Jump to content

Niko

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Niko

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Location
    Grou
  • Interests
    Middengolf techniek en antenne.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Inderdaad! Men maakt onderscheid tussen omroep en defensie ! Lijkt wel op overheid blind vertrouwen in Internet en digitaal heeft . Behoorlijk kortzichtig imo. Er zijn ook al weer plannen om de kort geleden Siemens alarmpalen weer te slopen . Omdat iedereen wel gsm smartphone heeft ...
  2. Oei.hier maak je geen vrienden mee ... Als je een vergunning hebt , mag je zelf weten wat programma je brengt. 24/7 vogeltjesdans kan ook. Leve de vrijheid
  3. Ik ben het wel met Dhr De Haan eens . Maar je wilt toch zo groot mogelijke grondgolf 24/7 . De dagen zijn kort en meeste luisteraars heb je avonds. Om dan maar 5 km te ontvangen te zijn is teleurstellend. Dan heb je alleen je oom een straat verder als luisteraar. Vandaar de zoektocht naar de beste antenne en ontkom je niet aan discussies.
  4. Ontvangen met s6 overdag .Bij schemer wordt het gauw onaangenaam . In donker onluisterbaar voor de gemiddelde mens . Voor 100 watts pep moet er meer bereik mogelijk zijn dan 30 km hemelsbreed . Heb wel tot 9 uur geluisterd, maar met twee uit fase antennes, en Dsp. Maar de grondgolf is snel overstemd .Ben benieuwd naar de antenne . Tevens staat de audio vreemd of te hard ? Succes .
  5. Niko

    De Wisseloord studio's

    De kwaliteit van de Ssl was daarentegen wel top. Pim is er ook al niet meer. .
  6. Niko

    De Wisseloord studio's

    Jammer dat dit soort analoge studio's in hoog tempo opgedoekt worden
  7. Ja klopt . Ik bedoel voor middengolf.
  8. Het klopt inderdaad dat de 747 vanaf Harlingen overdag 0511 en savonds seagull uitzend . Jammer dat het niet sterker is . Je merkt dat de lage frequentie toch meer Power nodig heeft overdag voor goede grondgolf. 50 watts is wat te weinig. Maar het is ook nooit bedoeld voor een hele provincie. Laat staan :Noord Nederland. .
  9. Gelukkig blijft Flevo bestaan . Slopen is hiermee bespaard gebleven. Maar bij defensie medegebruik vragen voor commerciële doeleinden wordt heel moeilijk, zoniet onmogelijk.
  10. Niko

    747 seagull?

    HalloTheo. De vraag is of 0511 en seagull niet beter kunnen samenwerken . Lauwersoog is radio voor de zeehonden. Beperkte vergunning is om seagull Harlingen niet in het vaarwater te zitten .
  11. 747 is te ontvangen in Grou. Wel met actieve antenne op 10 meter . Zo los op transistor en auto niet te doen . Waar staat de zender? Heb het gevoel dat het vanaf Harlingen komt vanaf het schip . Het vreemde is dat seagull savonds overneemt ?
  12. Niko

    747 seagull?

    Klopt .moet watts zijn . 500.000 watts is 500 kilowatts . Ps De sterkste Arabier heeft al 1000 kilowatts tegenwoordig
  13. Niko

    747 seagull?

    In het internationale mg gebeuren is 1 kwatts low power. Als je ziet wat de Arabieren aan vermogen stoken. 500.000 watts komt voor . De regeling LPam moet je dan ook los zien van Genève LPC Het is meer Lilliputter Am regeling .☺ 1602 was een rest kanaal . Ruud heeft dat vroeger zelf getest . Niet een fijn kanaal Door de snel optredende skywave. Men noemt dit ook een graveyard Channel. Voor je antenne wel ok. Die is wat effectiever met 1/8 golf kun je met 25 meter toe . Maar die skywave begint in de herfst om half 5 roet in het eten te gooien .
  14. Niko

    747 seagull?

    juul ik denk dat term vrijwilligers, beetje onrecht doet . Kbc. 1602 is een bedrijf met betaalde presentatie . seagull heeft vele internationaLe deejays. sommigen hebben hun sporen ruim verdient . Aan radiofreak 1602 Kbc is geen LPam frequentie overigens . Valt onder de commerciële omroep.(1Kw) Dat betekent dat je verplicht bent om ook in digitale radio te investeren. Dat kan alleen een winstgevend bedrijf zoals Kbc . Daarnaast kun je dan voor je hobby een andere LPam vergunning evt in de lucht houden .
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.