Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erik 1981

Featured Replies

Geplaatst

Waarde medehobbyisten,

Ook ik ben hier nieuw, maar ook weer niet nieuw in de radiofora. Aangenaam, ik ben Erik, afkomstig uit Zeist en dus tussen Lopik en Hilversum geboren. Een prettig toeval was dat in Zeist en omgeving veel Amerikaanse soldaten woonden die op de Vliegbasis Soesterberg werkten, en ik dus ook daardoor veel AFN heb kunnen horen. De liefde (en misschien ook wel gekte) voor de radio ontdekte ik dan ook al vroeg. Daarbij hadden mijn ouders toen nog de VOO-gids waarin wel heel erg veel een schip was te zien waarop de letters 'Veronica' waren aangebracht. Navraag bij mijn ouders (die zelf fanatieke luisteraars van de zeezender Veronica waren), leerde mij dat de toenmalige VOO ooit vanaf dat schip was begonnen. Dat was net het laatste zetje om mijn de radio voor een groot gedeelte mijn leven te laten beheersen......

Daarna begon het fanatieke radio luisteren; gelukkig was ik daar al vroeg bij en leerde ik nog net het oude Radio 3 kennen; met iedere dag zijn eigen omroep. Het hele proces naar 'horizontalisering' staat me nog erg helder bij en misschien ontwikkelde ik daardoor meer interesse voor de Publieke Omroep (in het algemeen) dan voor de commerciële (zee)zenders. Verder vind ik publieke omroep en media in het geheel interessant; ook televisie maar dan meer het technische gedeelte en achter de schermen want showbizz, glitter en glamour zijn niet bepaald mijn ding. Ook (Publieke) Omroep in het buitenland heeft mijn interesse waar vooral Duitsland mijn speciale aandacht heeft in verband met de deling BRD/DDR tot en met november 1990. Dus ook geschiedenis behoort wel tot mijn 'pretpakket' waarbij de Tweede Wereldoorlog en Koude Oorlog dan weer de primaire aandacht krijgen.Misschien wel daardoor leerde ik ook de wereld van de midden- en langegolf kennen waarop toen nog veel (voormalige) Oostblokzenders met gigantische vermogens hun (gedateerde) propaganda over ons uitspuwde.

Zelf ben ik ook als radiomaker actief; dit jaar overigens al voor het vijftiende jaar. Ik verzorg een eigen programma op zaterdagmorgen c.q. -middag op Radio 90FM; de lokale omroep (streekzender) die een groot gedeelte in het Oosten van de Provincie Utrecht bedient. Eén van mijn andere passies (muziek in allerlei soorten en maten) kan ik dan lekker met de radio combineren. Verder hobby's en interesses zijn fotografie, openbaar vervoer (vooral alles voor de privatiseringen in 1999), schrijven en lezen.

Groeten,

Erik

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.