Spring naar bijdragen

de redactie

Moderatoren
  • Aantal bijdragen

    13446
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

151 Excellent

Over de redactie

  • Rang
    Redactielid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Vandaag, vrijdag 25 mei, maakten Qmusic-dj’s Sam De Bruyn, Heidi Van Tielen, Wim Oosterlinck, Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe de line-up van de Foute Party bekend. Op vrijdag 29 juni 2018 staan Alvaro Soler, Christoff, Bart Kaëll, De Romeo’s, Kate Ryan, Captain Jack, Gebroeders Ko op het podium in Flanders Expo Gent. Daarnaast zullen er ook enkele special guests aanwezig zijn, die nog geheim zijn. Iedereen kan tickets bestellen voor het foutste feest van het jaar via Qmusic.be. Van zingende kapiteins tot rasechte schlagerzangers: de Foute Party heeft het allemaal. Zo laat Alvaro Soler de vrouwenharten sneller slaan met zijn bekende zomerhits ‘El Mismo Sol’ en ‘Sofia’. Christoff, De Romeo’s en Bart Kaëll zorgen voor de toepasselijke foute schlagermuziek. Captain Jack laat iedereen meebrullen op de 90’s-Hit ‘Captain Jack’. Kate Ryan haalt haar kniezwengel nog eens boven en ook De Gebroeders Ko halen hun foutste outfits en nummers uit de kast. Maarten en Dorothee presenteren De Foute 128 Ook dit jaar presenteren Maarten en Dorothee, net vóór de Foute Party op vrijdag 29 juni 2018, opnieuw de mafste hitlijst van Vlaanderen: de Foute 128. Vanaf vrijdag 1 juni kunnen luisteraars beginnen stemmen op hun favoriete foute nummers. Vorig jaar stond Get Ready! voor het eerst bovenaan de Foute 128 met hun nummer ‘Diep’. De luisteraars kunnen nu al non-stop foute muziek beluisteren via het online radiostation ‘Foute Radio’ op Qmusic.be en via de Q-app. Qmusic lanceert ook de hashtag #ProudToBeFout, waarmee de zender luisteraars oproept om hun foutste outfit en dansmoves te delen via sociale media. De Foute Party, vrijdag 29 juni 2018 in Flanders Expo Gent. Tickets bestellen kan via Qmusic.be.
  2. de redactie

