Jump to content

Oldies Project

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Oldies Project

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vandaag gedraaid in "A month in a life" voor de maand November 1966. Moet nog steeds een cd van de Symbols vinden... dat wil niet echt lukken. Ook ik heb alleen maar een vinyl versie van Canadian Sunset... Er zit overigens weer een verhaaltje aan dit nummer. Pak er "Run baby run" van de Newbeats uit 1965 maar eens bij en vergelijk ze maar eens. Overigens de credits voor "Run baby run" gingen naar Melson en Gant. Voor Canadian Sunset zijn ze opeens voor Gimbel en Heywood. Ik denk er het mijne maar weer van...
  2. Na het voorval hadden de heren er niet veel zin in om nog veel te veranderen, dus het is gebleven bij het toevoegen van wat overdubs aan het eind van het nummer.
  3. In de thread van Oktober 1966 had ik nog over de demo versie van "My mind's eye", zonder te beseffen dat uitgerekend die versie deze maand zou worden gedraaid als Big L # 1.
  4. Welkom in "het bos" dat al jaren mijn wereld is, Rob! Wat ik tot dusverre boven water heb gekregen is dat de UK Penny Farthing 4 minuten lang zou zijn. Dit komt van iemand die de single zelf heeft. Helaas kan hij er geen mp3 van maken (de digitale wereld is een beetje aan hem voorbij gegaan) en is de timing gedaan met een stopwatch. Verder wijst de ervaring uit dat Engelse releases van Nederlandse artiesten over het algemeen dezelfde afspeelduur hebben als de Nederlandse single. Of dat in dit geval ook opgaat weet ik niet, want ik heb nog geen exemplaar van de Negram k
  5. Vlak Chris Blackwell, de oprichter van Island records ook niet uit.
  6. En dan geven de heren zichzelf gewoon uit als auteur, terwijl ze het in werkelijkheid gewoon "geleend" hebben. De echte geschiedenis van Whole lotta love begint in 1962, als Willy Dixon het nummer "You need love" schrijft voor Muddy Waters. Een paar jaar later zoeken de Small Faces een B kant voor hun nieuwe single en nemen Dixon's nummer op als "You need loving".... en die versie is, weer een paar jaar later, de inspiratie voor de Zep's En Jimmy Page maar roepen dat hij het geschreven had......
  7. Er werd niet alleen in Nederland wat aangerommeld (soms)... in Engeland en Amerika gebeurde dat net zo. Zo was de eerste Amerikaanse hitsingle van de Ohio Express, "Beg steal and borrow", gewoon hetzelfde nummer dat één jaar eerder door the Rare Breed, een bandje uit New York, was opgenomen. Ze namen niet eens de moeite om er een eigen versie van te maken en plakten dus gewoon een nieuw label op een oude single. Waarschijnlijk ging dat ook niet anders want Ohio Express bestond helemaal niet. Het was een soort hobby project van Jerry Kasenetz's en Jeffry Katz. En in Enge
  8. Helaas komen dat soort dingen vaker voor dan je zou wensen. Vooral bij mp3's vind je regelmatig compleet verkeerd benoemde titels en/of artiesten.
  9. Covers zijn van alle tijden. Ook in de 60's en 70's werden er nummers gecoverd. De lijst van covers is oneindig.... Maar dat is een ander gesprek dan we hier hadden over juiste single versies....
  10. Het origineel van What's the matter, baby is van Timi Yuro en stamt uit 1962 Maar ik snap wat je zegt. De generatie van nu kent bv "Every time we touch" van Cascada en heeft er geen weet van dat Maggie Reilly het origineel zong in de 90's. Dat is een generatie kwestie die alleen maar erger wordt, als je het mij vraagt. Ik luister niet veel meer naar de radio, maar als ik het een keer doe hoor ik regelmatig nieuwe versies van nummers die ik ken uit mijn jeugd. Ik weet dan wie het origineel zong, maar een kereltje van 16 of zo die kan dat helemaal niet schelen.
  11. Tony Windsor... Maar als je dat moet vragen, heb ik waarschijnlijk de verkeerde voor ogen. Excuses.. Ook vervelend is dat ik kennelijk nog niet goed weet hoe dit forum werkt. Ik plaatste net een reaktie en die dook opeens op in een antwoord en daarna was hij helemaal verdwenen. Ik heb overigens geen flauw idee hoe ik aan die R als avatar kom....
  12. In die tijd was het nauwelijks mogelijk om de verschillen per land op te merken. De communicatie middelen die wij nu hebben bestonden gewoonweg niet. Als je wilde weten wat er in Amerika zoal gedraaid werd, dan had je AFN in Duitsland en dat was het wel zo'n beetje. En voor de Engelse markt was er natuurlijk Radio Luxemburg, maar dat was alleen maar in avond uren. De wereld was destijds wat groter dan hij nu, in veel opzichten, is. In 1980 werkte ik een zomer in Spanje en ik kan me nog herinneren dat we met een kleine transitor radio 's-nachts de heuvels in trokken om
  13. de lokale piraat waar ik werkte Dat kon wel eens dezelfde zijn als waar ik destijds een tijdje heb rond gehangen... Had jij niet iets met TW?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.