige maand 17,4%) wat een groei betekent van 14% t.o.v. vorig jaar en 6% t.o.v. vorige meting. Qmusic laat in deze doelgroep Radio 538 (16,6%) achter zich. Ook in de doelgroep 35 - 49 jaar groeit Qmusic met 16% ten opzichte van vorig jaar. Dave Minneboo, Programmadirecteur, laat weten: "Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast."
  12. De 538 Ochtendshow met Frank Dane is verreweg het best beluisterde programma tussen 06:00 en 10:00 uur. Het marktaandeel in 20-49 jaar in dit tijdvak is 20,3 % en daarmee staat De 538 Ochtendshow op ruime voorsprong ten opzichte van de andere ochtendshows. In 10+ is het marktaandeel 14,0 % en daarmee is de afstand tot de andere ochtendshows ook aanzienlijk. Wekelijks luisteren er 1,3 miljoen 20-49 jarigen naar de nieuwe ochtendshow van 538. Dit is nagenoeg hetzelfde aantal luisteraars dat Evers Staat Op in dezelfde periode vorig jaar had. Het gehele marktaandeel van 538 stijgt van 10,1 % in december'18-januari'19 naar 10,5 % in januari-februari'19. Dit blijkt uit de vandaag door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. Menno de Boer – radio director 538: "We zijn trots dat we met 538 het marktleiderschap in de ochtend hebben vastgehouden en dat met een fonkelnieuwe show. Het neerzetten van een goede ochtendshow is een proces wat tijd nodig heeft, maar de eerste vruchten werpen zich duidelijk af. Frank en zijn team hebben een magische combinatie van scherpte op inhoud, humor en sfeer. We zijn apetrots op deze cijfers, die laten zien dat onze luisteraars de show omarmen." De 538 Ochtendshow met Frank Dane Frank Dane presenteert samen met Jelte van der Goot, nieuwslezer Henk Blok, Hannelore Zwitserlood en Jelmer Gussinklo iedere ochtend ‘De ‘538 Ochtendshow’. Giel de Winter (StukTV) en Britt Dekker zijn wekelijks met vaste bijdragen te horen. Frank sprak de afgelopen maanden in zijn uitzending met de meest actuele gasten waaronder Mark Rutte, Arjen Robben en Sven Kramer. Ook waren er live optredens van onder andere André Hazes, Gavin James, Krezip en Duncan Laurence. Om 09:00 uur bepalen luisteraars wat er gedraaid wordt tijdens ‘Die Verrückte Halbe Stunde’. Deze wordt iedere vrijdag op unieke wijze aan elkaar gemixed door dj Chris Deluxe. Ook speelde Frank in februari het spel ‘de Mystery BN’er', waarbij de luisteraar moest raden welke BN’er er aan de telefoon hing. Bron: NLO/GfK, ma-vr 06:00-10:00 uur, 20-49 jaar, marktaandeel/weekbereik.