    Non-stop zomerhits op Sky Radio vanwege zomers weer

    Nog voordat de zomer officieel is begonnen is het in Nederland uitzonderlijk zomers weer. Komend weekend stijgen de temperaturen richting de 30 graden en neigt het zelfs een tropisch weekend te worden. De muziekzender Sky Radio gooit daarom aanstaande zondag haar programmering zondag om met de hele dag non-stop zonnige zomerhits. Het non-stop muziekstation wil de luisteraar overal het ultieme zomergevoel geven, op het terras, strand, in de tuin, thuis en op het balkon. Op de Sky Tropische Playlist staan onder andere hits van Daddy Yankee, Luis Fonsi & Demi Lovato, Wulf, CNCO & Little Mix, Axell/\Ingrosse en uiteraard ‘Sunny Days’ van Armin van Buuren. Aanstaande zondag tussen 06:00 en 22:00 uur staat Sky Radio in het teken van de Sky Tropische Playlist.
  3. BNR Nieuwsradio organiseert in september 2018 de allereerste Dutch Podcast Awards. Het zijn de eerste publieksprijzen voor podcasts in Nederland. Het is volgens het radiostation tijd dat de explosieve groei van het fenomeen podcasting nog een stap verder wordt gebracht. En dat de vele pareltjes van podcasts, gemaakt door diverse makers in heel Nederland, geëerd worden. Longlist via podcastawards.nl Op vrijdag 25 mei heeft BNR via de site www.podcastawards.nl in de eerste fase een inschrijfformulier geopend waar het publiek, zowel luisteraars als makers van podcasts, de in hun ogen beste podcasts in elk genre kunnen insturen. De inzendingen worden op een longlist geplaatst en in de zomer wordt door een vakjury de shortlist samengesteld. Vervolgens wordt de stempagina gelanceerd waar binnen diverse categorieën door het Nederlandse publiek kan worden gestemd. Dutch Podcast Awards uitreiking op 21 september 2018 Na de stemperiode worden de awards uitgereikt tijdens de Dutch Podcast Awards Show op 21 september. Dit is een onderdeel van het twintigjarig bestaan van BNR Nieuwsradio. Hoofdredacteur Sjors Fröhlich: “Wij zijn zelf al vroeg begonnen met het fenomeen podcasting. Ik luister naast live radio zelf ook zoveel mogelijk naar podcasts. Er worden heel goede gemaakt in Nederland. Ik zie er naar uit om de beste makers bij elkaar te zien op het podium. De Dutch Podcast Awards zijn een kers op de taart van ons twintigjarig bestaan.” Audio on demand BNR was een van de eerste mediaorganisaties die podcasting serieus namen. Al enkele jaren maakt BNR zakelijke podcasts gericht op professionals. Podcasts als De Technoloog en Cryptocast scoren heel goed binnen het BNR-platform en ook op iTunes en Spotify. Begin 2018 is de zender gestart met de dagelijkse nieuwspodcast Newsroom samen met Het Financieele Dagblad. Later in 2018 is ook de speciale podcaststudio geopend. Het past in de strategie van BNR om goede informatie zo veel mogelijk on demand beschikbaar te maken. Twintig jaar BNR Nieuwsradio & de toekomst van radio De radiozender is op 21 september 1998 begonnen onder de naam Business Nieuws 1395 AM, voortkomend uit TalkRadio. In 2003 werd BNR onderdeel van de FD Mediagroep. Op 21 september 2018 bestaat BNR Nieuwsradio twintig jaar. Tijdens een speciale themaweek wordt naast terugkijken ook vooral vooruitgeblikt op de toekomst van radio. BNR is naast de audio on demand strategie achter de schermen hard bezig met ‘smart radio’, waarbij gestreefd wordt om zo relevant mogelijke content te bieden op het juiste moment aan professionals en ondernemers. De juiste ihoud voor de juiste persoon op het juiste moment. Daarnaast experimenteert BNR met 'conversational UI's' (‘speech’) via apparaten als Alexa en Google Home. Meer informatie: www.podcastawards.nl
  4. de redactie

