Jump to content

HadieDave

Members
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Arnhem
  • Interests
    Audiovormgeving, Radio, Music, Processing.

Contact Methods

  • Facebook
    https://www.facebook.com/davedonkervoort.rouw/

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

HadieDave's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done

Recent Badges

44

Reputation

  1. Q music, nummer één van Nederland verkoopt lariekoek, kul, bullshit. https://www.dumpert.nl/item/100016557_ee5dd892
  2. Het moet ergens in '92 of '93 zijn geweest. Radio10Gold zat nog in de Honthorststraat in Amsterdam. De muziek vanuit de studio werd via een audio-lijn getransporteerd naar Brussel. Daar werd het opgepikt door een receiver en doorgegeven naar de satelliet transponder die het naar de satelliet zou stralen. Onze technicus had in Brussel een stilte-detector op de audio-lijn aangesloten. Dit betekent dat wanneer het langer dan bijvoorbeeld 5 seconden stil is op de muziek-lijn uit Amsterdam er een signaaltje naar een bandrecorder wordt gegeven om vanuit Brussel een nood-muziekband te starten zodat het op de zender in elk geval niet stil zou worden. Toen ik op een ochtend vanuit het oosten van het land in de studio aan kwam was er paniek in de tent. "Het spookt" hoorde ik zelfs iemand roepen, "een vloek". Het programma van Tom Mulder was begonnen maar steeds wanneer Tom begon te praten startte na 5 seconden vanuit Brussel de nood-band met aan het begin Why Tell Me Why van Anita Meijer. Toen ik het gebouw binnenliep was iedereen druk in de weer. Een onverklaarbaar vreemd verschijnsel had beslag gelegd op het programma van Tom Mulder. Ik liep de trap op en belandde in het kamertje van Jeroen Soer, daar waren al wat meer mensen aanwezig die paniekerig aan het bedenken waren wat er nou aan de hand was. De technicus had ook geen verklaring. Daar klonk opnieuw uit de radio voor de zevende keer in een uur tijd Why Tell Me Why van Anita Meijer. Ik probeerde mee te denken met het gezelschap. Ineens vroeg ik de technicus hoe hij die stilte detector had aangesloten. Hij vertelde dat hij het ding op één van de geluidskanalen had aangesloten en dat hij de receiver, om ook het andere kanaal te kunnen controleren op mono had gezet. Meteen riep ik 'de microfoonkabel van Toms microfoon staat uit fase waardoor de receiver", zodra Tom gaat praten geen signaal ziet en de noodband start." 'Dat is het" riep Soer verrukt. De technicus vertelde dat hij de avond ervoor de microfoonkabels had vervangen. De techneut stormde de trap af naar beneden, sloot een andere kabel aan op Tom's microfoon en Radio10Gold klonk weer door de ether. Ik heb na die dag nooit meer zo'n helder moment gehad. Mocht iemand de opname nog hebben uit die tijd dan verneem ik dat gaarne.
  3. Ik ben al driftig aan het zoeken. Zodra ik beet heb zal ik het je laten weten.
  4. Dit zou hem nog wel eens kunnen zijn. Zit helaas geen audio aan gekoppeld om hem te beluisteren.
  5. Ergens halverwege de jaren '70 hoorde ik ooit een liedje op Hilversum3. Het ging over de toen populaire dj's. Namen werden veranderd, zo werd Lex Harding, Lex Haring, Felix Meurders werd Felix Zeurders enz enz. Je hoorde tijdens het liedje ook het gelach om de stomme namen. Wie weet nog welk liedje dat was.....
  6. Wie breed gaat zal verliezen. 538 is sowieso aan het verliezen daar verandert een nieuw jinglepakket niets aan. het is weggegooid geld.
  7. Dat is jouw mening. Vragen naar de bekende weg is ook niet mijn ding.
  8. Als Patrick aan Francis VRAAGT in welk jaar Alfred is overleden dan vraagt hij dat niet omdat hij het antwoord zelf al weet. Hij vraagt het omdat hij dat niet weet. Ik ga toch ook niet vragen waar mijn autosleutels liggen Als ik die zelf in mijn hand heb. Een interviewer stelt vragen omdat hij de antwoorden zelf niet kent. Kende hij de antwoorden dan hoefde hij de vraag niet te stellen. Is het niet? Lijkt mij een heel vreemd interview te worden wanneer interviewer alle antwoorden al kent.
  9. Je kunt je niet voorbereiden op de wendingen die een gesprek gaat krijgen. Het zou kunnen, maar dat klinkt dan vaak heel erg gekunsteld. Het mooie is juist dat een gesprek een vrije wending kan en mag krijgen. Ik stoor mij in het geheel niet aan dit soort zaken omdat het tegelijkertijd de vrijheid weergeeft waarin een gesprek zich kan bewegen. Ik ken de interviews die tot in de puntjes zijn voorbereidt en die zijn zeker niet per se beter. Gesprekken worden dikwijls tot in de treure voorbereid maar ik heb het idee dat de interviewers dat slechts doen uit angst op een bepaald moment met een bek vol tanden te zitten. Patrick kent die angst kennelijk niet en dat levert een open en wendbaar gesprek op. Ik kon overigens ook niet meteen op Tin Machine komen tijdens het interview. So what?
  10. Francis heeft nog niets ingeboet.
  11. Het blijft ijzig stil. Wat ik wel kan melden is dat ik contact heb met een oud collega die mij vertelde waarschijnlijk over de mastertape van het Super106 jingle pakket te beschikken. Wel moest ie die nog even zoeken op zijn zolder vol dozen met tapes. Wordt vervolgd.
  12. Dat je mijn werk elke keer als 'hobbyen' beschouwt zegt ook wel iets over hoe jij daar op neerkijkt. De pot verwijt de ketel.
  13. Als iets goed is hoor je het als eerste van mij. Als iets kud is ook. Er is bij de radio nu eenmaal meer kud dan goed. Dat je de humoristische ondertoon daarvan niet weet te herkennen zegt ook wel iets over jou. Dat jij mijn online show een rip off vindt van Dik Voor Mekaar beschouw ik als en compliment. Ik spreek altijd met open vizier en met mijn naam eronder. Dat kan van veel mensen in de media niet worden gezegd. Over dat ego......Dat zie je verkeerd. Ik beschik niet over een ego zoals jij het bedoelt. Daarvan heb ik jaren geleden al afscheid genomen. Misschien is dát het dat jou irriteert. Ik wil je graag nog even attenderen op het logo dat ik hanteer voor mijn radiowerk. Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met het leggen van verbanden. Wat jij eigenlijk doet is hetzelfde als tegen meneer Aart van Sesamstraat zeggen dat ie niet zo chagrijnig en nukkig moet zijn tegen die lieve kindertjes. Dat je Edwin Evers als de grootste radiomaker beschouwt betekent voor mij dat jij je aandacht vooral richt op de grote grijze middenmassa, maar er is méér dan dat.
  14. Het is wat aan de saaie kant Juul.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.