Jump to content

Fornax

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

45 Excellent

About Fornax

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Zuid-Holland

Contact Methods

  • Website
    https://pixeldrain.com
  • Twitter
    @Fornax96

Recent Profile Visitors

409 profile views
  1. Hallo, Het probleem is dus dat tijdens mijn vakantie een enorme hoeveelheid nieuwe gebruikers zijn geregistreerd op pixeldrain. Hierdoor raakte de servers vol en konden er geen bestanden geupload worden. Als de servers vol raken worden de oudere bestanden verplaatst naar langzamere servers. Kennelijk gaat er daar ook iets fout omdat die bestanden als 0 bytes terug kwamen. Ik heb de verlooptijd van bestanden terug naar 60 dagen gezet inplaats van 100, nu is er weer wat ruimte vrij. Als er nog problemen zijn met het downloaden van bepaalde bestanden kan je de link naar mij toe sturen dan ga ik kijken wat er aan de hand is. Als ik terug ben van vakantie ga ik wat grotere servers inrichten zodat dit niet meer gebeurt.
  2. We hadden een database storing. Alles werkt weer
  3. Gisteren heb ik de pixeldrain server in Amsterdam geactiveerd. Als het goed is gaat uploaden en downloaden nu een stuk sneller in Europa.
  4. Ik ben op dit moment bezig met een pixeldrain server in Amsterdam. Als alles goed gaat is deze binnen een week of twee operationeel.
  5. Ik heb het tijdelijk verlaagd naar 30 dagen om problemen met uploaden te verhelpen, maar binnenkort gaat het weer terug naar 3 maanden ja. Alle bestanden die er dan nog op staan worden dan ook gelijk weer 3 maanden.
  6. Het gaat niet heel hard, maar Pixeldrain groeit lekker door. Er staan op dit moment 25000 bestanden op de server.
  7. Pixeldrain kan af en toe nogal traag zijn, ik zie dat sommigen hier dat al is opgevallen.. Ik zal even uitleggen hoe dit komt. Het is een lastig probleem en ik kan er op dit moment niet veel aan doen. Ik heb er ooit voor gekozen om de server in Amerika te plaatsen omdat het meest internetverkeer daar vandaan komt. Dat is nog altijd het geval: op dit moment komen 35% van de gebruikers uit amerika en 30% uit europa. Het lastige hiervan is dat je afhankelijk bent van meer internet providers hoe verder je van de server woont. In ons geval wordt de data eerst naar Amsterdam gestuurd, dan naar de UK via een onderzeese kabel, van oost naar west UK en dan met een trans-atlantische kabel maar oost-amerika, waar het vervolgens nog het hele continent over moet om uiteindelijk bij de pixeldrain server uit te komen... Waar het hier fout gaat zijn de trans-atlantische kabels, er zijn er heel veel van en ze zijn allemaal heel snel, maar vaak is het niet genoeg. Rond 18:00 uur elke dag bereiken die kabels hun limieten en dan blijven ze vol tot zo'n 22:00. Tussen deze tijden moeten de kabelbeheerders prioriteren wat voor data voorrang krijgt, en dan krijgt de hoogste bieder natuurlijk alles. Wat er over blijft is dan voor de kleinere websites die iets van 10% van hun gebruikelijke bandbreedte overhouden. Ik ben al met een oplossing bezig voor dit probleem, maar om zoiets te realiseren is een enorme berg werk. Er zijn ook een aantal verschillende methodes om het aan te pakken die ik allemaal moet vergelijken met mijn use-case. Het komt er altijd op neer dat ik op meerdere locaties servers moet beheren die op een of andere manier synchroon blijven, wat een lastige klus is met de hoeveelheid terabytes die nu op pixeldrain staan. Uiteindelijk zal ik er wel uitkomen, maar tot die tijd zal pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Mijn excuses voor het ongemak. 😃