    Tineke de Nooij maandag 28 mei in Kunststof

    Afgelopen zondag werd bekend dat Tineke de Nooij de Ere-Zilveren Reissmicrofoon heeft gewonnen. De Nooij werkt al vanaf haar twaalfde bij de radio en maakte naam met programma's als Koffietijd met Tineke. Ook was ze de eerste vrouwelijke diskjockey bij Radio Veronica. Tegenwoordig is ze iedere werkdag op NPO Radio 5 te horen met de TinekeShow. Presentatie: Jellie Brouwer Kunststof: maandag 28 mei van 19:30 tot 20:30 uur op NPO Radio 1.
  5. Vrijdag presenteert Bert Kranenbarg samen met Tom van ‘t Hek het programma ‘Bert op 5’ op NPO Radio 5. Tom van ‘t Hek is niet alleen gastpresentator, maar ook gasthoofdredacteur. Hij bepaalt mee welke onderwerpen aan bod komen. Zo gaat het over de Giro d’Italia die bijna voorbij is. Als oud-topsporter en oud-sportpresentator heeft Tom van ’t Hek de ronde uiteraard gevolgd. Van ’t Hek presenteerde voor de NOS en BNR Nieuwsradio. Wat doet hij nu hij geen radio-presentator meer is? Tom van ‘t Hek drukt ook zijn stempel op de muziek in het programma, hij kiest een Nederlandse en een Franse plaat die extra aandacht verdienen. En luisteraars kunnen bellen met Bert en Tom. ‘Bert op 5’ is er iedere werkdag op NPO Radio 5. Het programma maakt het nieuws persoonlijk, zoekt naar de grote passie, heeft een extra groot hart voor Nederlandse en Franse muziek en geeft luisteraars volop de gelegenheid om hun eigen verhaal te vertellen. ‘Bert op 5’ met Bert Kranenbarg en Tom van ‘t Hek, vrijdag 25 mei, 16.00 – 18.00 uur, KRO-NCRV, NPO Radio 5. Foto Bert Kranenbarg (Jasper Zwartjes)
  6. Frank van der Lende is dé man als het gaat om live muziek en festivals in Nederland. Deze zomer duikt hij iedere week vol overgave in de beste festivals om de sfeer op te slurpen, de artiesten te spreken en de beste live tracks te laten horen. Frank is deze zomer op maar liefst elf festivals, waaronder Pinkpop, Down the Rabbit Hole, Rock Werchter en Sziget. In zijn 3FM-programma Franks Feestje is te horen wat er dag en nacht te beleven is en kunnen festivalbezoekers bijvoorbeeld meedoen met ‘Stuntje voor een Muntje’ en ‘Op je Flikker voor een Sticker’. Benieuwd wat dat is? Luister vanaf 1 juni iedere vrijdag, zaterdag en zondag van 19:00 tot 22:00 uur naar Franks Feestje bij BNNVARA op NPO 3FM. Naast zijn radiouitzending verschijnt er na ieder festival ook een nieuwe aflevering van Franks Youtubeserie ‘Ga je lekker?!’. Hij bespreekt in zijn parmantige festivaloutfit samen met de festivalgangers de ongemakken, de geluksmomenten en de blijvende herinneringen. Frank: “Een festival is dé manier om even te ontsnappen aan de gekke wereld. En omdat je niet naar alle festivals kan, neem ik je mee! Pak m’n hand en let’s go crazy.” Foto Frank van der Lende (Hans-Peter van Velthoven)
  7. Chef’Special, De Staat en Typhoon vormen de Top 3 van de 3FM Festival Top 999: de lijst met de ultieme festival anthems, bepaald door luisteraars van NPO 3FM. Ruim een kwart van de lijst is van Nederlandse bodem. Opvallend is ook de diversiteit in muziekgenres. Tracks van Arctic Monkeys, Kensington, Avicii, Kendrick Lamar, Dua Lipa, De Jeugd van Tegenwoordig en Editors samen in één lijst: het kan in de 3FM Festival Top 999. 3FM-luisteraars stemden afgelopen weken op hun favoriete festival tracks. Amigo van Chef’Special kreeg veruit de meeste stemmen en staat op nummer 1 in de lijst. De band uit Haarlem werd verrast door 3FM-dj Wijnand Speelman. 3FM Festival Top 999 De 3FM Festival Top 999 is de kick-off van het aankomende festivalseizoen. De lijst staat bomvol met headliners en acts die te zien zijn op de festivals deze zomer: Best Kept Secret, Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Rock Werchter, WOO HAH!, Zwarte Cross, Sziget, Solar en Lowlands. NPO 3FM is deze zomer op deze negen festivals aanwezig en doet uitgebreid verslag vanaf het festivalterrein. De 3FM Festival Top 999 is te horen tot en met aanstaande vrijdag 21.00 uur op NPO 3FM. Elk uur draaien de 3FM-dj’s een livetrack uit het festivalarchief van NPO 3FM. De volledige lijst staat vanaf nu op Spotify en op 3FM.nl/999. Dit is de Top 10 van de 3FM Festival Top 999: CHEF'SPECIAL - AMIGO (2016) DE STAAT - WITCH DOCTOR (2015) TYPHOON - ZANDLOPER (2014) EDITORS - PAPILLON (2009) FOO FIGHTERS - PRETENDER (2007) AVICII - LEVELS (2011) ARCTIC MONKEYS - I BET YOU LOOK GOOD ON THE DANCEFLOOR (2006) KENSINGTON - STREETS (2014) JEUGD VAN TEGENWOORDIG - STERRENSTOF (2010) IMAGINE DRAGONS - RADIOACTIVE (2013)
  8. de redactie

    RTV Rijnmond gaat culinair kanen in de Kookgoot

    Op 25, 26 en 27 mei wordt de Koopgoot weer omgetoverd tot Kookgoot. Een goot vol met pop-up keukens, terrasjes, gratis proeverijtjes, kookdemo’s, streetfood en koffiekarretjes. Daarnaast staan er twee lange tafels voor 30 en 50 personen aan beide kanten van de Koopgoot waar iedereen kan aanschuiven. Radio Rijnmond is erbij! Op vrijdag 25 mei vanaf 16:00 uur schakelt presentator Ronald van Oudheusden van het programma Rijnmond NU in en neemt de luisteraar mee langs de lekkerste live bereidingen. Ook zal hij de luisteraar meenemen in zijn proefavonturen en ontvangt men de beste kooktips, live vanuit de Kookgoot. Ronald spreekt met diverse horeca ondernemers uit de stad en regio, zoals Restaurant Freden de wijkkeuken van Zuid. En hij spreekt met de organisatie van het evenement. Win spontaan een gratis diner Ronald zal ook tussen 18:00 en 18:30 uur mensen op straat aanspreken om ze aan tafel te krijgen. Hij mag een aantal mensen live een gratis plaats aanbieden aan tafel. Dat wordt smullen voor de gelukkige winnaars! Goed doel Voor de actie Maak Kanker Kansloos die RTV Rijnmond verslaat in samenwerking met de Daniel den Hoed kliniek, zullen Ronald en de organisatie ook rondgaan met de Hoed en geld ophalen voor het goede doel: de strijd tegen kanker.
  9. de redactie

