Jump to content

Oldies Project

Members
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Oldies Project's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

19

Reputation

  1. Er waren inderdaad wat méér plannen. Eentje daarvan was het plan om een nationaal bekende DJ (naam zal ik maar ff niet noemen) de Billboard top 100 te laten presenteren voor Monique (en Royaal natuurlijk). Ik ben daarover nog bij Cable One geweest, om die DJ daarover te spreken, en vervolgens nog even bij de fabrikant van Texas sigaretten. Ik weet niet precies meer hoe ik bij e.e.a. betrokken ben geraakt, maar het had iets met een "schip met 3 masten" te maken (ik zie die mannen nog binnen komen). Er is uiteindelijk allemaal niks van terecht gekomen, maar ik hield er toen wel een kofferbak vol met rookwaren aan over. Dat was dan wel weer grappig....
  2. Hoi Martin, Dat was voor mijn tijd. In 1983 was ik nog in Engeland. Ik kan me mijn tijdvak bij Royaal niet meer precies herinneren maar het moet ergens tussen eind 1984 en 1986 zijn geweest. Het was in ieder geval de tijd dat de zender te horen was tot aan Harderwijk en van de grote adverteerders, zoals Singapore airlines, Texas sigaretten e.d, die werden binnen gebracht door een paar vage figuren die iets met Monique te maken hadden. Die "boekhouder" waar je het eerder over had heeft er dik geld aan overgehouden. De rest van de jongens wat minder...
  3. Grappig, ik heb in mijn zondige jeugd ook een tijdje bij Royaal rond gehangen. Het grootste deel van de tijd was dat toen Royaal nog in de schuur op de Kluizerdijk zat. De verhuizing naar de St Odilialaan heb ik nog net meegemaakt, maar kort daarna was ik er klaar mee. Wat nu zo grappig is, dat ik maar een paar namen herken van de DJ's in de opnamen die hier worden geplaatst (Peter Hartman is er daar één van, want die zat - als mijn geheugen me niet in de steek laat - na mijn dagelijkse live programma achter mij op band) terwijl ik me nog al wat namen herinner van mensen die niet in de opnamen voor komen. Ron
  4. En het is ook niet alleen John Edwards, maar ook de London DJ's Ian Damon, Mark Roman en Keith Skues die hun medewerking aan het project hebben gegeven. Dank je overigens voor het plaatsen. Ik heb normaliter geen tijd om te luisteren en het klinkt m.i., dank zij de optimod, beter dan de originele master. Groet, Ron
  5. Mooi dat je dit is opgevallen. Ik heb al minstens 10 jaar een wav file van het nummer en ik heb nooit gemerkt dat het inderdaad een foutieve filenaam heeft, omdat het de B kant is. Het beroerde is dat als zo'n nummer eenmaal in het systeem zit, dan kijk ik er meestal niet meer naar om omdat er nog zoveel duizenden andere nummers zijn die ik nog moet verwerken. Ik zou er waarschijnlijk ergens in de toekomst wel achter zijn gekomen van de wav file van de A kant zit in mijn "te bewerken" map met de filenaam van de B kant. Dit soort hulp om de onvermijdelijke foutjes uit het systeem te halen is dan ook meer dan welkom. Ik ga het probleem oplossen en het desbetreffende deel van het programma aanpassen, zodat Theo dat alsnog als vervanging kan plaatsen. Groet, Ron
  6. Bij 45cat geven ze een release datum van 21 november 1966 op Fontana. Het is echter het enige nummer van zeven nummers waar geen hoes voor afgebeeld wordt. Mail is verzonden
  7. Vandaag gedraaid in "A month in a life" voor de maand November 1966. Moet nog steeds een cd van de Symbols vinden... dat wil niet echt lukken. Ook ik heb alleen maar een vinyl versie van Canadian Sunset... Er zit overigens weer een verhaaltje aan dit nummer. Pak er "Run baby run" van de Newbeats uit 1965 maar eens bij en vergelijk ze maar eens. Overigens de credits voor "Run baby run" gingen naar Melson en Gant. Voor Canadian Sunset zijn ze opeens voor Gimbel en Heywood. Ik denk er het mijne maar weer van...
  8. Na het voorval hadden de heren er niet veel zin in om nog veel te veranderen, dus het is gebleven bij het toevoegen van wat overdubs aan het eind van het nummer.
  9. In de thread van Oktober 1966 had ik nog over de demo versie van "My mind's eye", zonder te beseffen dat uitgerekend die versie deze maand zou worden gedraaid als Big L # 1.
  10. Welkom in "het bos" dat al jaren mijn wereld is, Rob! Wat ik tot dusverre boven water heb gekregen is dat de UK Penny Farthing 4 minuten lang zou zijn. Dit komt van iemand die de single zelf heeft. Helaas kan hij er geen mp3 van maken (de digitale wereld is een beetje aan hem voorbij gegaan) en is de timing gedaan met een stopwatch. Verder wijst de ervaring uit dat Engelse releases van Nederlandse artiesten over het algemeen dezelfde afspeelduur hebben als de Nederlandse single. Of dat in dit geval ook opgaat weet ik niet, want ik heb nog geen exemplaar van de Negram kunnen vinden. Grt Ron
  11. Vlak Chris Blackwell, de oprichter van Island records ook niet uit.
  12. En dan geven de heren zichzelf gewoon uit als auteur, terwijl ze het in werkelijkheid gewoon "geleend" hebben. De echte geschiedenis van Whole lotta love begint in 1962, als Willy Dixon het nummer "You need love" schrijft voor Muddy Waters. Een paar jaar later zoeken de Small Faces een B kant voor hun nieuwe single en nemen Dixon's nummer op als "You need loving".... en die versie is, weer een paar jaar later, de inspiratie voor de Zep's En Jimmy Page maar roepen dat hij het geschreven had......
  13. Er werd niet alleen in Nederland wat aangerommeld (soms)... in Engeland en Amerika gebeurde dat net zo. Zo was de eerste Amerikaanse hitsingle van de Ohio Express, "Beg steal and borrow", gewoon hetzelfde nummer dat één jaar eerder door the Rare Breed, een bandje uit New York, was opgenomen. Ze namen niet eens de moeite om er een eigen versie van te maken en plakten dus gewoon een nieuw label op een oude single. Waarschijnlijk ging dat ook niet anders want Ohio Express bestond helemaal niet. Het was een soort hobby project van Jerry Kasenetz's en Jeffry Katz. En in Engeland maakte Don Arden het ook bont. Hij was de manager van de Small Faces, die net nieuw materiaal aan het opnemen waren. Arden gaf een demo versie van het, nog niet klaar zijnde, nummer "My mind's eye" aan Decca, die daarop prompt die versie als pre-release demo aan alle radio zenders gaf. Terwijl de band onderweg was naar een optreden werd opeens op Radio London "My mind's eye" aangekondigd als de nieuwe single. Het kwam als een volkomen verrassing voor de band omdat het nummer niet eens klaar was. Er was toen geen weg meer terug. "My mind's eye" zou de nieuwe single worden en het enige wat de groep nog moest doen was het nummer voltooien. Echter, omdat ze dat niet vóór de geplande release datum van 11 november voor elkaar kregen, werd voor de officiele release, tijdens de eerste persing, gewoon de onvoltooide demo versie gebruikt. Nadat de groep het nummer had voltooid werd de feitelijke single versie alsnog gebruikt voor latere persingen. Hele boeken zijn over dit soort dingen te schrijven....
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.