  8. De website heeft een beetje tekort aan opslagruimte op dit moment 😓. Daarom gingen de uploads fout. Ik ga morgen op skivakantie dus ik heb geen tijd om hier aan te werken. Tijdelijk heb ik de verlooptijd van bestanden van 90 dagen naar 60 dagen terug gedraaid. Hopelijk koopt dit genoeg tijd zodat ik het kan oplossen na mijn vakantie. De audio bestanden die hier gedeeld worden zijn gelukkig niet heel groot, die passen er nog wel bij.
  9. De migratie naar de nieuwe server is voltooid. Alle bestanden zijn verhuisd naar de nieuwe server. Als je een pixeldrain account hebt moet je opnieuw inloggen en dan kan je weer bij je bestanden.
  10. Hallo muziekliefhebbers, Ik ben al een paar maanden bezig met een nieuwe versie van Pixeldrain die makkelijker te onderhouden is. Die versie is nu bijna klaar en het wordt tijd om de oude website te vervangen. Ik heb op mijn blog uitgelegd hoe dit in werking gaat. Maar ik denk dat de meeste van jullie mijn blog niet lezen, dus ik dacht ik geef het even persoonlijk door. Ik ga vanavond of morgen avond de website overzetten naar de nieuwe software, omdat er op pixeldrain heel erg veel bestanden staan kan dit een paar uur duren. Tijdens deze periode zal de website niet betrouwbaar zijn. Zo gaat het in werking: Voor de migratie kondig ik op mijn Twitter feed aan dat de migratie gaat beginnen. Eerst moet ik pixeldra.in uitzetten omdat er tijdens de migratie geen bestanden geüpload mogen worden. Het webadres pixeldra.in zal dan al verwijzen naar de nieuwe website. Dan worden de gebruiker accounts overgezet naar de nieuwe site. Je kan al inloggen op de nieuwe website tijdens de migratie zonder problemen. De bestanden worden één voor één gekopieerd naar de nieuwe site. Dit zal ongeveer 4 uur lang duren. Aan het begin zal geen enkele pixeldrain link werken, naar mate er meer bestanden gekopieerd worden zullen de links weer gaan werken. Als alle bestanden gekopieerd zijn worden de lijsten (groeperingen van bestanden) overgezet, dit duurt een paar seconden. Het zal je al snel opvallen dat de website een ander uiterlijk krijgt, maar verder blijft alles ongeveer het zelfde. Na de migratie zal ik de website vaker bijwerken met nieuwe functionaliteit. Ook ga ik de website veiliger maken met virusdetectie en copyright filters (ik denk dat jullie hier geen last van zullen hebben). Het 'Sia' netwerk wat ik noem in mijn blog is een data opslag netwerk waar ik ook aan meewerk. Als dit project goed geïntegreerd is in de website zou ik voor heel weinig geld enorme hoeveelheden data kunnen bewaren op pixeldrain. Hierdoor kan ik concurreren met cloud opslag websites zoals dropbox, google drive en onedrive. Ik hoor graag jullie meningen hierover. Groetjes, Wim Brand (van Pixeldrain)
  11. Sorry voor de downtime, ik moest de website even offline halen voor onderhoud. Alles zou weer goed moeten werken nu.
  12. Ik ben er een beetje laat bij zo te zien. Blij dat je het werkend hebt gekregen Ton. Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt? Dan kan ik uitzoeken waarom dit probleem opgetreden is.
  13. Sorry, het certificaat was wel vernieuwd, maar de server had hem nog niet in gebruik genomen. Heb nu ingesteld dat het certificaat elke week herladen wordt, dus nu zou het écht niet meer moeten gebeuren
  14. De internet service provider van de website heeft problemen, we hebben contact opgenomen en hopen snel wat te horen. Soms werkt de website en soms niet. Als hij niet werkt kan je het over 5 minuten opnieuw proberen en dan zou het weer moeten werken. Mijn excuses voor het ongemak.
  15. Het certificaat was verlopen, alles werkt nu weer als normaal. Sorry voor het ongemak.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.