    Sublime springt in het diepe voor ALS

    Vandaag start op Sublime een radiocampagne ter promotie van de 7e editie van de Amsterdam City Swim en daarmee is tegelijkertijd het startsein gegeven voor een uniek partnership tussen het radiostation en de Stichting Amsterdam City Swim. Nog steeds is er geen oplossing gevonden voor de dodelijke ziekte ALS. Daarom zwemmen we op 9 september door de Amsterdamse grachten met als doel zoveel mogelijk donatiegeld ophalen voor onderzoek naar ALS en voor kwaliteitsverbetering van het leven van ALS-patiënten. Jaarlijks zwemmen er zo’n 2500 volwassenen en 300 kids mee aan de Amsterdam City Swim. Het evenement heeft in 6 jaar tijd ruim €10 miljoen opgehaald. Geld dat besteed is aan diverse projecten zoals GEN-onderzoek en aan het ondersteunen van de patiëntenvereniging. De organisatie is er trots op dat A-merken zich blijvend verbinden aan de Amsterdam City Swim. Zo ook Sublime. Met Sublime Doing toont het radiostation initiatieven die de wereld een beetje beter maken. Door het ‘Nieuws van de Vooruitgang’ (Elk uur op het halve uur op de zender te horen), streeft het radiostation naar berichtgeving over innovatie, duurzaamheid en maatschappij. Sublime helpt positieve initiatieven en de mensen daarachter aan het bereik en de middelen die nodig zijn om verder te komen. Sublime gelooft dat ondernemende, innovatieve, culturele en duurzame initiatieven die bijdragen aan een betere wereld zo in een stroomversnelling komen, waarmee een positieve golf gerealiseerd wordt. Het bereik en de impact van het project vergroot je door de boodschap te delen. Door het partnership verkrijgt de Amsterdam City Swim extra aandacht. En daarmee is de Stichting vanzelfsprekend zeer content. De stichting Amsterdam City Swim blijft zich inzetten voor ALS totdat ALS ‘van de kaart is’. Inschrijven kan via https://www.amsterdamcityswim.nl/inschrijven/. Over Sublime Sublime is een landelijk commercieel radiostation met non-stop funk, soul en jazz, te beluisteren via FM, DAB+, online en mobiele app. Sublime brengt het Nieuws van de Vooruitgang. Positieve, inspirerende berichten over duurzaamheid, innovatie en maatschappelijke ontwikkelingen. De missie van Sublime is het overbrengen van een goed gevoel. Dat krijg je zowel van de berichten, als de muziek.
  10. de redactie

