Spring naar bijdragen

De Top 40 van 22 januari 1994


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

Vandaag weer eens tijd voor een Happy RTL-versie van de Top 40. Datum van uitzending is 22 januari 1994. Met een vrij bijzondere top 10, in die zin dat er maar liefst 7 zittenblijvers zijn. Waarbij de gehele top 5 zich niet heeft verroerd! Paul de Leeuw stond op de eerste plaats met het hele mooie Ik Wil Niet Dat Je Liegt. Het origineel van dit nummer stond op 2, van Laura Pausini en Never Alone van 2 Brothers on the 4th Floor maakte de top 3 compleet.

De belangrijkste beweging in de top 10 kwam van Take That op 6. Erg apart is het “duet†tussen Cher en Beavis & Butthead, de remake van I Got You Babe stond op 9. Altijd apart is de muziek van Björk, ze stond op 13 met Play Dead. Een uniek samenwerkingsverband op 16, The Three Musketeers bestond uit Rod Stewart, Bryan Adams & Sting.

De hoogste nieuwe die week was de zoveelste versie van Twist And Shout, ditmaal van Chaka Demus & Pliers. U2 zakte naar 26 maar Stay blijft een fanatastisch nummer! Een andere opvallende hit was Jesus Blood Never Failed Me, het duet van Gavin Bryars en Tom Waits. Aerosmith kwam binnen op 29 met Dream On. Het lukte in 1973 helaas niet met het origineel, nog altijd één van mijn favorieten. In de live-versie kwam gelukkig alsnog de hit, al moest er even 21 jaar op worden gewacht…

Een kleine hit, maar een prachtig nummer: No Rain van Blind Melon zakte naar 30. Het onvermijdelijke carnaval kondigde zich alweer aan met binnenkomers van De Deurzakkers en Franky Boy. Helaas had ik de cassetterecorder destijds iets te laat aangezet, waardoor we midden in nummer 40 binnen vallen. Wel een mooie, Bring Me Your Cup van UB40. De resterende tijd op de cassette is volgemaakt met het op de Top 40 volgende programma van Luc van Rooy.

Presentatie door Bart van Leeuwen, gedigitaliseerd door Vincent.

Dit zijn de links:

1300-1400 http://www.mediafire.com/?16grc7g6hvz0s4n

1400-1500 http://www.mediafire.com/?iinhk6q8j100s0s

1500-1600 http://www.mediafire.com/?92sw92013sapksi

Een prettige zondag en veel luisterplezier!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.