  13. de redactie

    NLO verrijkt luistercijfers

    Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft twee belangrijke elementen toegevoegd aan de luistercijfers voor radio. De eerste innovatie betreft de ontvangstwijze. Het luistervolume is vanaf nu in te delen naar de wijze waarop luisteraars naar radio luisteren. NLO hanteert hiervoor de indeling FM/Kabel, Internet, DAB+ en anders/onbekend. Daarnaast zijn de luistercijfers gefuseerd met de data van de NOM Doelgroep Monitor (DGM). De toevoeging van ontvangstwijze aan de luistercijfers is volgens NLO een logisch gevolg van de ambitie om beter inzicht te krijgen in het veranderende luistergedrag. Net als lezen en kijken verandert ook luisteren als gevolg van digitalisering. FM heeft nu nog het grootste aandeel, maar digitaal luisteren is in opkomst. NLO-directeur Frans Kok zegt hierover: “NLO registreerde de ontvangstwijze in het verleden via het tweejaarlijkse Audio Distributie Onderzoek, maar door de integratie met het Radiolog, dat geldt als de marktstandaard, zijn we in staat om de ontwikkelingen nauwkeuriger en structureler te volgen.” Volgens de nieuwste luistercijfers heeft FM/kabel een luisteraandeel van 64%, internet 20% en DAB+ 8%. Het resterende deel gaat naar andere ontvangstwijzen, zoals de digitale settop box, satelliet en/of Digitenne. De genoemde percentages gelden voor alle luisteraars (10+). Door de toevoeging van de ontvangstwijze in de luistercijfers is de markt veel beter in staat om ‘IP-beluistering’ in kaart te brengen. Het radioluisteren migreert van een enkelvoudig zenderplatform naar een digitaal multichannel platform, veelal inclusief beeld. Dat geeft de radiostations de mogelijkheid interactiever met de luisteraars om te gaan en adverteerders willen daarop inspelen. Liedewij Hentenaar, directeur van het Radio Adviesbureau: “Met een beter inzicht in digitaal luisteren ontstaat er meer ruimte om andere vormen van audio advertising in te zetten. Bijvoorbeeld meer specifiek getarget via programmatic. Dat kunnen audiocommercials zijn, maar denk ook aan display advertising op de websites van stations.” Fusie met NOM Doelgroepmonitor (DGM) De tweede toevoeging aan de luistercijfers betreft de fusie met de data van de Doelgroep Monitor (DGM) van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). DGM is een omvangrijke survey naar productgebruik, interesses, activiteiten en mediagebruik van de Nederlanders. Dit onderzoek wordt in opdracht van NOM jaarlijks uitgevoerd door GfK. Door de koppeling met DGM krijgt radio er ruim 2.500 doelgroepkenmerken bij, waarmee de luistercijfers niet alleen als media-, maar ook als marketingdata te gebruiken zijn. De radiostations en adverteerders krijgen nu veel meer inzicht in specifieke profielen van het luisterpubliek, zoals huizenbezit, vakantiegedrag, autogebruik, lifestyle etc. Hierdoor kunnen de campagneplanners hun budgetten nog gerichter inzetten op het medium radio. Over NLO Stichting NLO (Nationaal Luister Onderzoek) is opdrachtgever van het luisteronderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK. De stichting NLO heeft vier partners: RAB (Radio Advies Bureau), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media Adviesbureaus).
  14. De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode januari-februari 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.156 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag. De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2018-januari 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.454 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 46 minuten per dag. Stijgers: 100% NL, Classic FM, E-power Radio, NPO Radio 1, NPO 3FM, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 538, Radio Veronica, SLAM! Dalers: NPO Radio 2, NPO Radio 4, Radio 10, Sky Radio Gelijk: BNR Nieuwsradio, Sublime FM Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) Bron: www.nationaalluisteronderzoek.nl
  15. Na een bloedstollende finale wint de twintigjarige Joelle uit Lienden een geheel verzorgde wereldreis van Qmusic. In ruim drie weken gaat zij op Q-world tour naar P!nk in Toronto, Swedish House Mafia in Mexico City, Ariana Grande in New Orleans, Ed Sheeran in Bordeaux en Imagine Dragons in Florence. Bij het finalespel bij Qmusic-dj's Joost Swinkels en Hila Noorzai kwam Joelle als winnaar uit de bus. Maar liefst 14.890 luisteraars deden de afgelopen tijd mee aan het app-spel van de Q-world tour, van wie er vanochtend nog 1.305 over waren. Zij moesten elk half uur een vraag goed beantwoorden. Zes overgebleven spelers wisten zich te plaatsen voor de grote finale in de studio. Joelle mag iemand uitkiezen die meegaat en heeft besloten haar zus mee te nemen. Ze verblijven samen in de meest luxueuze hotels, er worden leuke activiteiten georganiseerd en ze ontvangen samen ook nog eens 1.000 euro zakgeld. Afbeelding: Joost, winnares Joelle en Hila proosten op de Q-world tour (foto Qmusic)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.