    Recordaandeel van 8,2% voor Radio 10

    Radio 10 weet opnieuw haar luistercijferrecord te verbreken. Het marktaandeel is in één jaar tijd met maar liefst 34% gestegen van 6,1% naar 8,2% in de meetperiode maart-april. Radio 10 scoort hiermee wederom het hoogste marktaandeel ooit. Tevens weet Radio 10 deze meetperiode een record aantal luisteraars te bereiken. Wekelijks luisteren 1.752.000 unieke luisteraars naar het station met de grootste hits aller tijden. Dit blijkt uit de vandaag door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. Niet alleen in de doelgroep 10+, maar ook in de belangrijkste doelgroep 30-59 jaar laat Radio 10 in één jaar tijd een stijging zien van 7,8% naar 9,9%. Roland Snoeijer, radio director Radio 10: "We zien dat luisteraars houden van de brede muziekmix van Radio 10, van Bruno Mars tot Fleetwood Mac en van Michael Jackson, de Bee Gees tot Coldplay. En van de goede sfeer, de humor en de openheid die je hoort in de programma’s. Juist daarom is het hele team zo ongelooflijk trots dat steeds meer luisteraars Radio 10 ontdekken. We komen inmiddels om in lege champagne flessen, maar poppen er natuurlijk graag nog een open om deze mooie cijfers te vieren!" In maart was op Radio 10 de 80’s Top 810 te horen, een hitlijst met de beste hits uit de jaren ’80. In april vierde de zender haar 30-jarig bestaan met de grootste hits aller tijden aangevraagd door de luisteraars. Bron: NLO/GfK, maart-april 2018, 10+, 30-59 jaar, marktaandeel, bereik, ma-zo 06:00 uur tot 24:00 uur. Wanneer over een record wordt gesproken, gaat het om de terugkeer op de FM in 2013.
  11. De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode maart-april 2018 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.575 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 33 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Stijgers: E-power Radio, ORN Radio, Qmusic, Radio 10, Sky Radio, SLAM!, Dalers: BNR Nieuwsradio, NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5, Radio 538, Radio Veronica, Sublime FM Gelijk: 100% NL, Classic FM, NPO Radio 4 nationaalluisteronderzoek.nl
  12. De Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach starten onder de naam ‘The Radio Project’ een uniek project, waarbij een groep van 8 tot 10 jongeren de opdracht krijgt om binnen een half jaar te gaan bouwen aan het radiostation van de toekomst. ‘The Radio Project’ heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimedia talent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak. No rules, just right Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren, hetgeen een optimale innovatie ten goede komt. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat. Lars Schotanus, van YPCA, De Radiofabriek: “De kernvraag die aan ons project vooraf ging was: luisteren jongeren in 2020-2025 überhaupt nog naar de radio? Daarnaast loopt natuurlijk al jaren de discussie hoe adverteerders jongeren in de toekomst nog kunnen bereiken? Vanuit ‘The Radio Project’ bieden we hopelijk straks de antwoorden, maar bieden we in elk geval het umfeld om de ultieme radio innovatie tot z’n recht te laten komen”. Talentontwikkeling Van de deelnemers wordt naast media skills ook een stuk ondernemerschap, een gezonde dosis lef en creativiteit verwacht. Direct vanaf de start wordt door de jongeren zelf al wekelijks content geproduceerd. Hierbij worden de ontwikkeling van het project, de talenten, de keuzes die worden gemaakt en het groepsproces continue in beeld gevolgd. De bedoeling is dat het platform nieuwe inzichten geeft in wat jongeren echt willen en welke communicatiemiddelen hierbij het beste passen. Radiocoach Pierre Papa: “In ons huidige radiolandschap is er te weinig ruimte voor vernieuwing. Natuurlijk zijn er interne talentschools, maar die richten zich vooral op het vormen van eigen DNA. ‘The Radio Project’ gaat als onafhankelijk initiatief de uitdaging aan om het juist om te draaien. Niet wij als ervaren radiomakers maar, multimediaal talent mag zelf gaan uitzoeken hoe radio in de toekomst klinkt en er uitziet. En als radio- en multimediacoach hoop ik ook dat we origineel en gedreven talent zullen ontdekken, dat niet alleen zichzelf, maar ook de radio als branche verder brengt”. Selectie