Geplaatst 16 januari 201213 jr. In dit gezelschap voel ik me altijd een beetje vreemde eend in de bijt, want echt persoonlijk ken ik jullie geen van allen en ik ben maar een hoogst enkele keer naar een ‘radio-evenement’ geweest. Toch vind ik het leuk om een beetje mee te kletsen, dus dat doe ik dan maar gewoon. Van mijn twaalfde tot mijn zestiende luisterde ik vrijwel dagelijks naar Veronica, en dan vooral naar Klaas, Lex en Tineke in de avonduren. In de jaren tachtig vond ik iets van die atmosfeer terug bij AFN en na 1995 ontdekte ik de zegeningen van satellietradio en later internetradio. Maar er zijn ook perioden geweest dan ik weinig radio luisterde en gewoon mijn eigen elpees draaide. Commerciële radio van nu interesseert me nog nauwelijks; het avontuur is daar nu wel vanaf, vind ik. Ik ben weleens bang dat het tegenwoordig de publieke omroep is die in haar voortbestaan bedreigd wordt, en dan vooral programma’s die wat meer diepgang hebben. Mijn eigen opnames van AFN en de NPO heb ik in het verleden al eens langs andere weg aangeboden. Verder heb ik nog wel wat opnamen van de Amerikaanse publieke omroep (NPR e.a.), waaronder interviews en programma’s met levende muziek, maar ik twijfel vaak of daar hier wel belangstelling voor is. Mijn smaak is niet heel gemiddeld, besef ik. Als ik tijd heb, speur ik ook wel het internet af, op zoek naar oudere opnamen van leuke Amerikaanse stations, liefst uit de periode 1955-1975: pop, albumrock, country, R&B, rare talkshows. Je komt de gekste dingen tegen. Als ik iets bijzonders gevonden heb, deel ik dat graag met anderen. Paul
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.