Jongeren in de leeftijd van 16 tot 21 jaar kunnen zich in juni aanmelden voor de selectierondes, door hun ‘one minute of fame’ in te sturen. In de maand juli vinden vervolgens verschillende selectiedagen plaats op het Media Park in Hilversum. Door een deskundige jury wordt uiteindelijk de definitieve selectie gemaakt van de groep jongeren die vanaf begin september aan ‘The Radio Project’ mogen gaan deelnemen. Nieuw jongerenstation ‘The Radio Project’ heeft de ambitie in zich om een compleet nieuw radiostation, mediabedrijf of jongerenmerk te lanceren. “We laten de jongeren vanuit een volledig greenfield model starten, maar weten niet waar het gaat eindigen. Hoewel het de doelstelling is om te bouwen aan hét radiostation van de toekomst, kan het natuurlijk zo zijn dat ‘de radio’ volgens de jongeren helemaal geen toekomst heeft. Misschien wordt het wel podcast, YouTube of een volledig nieuw medium of platform waar wij nu nog geen weet van hebben”, aldus Jaco Bal van YPCA, De Radiofabriek. 100 jaar radio ‘The Radio Project’ eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio in Nederland 100 jaar bestaat! Lars Schotanus: “We hopen natuurlijk dat er op 1 januari 2019 het radiostation van de toekomst er staat! Voor mij persoonlijk is dan de cirkel rond, omdat het dan precies 100 jaar geleden is dat ‘mijn voorvader’ Hans Henricus Schotanus à Steringa Idzerda wereldwijd de eerste radio uitzending verzorgde”. Initiatiefnemers Het project is een initiatief van de Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach. YPCA, De Radiofabriek is als mediabedrijf gevestigd op het Media Park in Hilversum en bedenkt, ontwikkelt, levert en exploiteert media concepten. Het bedrijf is onder meer eigenaar van de online radiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio en verzorgt mediaproducties voor een breed scala klanten en opdrachtgevers. Radiocoach werd in 2005 opgericht door (ex)radiomaker Pierre Papa. Radiocoach traint airpersonalities, sidekicks, producers, verslaggevers, newsanchors en talenten multimedia. Het bedrijf is al jaren marktleider in Nederland. Projectpartners Het project wordt financieel ondersteund door Media Perspectives en de gemeente Hilversum in het kader van talentwerving en talentontwikkeling in de mediastad Hilversum. Foto: The Radio Project initiatiefnemers Lars Schotanus, Jaco Bal en Pierre Papa
  13. TV-presentatrice Martine Hauwert gaat naast haar TV werk ook aan de gang als presentatrice op zakenzender New Business Radio. Zij verzorgde al reportages, speciale business updates en neemt nu ook in wisselende presentatie, met Fabienne de Vries, Ron Lemmens, Rick van Velthuysen en Folkert Tempelman, het programma ‘Let’s Talk Business’ voor haar rekening. Het programma ‘Let’s Talk Business’ biedt een platform voor ondernemende mensen met inspirerende verhalen! In het radioprogramma ‘Let’s Talk Business’ gaat het uiteraard over de business, maar vooral ook over de persoonlijke visie en de ambities van de hoofdgast. Er wordt teruggeblikt, vooruitgekeken en er worden persoonlijke ervaringen gedeeld. Wat ging er goed, wat zijn leerpunten en hoe ziet de business er over 5 jaar uit. Martine Hauwert presenteert op donderdag 24 mei van 10:00 tot 11:00 uur haar eerste ‘Let's Talk Business’ op New Business Radio. Martine Hauwert: ”Als presentatrice ben ik altijd op zoek naar mooie en inspirerende verhalen. Achter ieder bedrijf of iedere ondernemer zit een persoonlijk verhaal waar andere mensen inspiratie uit kunnen halen en ik vind het mooi om die verhalen bij New Business Radio te kunnen delen”. Martine Hauwert Met meer dan 15 jaar media en TV ervaring is Martine Hauwert een allround presentatrice op het gebied van nieuws & actualiteiten, infotainment en entertainment. Zo presenteerde zij 3 jaar lang het RTL4 programma ‘Mijn leven, mijn gezondheid’ en was ze het vaste gezicht van Telegraaf TV met dagelijks nieuws, gasten en reportages. Onlangs presenteerde ze het succesvolle RTL-reisprogramma ‘Ontdek Curaçao’ op RTL4. Daarnaast presenteert Martine Hauwert ook veel verschillende soorten events door heel het land waaronder het hoofdpodium van de Huishoudbeurs, WNF, KWF Samenloop voor hoop, de Gezondheidsbeurs en verschillende ondernemersgala's.
  14. de redactie

    Mi Amigo 40 gaat op zeezenderavontuur met Offshore-FM

    De zomer komt eraan. De festivals komen op gang, de campings openen hun deuren, de stranden mooi opgekuist, het zeewater op temperatuur gebracht en nu nog de radio aan. Ook in 2018 vaart de “Mi Amigo 40”,ondersteunt door de vzw Nordica, het zeegat uit en gaat onder de vlag van Offshore-FM van woensdag 22 augustus 00:00 uur tot en met zondag 26 augustus 18:00 uur op zeezenderavontuur. De rode draad tijdens deze 5-daagse is de periode 1968….50 jaar geleden dus. Een bijzonder zeezenderjaar misschien? Radio Caroline, die na 14 augustus 1967 toch nog doorging werd in maart 1968 wegens financiële problemen naar Nederland gesleept en zo kwam er een voorlopig einde aan deze levende legende. Maar in 1968 was er nog 1 zeezender actief voor de Nederlandse kust en dat was natuurlijk Radio Veronica. En 1968 was ook een muzikaal rijk jaar,daarom dan ook om tijdens de dagprogrammering de muziek uit 1968 centraal te stellen heel exclusief is er ook aandacht voor het nieuws uit 1968. Marc van Amstel, voormalig nieuwslezer op de Mebo II bij Radio Noordzee, verzorgt 5 dagen lang het nieuws uit 1968. Naast het nieuws en de muziek uit 1968 is er ook aandacht voor Ad Roberts die overleed op 8 april jongstleden, Peter van Dam die begin dit jaar op 6 januari overleed en voor Graham Gill die op 9 april jongstleden is overleden. Elke dag worden deze vereert met een uur programma uit hun radioverleden. Zo zal Ad Roberts elke dag van 11:00 tot 12:00 uur horen, Peter van Dam van 16:00 tot 17:00 uur en Graham Gill van 21:00 tot 22:00 uur en op zondag van 10:00 tot 11:00 uur. Offshore-FM met de verzekerde deelname van een reeks medewerkers uit het zeezenderverleden zoals Richard Bond, Wim de Groot, Marc van Amstel, Ferry Eden, Jan Berg, Bob Noakes, Edward Klein, Tony Winter, Bart Serlie, Henk & Fiona, Walter Galle en Ad Vlaminck. Daar kunnen nog steeds namen aan toegevoegd worden. De avond programmering staat in het teken van Radio 208, Luxemburg dus. Dankzij Peter Vrakking van Radio Extra Gold NL kunnen we ook de luisteraar vereren met heel wat Nederlandstalige programma’s uit het radio verleden van Radio 208. Elke dag van 19:00 tot 21:00 uur kan je die programma’s terug beluisteren bij “Offshore-FM”. De nacht staat in het teken van de zeezenders en ook van de Engelse Radio 208. Met een nacht lang Radio Caroline 1968, Engelse Radio Atlantis, Engelse Radio 208 60’er jaren, Engelse Radio 208 70’er jaren en natuurlijk Radio Veronica uit 1968. Van 22 t/m 26 augustus 5 dagen lang piratenplezier vanuit het Bijenhof te Bissegem. Te beluisteren in de regio Kortrijk op FM en wereldwijd via deze site MiAmigo40.be Op miamigo40.be en facebook.com/MiAmigo40/ lees je alles over Offshore-FM.
  15. de redactie

    Jeroen Nieuwenhuize gaat naar Radio 10

    Jeroen Nieuwenhuize gaat een dagelijkse radioshow presenteren op Radio 10. Nieuwenhuize is al jaren een succesvol radiomaker en presentator en presenteert onder andere elke vrijdag de Top 40 op Radio 538. Het nieuwe programma van Jeroen Nieuwenhuize is vanaf maandag 25 juni iedere werkdag tussen 10:00 en 13:00 uur te horen op Radio 10. Jeroen Nieuwenhuize: “Dit is voor mij het juiste moment om over te stappen naar Radio 10. Mensen entertainen is wat ik het liefste doe en daarom is het waanzinnig dat ik dat bij Radio 10 nu weer op dagelijkse basis kan gaan doen. Helaas is het presenteren van de Top 40 bij 538 niet meer te combineren met mijn nieuwe dagelijkse programma bij Radio 10. Ik heb 20 jaar met veel plezier de Top 40 gepresenteerd en vind het fijn om binnenkort het stokje door te geven en te starten bij Radio 10.” Roland Snoeijer - radio director Radio 10: “Wij zijn erg blij dat Jeroen Nieuwenhuize binnenkort te horen zal zijn op Radio 10! Jeroen is al twintig jaar een vertrouwde stem op de radio. En hij is als ‘mister Top 40’ een perfecte match voor de zender die de grootste Top 40 hits aller tijden draait.” Programmering Radio 10 maandag tot en met vrijdag vanaf maandag 25 juni: 06:00 - 10:00 uur - Goeiemorgen Lex 10:00 - 13:00 uur - Jeroen Nieuwenhuize 13:00 - 16:00 uur - Edwin Diergaarde 16:00 - 19:00 uur - Somertijd Foto: Jeroen Nieuwenhuize (Radio10/Talpa Radio)
×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.